MotoNews.pl
  

Nowa Toyota, krzywo ustawiona kierownica :-(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Odebrałem wczoraj nową Toyotę (corolla), podczas jazdy przy równo ustawionej kierownicy samochód skręca w lewo. Przy prostej jeźcie kierownica jest skręcona lekko w prawo. Czy ktoś z was miał podobny przypadek? Co może być przyczyną? Krzywo ustawiona kierownica? Jestem umówiony w ASO dopiero przyszły wtorek, niestety telefonicznie nic mi nie poradzili.


pozdrawiam
Piotr Reszka
  
 
Cytat:
2004-02-05 18:00:19, preszka pisze:
Witam!
Odebrałem wczoraj nową Toyotę (corolla), podczas jazdy przy równo ustawionej kierownicy samochód skręca w lewo. Przy prostej jeźcie kierownica jest skręcona lekko w prawo. Czy ktoś z was miał podobny przypadek? Co może być przyczyną? Krzywo ustawiona kierownica? Jestem umówiony w ASO dopiero przyszły wtorek, niestety telefonicznie nic mi nie poradzili.


pozdrawiam
Piotr Reszka



bo nie za bardzo moga przez telefon pomoc

1. za malo powietrza w lewym kole
2. geometria (do wykonania u nich)
3. krzywa tylnia belka skretna (kolega od Corolli TS tam mial, wymienili na gwarancji)

powodzenia

pozdr
szad
  
 
rozumiem że odebrałeś auto z krzywą kierą, to zrozumiałe bo tego na postoju tak łatwo stwierdzić nei można, ale ja w takiej sytuacji bym się nie umawiał tylko jechał na rympał i wszedł z ryjem, niech wystawią kogos i robią moje, kurcze tyle kasy to masz swoje prawa.
  
 
jestem za! tez tak raz mialem po naprawie... pojechalem, okazalem swoj brak akceptacji do krzywej kierownicy.. i za 20 min byla juz prosto
  
 
Mam jednak nadzieję, że przyczyną nie będzie tylnia belka skrętna...


pozdrawiam
Piotr Reszka
  
 
Cytat:
2004-02-05 18:17:18, preszka pisze:
Mam jednak nadzieję, że przyczyną nie będzie tylnia belka skrętna...


pozdrawiam
Piotr Reszka



a gdzie kupiles i jaki samochod?
  
 
Cytat:
2004-02-05 19:02:33, szad pisze:

a gdzie kupiles i jaki samochod?




Toyota Corolla 1,6 (terra+klima), Toyota Włochy (Warszawa).
  
 
jedz tam jutro i zrob dym... a jesli faktycznie cos jest nie teges z ukladem jezdnym - to moze byc niebezpieczne. jak nie wlochy to poszukaj w innym... moze marki - tam mnie zawsze od reki załatwiali...
  
 
Cytat:

2004-02-05 18:04:02, szad pisze:
bo nie za bardzo moga przez telefon pomoc

1. za malo powietrza w lewym kole
2. geometria (do wykonania u nich)
3. krzywa tylnia belka skretna (kolega od Corolli TS tam mial, wymienili na gwarancji)

powodzenia

pozdr
szad



Ad1. Sprawdziłem powietrze w przednich kołach, ciśnienie jest jednakowe. Jutro rano pojadę do ASO (bez umawiania się). Szczerze mówiąc irytuje mnie ta sytuacja...

pozdr.
  
 
może bita była i źle złożyli??
  
 
Cytat:
2004-02-05 22:03:09, rogacek pisze:
może bita była i źle złożyli??



Wątpie, Kiedy ją odbierałem na liczniku było przejechane 5km. Zastanawia mnie przyczyna wykrzywienia kierownicy. Z tego co się orientuje nie da się jej założyć "trochę krzywo".


pozdrawiam
Piotr Reszka
  
 
Cytat:
2004-02-05 22:11:23, preszka pisze:
Cytat:
2004-02-05 22:03:09, rogacek pisze:
może bita była i źle złożyli??



Wątpie, Kiedy ją odbierałem na liczniku było przejechane 5km. Zastanawia mnie przyczyna wykrzywienia kierownicy. Z tego co się orientuje nie da się jej założyć "trochę krzywo".


pozdrawiam
Piotr Reszka



chyba jednak sie da.. ona chyba wchodzi na wilowpust. obstawiam geometrie. nie sprawdzili jak zlozyli i juz. w markach robia to w 15-20 min
  
 
też obstawiam geometrię - po kupnie jeździłem po serwisach, po wykluczeniu podstawowych możliwości obstawiałem maglownicę, co ja się najeździłem na na stację diagnostyczną (dobrze że za flaszkę ) i ciągle nic, w końcu powiedzieli "pewnie ten egz. tak ma"
A pół roku temu miałem stłuczkę (dla mnie) / wypadek (dla Alfy 155) i mi wjechał w lewe przednie koło - po takim zajściu już musiałem geometrię zrobić i teraz jak ręką odjął - wsio na wprost, aż mi dziwnie się jeździ
  
 
Oj, specjaliści, specjaliści
Oczywiście, że można założyć krzywo kierownicę. A konkretnie przekręconą (z reguły w prawo bo tak się łatwiej kieruje). Jak kiedyś sami rozbierzecie i złożycie wtedy zobaczycie jak jest to rozwiązane. Sam jak rozbierałem swoją Carinkę założyłem kierownicę o 10 stopni w prawo za bardzo przesuniętą
I nawet tak jeździłem długi czas. Oczywiście, że nie można wykluczyć złego ustawienia geometrii bo to też może być przyczyna, niemniej jest możliwe krzywe założenie kierownicy. Zresztą problem jest już chyba rozwiązany.
  
 
Witam!

Okazało się, że zbieżność ustawiona była przy krzywo ustawionej kierownicy (przynajmniej tak mi w ASO powiedzieli), co podobno zdarza się raz na kilkaset samochodów (?).

Po 15 min. samochód był gotowy. Udało mi się też wejść poza kolejnością (nawet bez specjalnego wykłócania się).


pozdrawiam
Piotr Reszka

p.s. dziękuję za podpowiedzi.
  
 
Myślę, że wszelkie rozterki związane ze złą geometrią rozwiązuje test na prostej. Rozpędzasz furę na równej prostej, puszczasz kierownicę, jeśli wyraźnie i brutalnie znosi to coś ze zbieżnością/geometrią. Albo różne ciśneinie w oponach.
Jak tak sobie poczytałem to sam się zacząłem zastanawiać czy w moim Yarisie fajera jest równo przy jeździe na wprost. Ale raz mi się wydaje prosto raz lekko przekręcona. Trudno dojść przez te wszystkie obłości i łuki na desce przed kierownicą
Ważne jest aby nie "walczyć" z autem przy utrzymniu kierunku.

A zresztą co Wy wiecie o znoszeniu w mojej starej tigrze znosiło metr na każdych 20 m. Dianoza: wyrobiona belka skrętna - tu pomoga tylko wymiana...
  
 
Jeśli chodzi o geometrię to wydaje mi się że auto powinno samo skręcać po puszczeniu kierownicy... poza tym po większym przebiegu z takim problemem pewnie było by nierównomierne zużycie ogumienia.
Ja mam podobnie u siebie... autko nie skręca mi w żadne ciemne uliczki tylko jedzie prościutko do celu...
Przypomnieliście mi że też mam trochę krzywo ustawioną kierownicę. Po odebraniu auta powiedziałem to w serwisie ale stwierdzili żeby zrobić 1000-2000 km i wtedy powinno się dopasować wszystko, ja jednak zdążyłem się przyzwyczaić do tego i nie pojechałem tam drugi raz, choź do dzisiaj nie jest idealnie.
Kierownica jest prawdopodobnie krzywo dlatego że jest źle przestawiona na wielowypuście... ale tam nie ma za bardzo mołżiwości ustawienia tego (po przestawieniu może być krzywo ale w drugą stronę)
  
 
Cytat:
2004-02-06 16:47:25, alan03 pisze:
Jeśli chodzi o geometrię to wydaje mi się że auto powinno samo skręcać po puszczeniu kierownicy...



Że co??? Jak to powinno samo skręcać?? Na prostej drodze
  
 
Cytat:
2004-02-06 09:06:23, preszka pisze:
Witam!

Okazało się, że zbieżność ustawiona była przy krzywo ustawionej kierownicy (przynajmniej tak mi w ASO powiedzieli), co podobno zdarza się raz na kilkaset samochodów (?).

Po 15 min. samochód był gotowy. Udało mi się też wejść poza kolejnością (nawet bez specjalnego wykłócania się).



no to fajnie :]



  
 
No, to rzeczywiscie dobrzy fachowcy, lepiej szybko znajdz inny warsztat.
Nastepnym razem znow cos im wypadnie...np. zapomna wlac oleju do silnika po wymianie (autentyczna historia ale z innego ASO, w dodatku zapewniali klientke, ze lampka cisnienia oleju POWINNA sie swiecic, silnik padl po 15 km jazdy...)