MotoNews.pl
4 LPG - bogata mieszanka (38454/12)
  

LPG - bogata mieszanka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Być może ktoś to poruszał ale bardzo dawno mnie nie było na forum a nie mam czasu przeszukiwać go (wyszukiwarka >= 4 znaki, LPG = 3 znaki ).

No więc tak:
Od pewnego czasu zaczęły się jaja w tym stylu że wyregulowałem obroty pokrętłem na parowniku i było ok. Po kilku dniach ni z tego ni z owego spadły mi drastycznie obroty. No to ja znowu do regulacji. Okazało się że mieszanka była za bogata i trzeba było ją zubożyć. OK. Parę dni i to samo. Regulacja. OK i znowu. Przy okazji zaczęła palić coraz więcej gazu. W końcu skończył się zakres regulacji na parowniku (prawie maksymalnie wkręcona śrubka) no to wpadłem na pomysł że to filtr powietrza. Wymieniłem. Oczywiście trzeba było mieszankę wzbogacic wykręcając śrubę i wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu ok 1500 km znowu zaczxynają sie takie jaja.
Co jeszcze zauważyłem. Problemy z obrotami występują tylko w mieście (krótkie trasy). na trasie mogę przejechać 500km i nic się nie dzieje. Wlot powietrza mam ustawiony na ciepłe. Odpalam na benzynie i przełączam dopiero po rozgrzaniu silnika (w połowie białego). Jaja się zaczęły jak się zrobiło chłodniej i wilgotniej.
Co to może być? Proszę o pomoc bo już mnie trafia. Czy ten filtr się czymś zapycha? Na oko filtr wygląda OK! Czy ktoś jeszcze ma coś takiego?
  
 
Kurde przepraszam za ten podwójny wątek ale tak jakoś mi niechcący wyszło. Jeśli moderator mógłby jeden usunąć...
  
 
wiesz mi sie wydaje ze na LPG to ma byc zimne powietrze... bo jak zmienia ci sie temp powietrza to zmienia sie tez ilosc tlenu sasysanego do cylindra wiec roznie wyglada z obrotami... na LPG ludzie czeso blokuja w np w poldkach termostaty na zimne... sprawdz jak bedzie chodzil na zimnych, ja sadze ze lepiej
  
 
Ja moge powiedzić że u siebie mam tak wlot że ciągnie powietrze znad kolektora i troche z komory silnika , a jak dałem żeby ciągnął zimne to się dusił i wogóle mocy nie miał na gazie na benie zreszta też a spalnie mam po mieście 14l-15l ale wiem że gaxnik jest juz wyruchany trochę.
  
 
a patrzyles zaplon?
i zacznij od przestawienia na zimne. Najlepiej daj rure skierowana do tylu, ale nie za bisko kolektora.
i sprawdz, czy iskra jest jak trzeba.
  
 
Witam
Kamil, w częsci parowników śrubka do regulacji wkrecona jest z oringiem, Franc chyba z tego co pamiętam tak miał, oring się zużył czy pękł, i miał podobne problemy, po wymianie oringu objawy zniknęły
  
 
Ale z tym oringiem to o co chodzi. Srubka sie sama wykręca? Bo u mnie to ona sią napewno sama nie wykręca. Czy chodzi o to że gaz ucieka gdziś koło tej śrubki?

A z tym powietrzem to sprawdze i dam znać
  
 
Witam
Cytat:
2004-02-06 12:54:11, Kamil_H pisze:
Ale z tym oringiem to o co chodzi. Srubka sie sama wykręca? Bo u mnie to ona sią napewno sama nie wykręca. Czy chodzi o to że gaz ucieka gdziś koło tej śrubki?




chyba i gaz ucieka i się rozkręca śrubka, nie jestem pewien, ale już od 2 osób słyszałem o takich kłopotach
  
 
Mam inny problem zwiazany z LPG. Po zamontowaniu instalacji mam problemy z odpalaniem na benzynie. Musze zakrecic z 5-6 razy zeby raczyl odpalic. Czasami odpali predzej ale mam niskie obroty i sam gasnie albo po lekkim nacisnieciu pedalu gazu. Co moze byc tego powodem?
  
 
Cytat:
2004-02-08 23:21:01, andy247 pisze:
Mam inny problem zwiazany z LPG. Po zamontowaniu instalacji mam problemy z odpalaniem na benzynie. Musze zakrecic z 5-6 razy zeby raczyl odpalic. Czasami odpali predzej ale mam niskie obroty i sam gasnie albo po lekkim nacisnieciu pedalu gazu. Co moze byc tego powodem?



Kiepska regulacja gaźnika.
Mikser z gazem dodatkowo zwęża przelot powietrza i mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata.
Licz się z tym, że na benzynie możesz mieć kiepsko po otwarciu drugiej przepustnicy. Żeby pozbyć się tego zjawiska trzeba dużo cierpliwości i niezłego artysty od gazu+gaźników
Pozdro.