Montuje turbine do sieny..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis zapadła decyzjia.. bede montował turbine w aucei mojego taty.. jesli mieli byście jakies schematy czy cus,,to był bym wdzieczny... chodzi mi pzredewszystkim o odcinek od turbiny do kolektora... gdzie zamontowac w kolektoze "wtrysk" powietzra... z kad wziasc i jaki zawór upustowy... no najlepiej wszystko co macie o turbo doładowaniu!! i samodzielnym montazu..niechce uzyskac jakis MONSTRUALNYCH mocy bo auto jezdzi PRYWATNIE po ulicach i nie bedzie sie scigał..a zę mamy rece..nazedzia i miejsce to postanwilismy podiac sie i samemu zamontowac..nie kozystajac z drogich zestawow SOFT TURBO...w sumie to jeszcze niewiem czy zastosujemy kompresor czy turbine..ale tym narazie sie nie martwie ..jak cus macie to podajcie był bym bardzo wdzieczny...
  
 
no ale jak ktokolwiek ma ci cos doradzic skoro niewiesz czy to bedzie turbina czy kompressor... to jest troche roznica.....

poza tym montaz turbo do nieprzystosowanego silnika....hmmm nic nie mowie dam ci link to sobie poczytasz sam



http://www.ele.tut.fi/~vvieri/e127t_2.htm



http://www.abarth-racing.dk/

[ wiadomość edytowana przez: bart128 dnia 2004-02-05 21:40:32 ]
  
 
Szacunek sam montujesz!!!!!!!!!
jak odpalicie zrób film jak rozwali silnik....
Jestem pod wrazeniem sam odprezysz silnik , obliczysz długosc kolektora itp itd. Respect.....
  
 
Czuczu pamietaj ze to tez robia ludzie mysle ze odpowiednia literatura i przyzady godziny liczenia i da sie to zrobic samemu a i niech mi nikt nie mowi ze niech sie za to zabiera jak nigdy tego nie robil bo zawsze musiiiiiii byc pierwszy raz

pozdrawiam
Cichy
  
 
oki juz wiem montuje KOMPRESOR.. narazie mam taki plan w sobote pojade jeszcze do ZStec tuning..i oni podpowiedza mi pare rzeczy..ale jesli cus macie to zapodawajcie i dzielcie sie wiedza w tym temacie
  
 
No w zastecu nie wiem czy pomoga...podobno maja w celice turbinke ale oni tego nie montowali chyba...nie maja warsztatu , wiem bo kupowalem tam zawieche do forda koles nawet ie chciał słyszec o montazu...
pzdr.
  
 
No Thomas ZOBACZYMY czy się uda. Ale podejrzewam że ... nic z planów nie wypali. Chyba bardziej jednak będzie to robił Twój tata niż TY. Przyznaj się
  
 
A ja się jakoś nie doczytałem do jakiego silnika...1.2/1.4/1.6 16v??
  
 
Z tego co pamietam 1.2
  
 
1.6 16V...w aucie dzieki bogu niema LPG.... silnik narazie ma wywalony katalizator i filtr powietrza K&N... seryjnie 103KM...
  
 
o sorry Thomas...no tak ze 1.6... ale ja w Mondku bede miał 2.0 w maju tego roku...
  
 
jak to okreslił moj tata jemu wystarczyło by 150KM..... ja jak bym miał w bobie 1/3 tego to bym żadził i cieszył sie bardzo.. silnik sieny ma to do siebie ze juz CZYSTO SERYJNY ma KOPA.. po małym SOFT tuningu...wymiata ładnie... teraz nastał 3 etap dla silnika on ma żadzic posrod drogich BMW.. ostatnio ojciec miezył sie ze swiateł z BMB M power.. ;D troche dostalismy baty..ale tata dzieki temu doszedł do wniosku ze jednak moc jest za mała...a 150KM w samochodzie takim jak siena to az za duzo... po załozeniu kompresora zaczniemy sie zastanawiac nad wałkami i powazniejszymi modyfikacjiami silnika..ale narazie prosze ze jesli macie jakies foty albo cos to był bym wdzieczny...AAAA własnie..w polsce jest jedna siena TURBO taka srebrna..moze macie dojscie do dokładniejszego opisu modyfikacji tej fury??...facet sciga sie nia na 400m...
  
 
2 pytania, żeby można było cokolwiek zacząć..:
1. jak masz zamiar zestroić elektronikę?
2. jaki kompresor masz zamiar zastosować i jakie ciśnienie doładowania planujesz?
  
 
Tak przeglądałem sobie temacik i.
zastec w toyocie celice sam montował turbo i z dobrym tego efektem.
  
 
no z najlepszym efektem bylo montowane Nitrous Express NX - jak im wyjebalo obudowe kolektora - i do tej pory jest wbita w sufit
  
 
dzis dopiero zapadła decyzjia i narazie musze sie z grobsza zorietowac ... a elektronike to bedzie robic zstec...jak cos..
  
 
tzn ze zstech wam zaklada turbo???

latwiej jest zalozyc turbo od kompresora sie mi wydaje.
i cena lepsza.
z tego co wiem to trzeba najpierw przerobic silnik :
-walki
-tloki
-elektronika
-chlodzenie
......
a potem zakladac turbo czy kompresor.

uwazaj bo:
Cytat:
no z najlepszym efektem bylo montowane Nitrous Express NX - jak im wyjebalo obudowe kolektora - i do tej pory jest wbita w sufit



z niecierpliwosciom czekam na opisy postepu pracy i pomyslow.

Niech moc bedzie z wami.
  
 
Cytat:
latwiej jest zalozyc turbo od kompresora sie mi wydaje.
i cena lepsza.
z tego co wiem to trzeba najpierw przerobic silnik :
-walki
-tloki
-elektronika
-chlodzenie


Zdecydowanie łatwiej jest założyć kompresor.. nie ma zabawy z wydechem, który przy turbo jest kluczowym elementem więc zostaje tylko rzeźba dolotu.

Przy modyfikacji turbo wałki zmienia się jako ostatni element - jak już zrobione zostało wszystko i trzeba wyciągnąć jeszcze kilka koni. Przy takich przyrostach o jakich myśli Thomas kute tłoki też nie są żadną koniecznością - silnik spokojnie wytrzyma jak się nie przesadzi z doładowaniem. Chłodnicę oleju pewnie wypadało by założyć, ale można najpierw sprawdzić czy się będzie grzał czy nie.
Problemem będzie: ECU, pompa paliwa, wydajność fabrycznych wtryskiwaczy...

Przy wsadzaniu chargera oprócz ECU, pompy i wtryskiwaczy dochodzi kwestia wałków, bo tutaj one mają dość duży wpływ na charakterystykę, natomiast jeśli znów planujemy niewielkie przyrosty to wałki mogą zostać fabryczne, lub można pomyśleć o ich fazowaniu.
  
 
myslalem o wkleslych tlokach zeby go odprezyc.

a czy tak latwiej jest z kompresoprem to niwiem.
jak kupi Volumexa to jest on smarowany i chlodzony
wiec trzeba to dorobic.
niewiem jak jest z kompresorem od mercedesa moze jest wtedy prosciej.

"nie rob nic -nie bedzie nic"
  
 
Cytat:
2004-02-06 01:06:19, PG pisze:
myslalem o wkleslych tlokach zeby go odprezyc.



przy doładowaniu typu 'soft' czyli niskim ciśnieniem nie stosuje się niczego takiego.. wszystkie dostępne zestawy z których można osiągnąć 90-100KM z litra nie mają żadnej opcji odprężania. Przy mocach rzędu 110KM nawet do 140-150KM z litra odprężanie odbywa się poprzez grubszą metalową uszczelkę pod głowicę. Dopiero od tej granicy zaczyna się zabawa z bebechami..

Cytat:
a czy tak latwiej jest z kompresoprem to niwiem.
jak kupi Volumexa to jest on smarowany i chlodzony
wiec trzeba to dorobic.
niewiem jak jest z kompresorem od mercedesa moze jest wtedy prosciej.



do turbo też trzeba doprowadzać olej z bloku, a czasem i ciecz przy turbinach chłodzonych wodą...