Silnik 1.6 OHC- wszelkie info

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze o wszelkie info dotyczące ów silnika.
Moc, moment, awaryjność, dostępność częsci, najbardziej wadliwe elemnty,spalanie, na co zwrócić uwage przy wstepnych ogledzinach tego silnika, itp
Prosze również o jakieś info na temat skrzynki biegów, głównie czy jest awaryjna i jak jej przełożenia mają się do skrzyni polonezowskiej.
Dosyc pilna sprawa.
  
 
Tylko nie wiadomo, czy chodzi o silnik montowany wzdłużnie (chyba 131A.....), czy o silnik poprzeczny (np. 176A9.000).
  
 
I ja dolacze sie do tego pytania, z tym ze mi chodzi o silnik montowany wzdloznie. I czy ten silnik i skrzynia jest tak samo montowana jak 1,6DOHC? tzn czy do DF125p wejdzie.
  
 
Hmm wzdłużnie, silnik jest z 131 miarrafiori, i mam możliwość odpalenia go.Co by bie ściemniac chodzi o poloneza z silnikiem 131 p 1.6 OHC

[ wiadomość edytowana przez: art126 dnia 2004-02-09 13:04:04 ]
  
 
Spróbuj na stronie www.131.pl w dziale download - są tam dane dla silnika 131A1.0000 . To powinno dużo Ci wyjaśnić

BTW, czy masz także tatusia od tego silnika , tzn resztę mirafiori ?
A może wolałbyś 1.4 TC 75 km, bo mnie kroi się przełożenie na 1.6 TC i będę miał wolny silnik ...
  
 
Hmm tylko tam nie ma danych silnika OHC z tego co widze, jest OHV i DOHC .Nikt nic nie wie o tym silniku?


Niestety nie mam budy od tego auta
  
 
z tego co ja wiem to silnik 1600 ohc ma "dol" taki sam jak odpowiednik dohc tyle ze inna glowice z jednym walkiem, byl montowany tylko w 3 serii 131ki od 1981 roku 85 koni.. nic wiecej nie wiem,trzeba czekac na glos kogos kto sie zna na 131.
  
 
średnica cyl. x skok tłoka - 84 x 71,5 mm
poj. skokowa - 1585cm3
moc - 62,5 kW (85KM)
stopień sprężania - 9,1 : 1
prędkość max (dla mirafiori) - 160 km/h
spalanie przy 100km/h (j.w.) - 6,9l /100km

Nic więcej nie mam.

Rozmawiałem kiedyś z Ali'm na temat tego silnika. Twierdził, że jednostki te nie były trwałe i ogólnie był to niewypał - dlatego montowali je przez krótki okres i tylko w Mirafiori. Warto podobno zainwestować jak już w silnik 1.5 z Regaty/Ritmo. Z resztą najlepiej zapytaj Aliego
  
 
takowy silnik lezy u mnie w garazu i zajmuje cenne miejsce. razem ze skrzynia 4-ka oddam go za 300 zl. stan: sredni. niedawno na nim przyjechalem z Bialegostoku do Warszawy. troche dymil przy hamowaniu motorem i slychac bylo zawory.
  
 
Cytat:
2004-02-12 16:50:15, tolya pisze:
takowy silnik lezy u mnie w garazu i zajmuje cenne miejsce. razem ze skrzynia 4-ka oddam go za 300 zl. stan: sredni. niedawno na nim przyjechalem z Bialegostoku do Warszawy. troche dymil przy hamowaniu motorem i slychac bylo zawory.



W tej granatowej dwudzwiowce miales OHC? A nie OHV?

Btw, pozdrawiam kolejneko posiadacza dwudzwiowej 131
  
 
Hmm istnieje realna możliwość dostania głowicy DOHC i zrobienia z OHC DOHC.Chodzi mi o silniczek 1.6
  
 
Cytat:
2004-02-12 23:03:45, Art126 pisze:
Hmm istnieje realna możliwość dostania głowicy DOHC i zrobienia z OHC DOHC.Chodzi mi o silniczek 1.6



Najwiekszym problemem bedachyba tloki (tzn inne wyfrezowania pod zawory)
  
 
siemka! sto lat mnie na forum nie było ale że rzecz jest mnie bliska to słówko szepnę. Mirafiorkę z takowym agregatem posiadałem i do dziś wypowiadam się o nim w superlatywach samych. Jedyne "ale" to to że ma on sens jedynie ze skrzynią piątką. Inaczej nie nadaje się w trasę bo czwórka osiąga kres możliwości dynamicznej jazdy gdzieś przy paczce, może 110, więc wyprzedzanie bywa loterią (a ciągnie bez problemu do półtorej paczki). Skrzynie "5" widywałem w anonsach od 150 PLN, więc nie jest to tragedia, a przy drobnym wsparciu obcykanych w temacie kolegów i z poldoma skrzynka wejść powinna, bo nie takie cuda się widywało, choć proponowałbym oryginalną - moja czwórka w mirafiorce była rewelacyjna, nigdy potem nie spotkałem się z tak szybko i precyzyjnie działającą skrzynką, nawet w furach o 20 wiosen młodszych.
No a sam silnik jest pierwsza klasa i wkręca sie rewelacyjnie(wszystkich wkurwiających gostków w golfach jedynkach co to chcieli się spod świateł ścigać oglądałem w lustrze, choć zacięcia sportowego nie mam).
Pozdrawiam serdecznie
  
 
OK, poldek stoi już u mnie
Silnik jest na gaźniku z poloneza i gazie , także nie ma rewelacji ale nie ma tragedii.Spręż dla każdego cylindra 10, nieźle się ździwiłem, bo silniczek ma swoje lata.Nie wiem ile wytrzymamy z bratem ale już mamy upatrzoną głowiczke z DOHC.Także sercem zostaje przy fiatach
  
 
Jeździłem na 1.4TC teraz mam 2.0 TC, oddam w dobre ręce 1.6TC za 500zeli. Gratów cała masa, z nowymi częsciami też nie ma problemu jak ktoś dobrze szuka.

Były różne średnice tłoków w 1.6, reszta będzie pasić, szczególnie polecam odchudzić koło zamachowe od 1.4TC i założyć do 2.0TC, tylko trzeba otwory mocujące rozwiercić z tego co pamiętam z 8mm na 10mm
  
 
Marjusz ten silnik co mam w aucie to 1.6 OHC. Narazie potrzebuje pomy paliwa, mam już upatrzoną głowice DOHC ale jakby ktoś miał takową to prosze o kontakt.MArjusz 2 TC to inaczej 2.0 DOHC? jestem nowy w tej branży także prosze o wyrozumiałość
  
 
Cytat:
2004-02-15 14:30:07, Art126 pisze:
Marjusz ten silnik co mam w aucie to 1.6 OHC. Narazie potrzebuje pomy paliwa, mam już upatrzoną głowice DOHC ale jakby ktoś miał takową to prosze o kontakt.MArjusz 2 TC to inaczej 2.0 DOHC? jestem nowy w tej branży także prosze o wyrozumiałość



Jest tu paru "debeściaków", ale na wyrozumiałość i wsparcie paru osób możesz zawsze liczyć.

Zgrubsza:
TC = 2xOHC = DOHC

pompe mam, gdybyś potrzebował głowicy to również posiadam
gdybyś był zainteresowany to można by coś grzebnąć w głowicy i przy wałkach jak juz wszystko tak na stole bedzie leżeć