Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-02-10 16:36:53 Czytałem o tym sposobie stosowanym przez ulicznych ścigantów w latach 70 -tych. Stawiali w DF dwa gaźniki, jeden na drugim z czego jeden podawał etylinę a drugi wodę. Można było uzyskać wówczas wysoki stopień sprężania i ominąć zagrożenie spalania stukowego. Woda działała jak dodatek podnoszący liczbę oktanową. W tamtych czasach etylina nie pozwalała na takie doprężanie jak dzisiaj i silnik ze stopniem sprężania nawet 11,5:1 nie popracowałby długo |
![]() bartassti SYMPATYCZNY GOŚĆ Subaru Impreza WRX Poznan / Thatcham | 2004-02-10 18:21:00 oj oj podoba mnie sie to bardzo bardzo... ![]() |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-02-10 19:07:58 Niemcy w silnikach myśliwców stosowali wtrysk nie samej wody ale mieszaniny MW50 (metanol + woda w równych proporcjach ) . I nie były to silniki na gaźniku!!!
Wcześniej niz MW50 stosowali też podtlenek azotu... |
![]() Bastek-Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara Kraków | 2004-02-10 20:01:15 To ja odrazu przestroge tutaj napisze !!!!!!!!!! Ilość tej wody musi być ,że tak powiem maleńka - gdyż przypadkowe "utopienie" silnika w wodzie może się skończyć eksplozją (tak narośnie ciśnienie w cylindzre)
Po drugie ale to mam wrażenie ,że nie najlepiej takie rozwiązanie wpływa na trwałość silnika - poprostu chodzi o rdzewienie np.gładzi cylindrów ,lub zaworów - gładź cylindrów jest BARDZO podatna na rdzewienie - wystarczy zostawić na jedna nocke blok po szlifie nie natłuszczony a pokryje sie warstwą rdzy ![]() Tak więc jeśli ktoś chciałby sie bawić to polecam zrobić to z głową !!!!!! |
mkee SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 2105 bochnia | 2004-02-10 21:40:48 wtrysk wody do cylindra stosuje sie glownie w silnikach turbodoladowanych celem ochrony tlokow przed stopieniem(jak temp spalin osiaga 980 stopni to silnik jest juz martwy)chodzi o zchlodzenie tlokow,ten sam efekt daje dodawanier metanolu bezposrednio do paliwa(sam dolewam),a moze nawet zaloze sobie wtrysk wody poniewaz tloki kute do lady sa praktycznie nie osiagalne. |
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-02-10 21:51:44
Są o tyle osiągalne,że je mam... Ale są od jakiegoś renault i mają 82 mm. |
mkee SYMPATYCZNY GOŚĆ lada 2105 bochnia | 2004-02-10 22:11:09 tak ale jak ja mam dac za jeden tlok do lady mozna powiedziec orginalny(lancia) prawie tysiac,to lepiej juz kupic dwa silniki od lanci i je wlozyc do lady.
|
![]() Grzegorz2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 21072 Västerås/Sverige | 2004-02-11 00:40:55
Jeżu kolczysty !!! Dwa silniki lancii w ladę? ![]() |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-11 01:12:02 z tego co wiem to wtrysk wody nie sluzy chlodzeniu cylindra od wewnatrz.i nie dziala to jak intercooler.
glowna idea wtrusku wody to ; dostanie sie wody do srodowiska sprzyjajacemu rozpad czasteczki. H2O=>2H + O srodowisko sprzyjajace to wysokie cisnienie i temperatura. (przy spalaniu mieszanki) po takim rozpadzie mamy dodatkowa ilosc tlenu i pieknie spalajacy sie wodor. uklad byl stosowany jako "doladowanie- podniesienie mocy" - w samolotach, - ktorys model Volvo [o ile dobrze pamietam] japonczycy takrze prowadzili proby nad wtryskiem wody tylko wlasnie nie poradzili sobie z nadmiernom korozjom tulei i projekty zaniechano. stosowanie tulei ceramicznych sie nie oplacalo. chcialem to zrobic na prace dyplomowa i byl juz grubszy plan tego,ale poklucilem sie z kumplem i zmienilem zespol i plan umarl. [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-02-11 01:16:59 ] |
![]() rogacek ŁADZIARZ VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-02-11 07:49:35 teraz na topie są systemy natrysku podtlenku na intercooler lub systemy kriogeniczne. |
![]() adam2106 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 480 turbo mysłowice | 2004-02-11 08:20:57 Wiem ze niemcy montuja to w ktoryms modelu BMW.O ile sie nie myle to w ktoryms z aut serii Z 3.
|
![]() syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2004-02-11 08:36:07 |
![]() Janusz-Mendrala ŁADZIARZ Lada 2107 & XM3.0V6 Kraków | 2004-02-11 10:12:35 Wyglada na to ,ze gosc wklada wezyk ze srubka regulacyjna lub dysza do butelki, a silnik sam sobie zasysa potrzebna ilosc wody.
Jasiu |
![]() PRYMI SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2104 Warszawa | 2004-02-11 10:39:38 Obaj koledzy PG i schwepes mają racje. W pierszych planach woda miała chłodzić cylinder, ale później okazało się ze przy sprzyjających warunkach moze sie rozłozyć na wodór i tlen, dając dodatkowa ilośc paliwa i tlenu. Na Politechnice został opracowany, a właściwie zadaptowany silnik od wartburka do przeprowadzenia prób. Próby te była bardzo obiecujące moc silnika wzrosla, a spalanie spadło. Niestety nie poradzono sobie z korozją. A pozatym jak prawie wszystkie projekty maszych państwowych uczelini nie wzbudził on zaiteresowania odpowidnich branży.
Pozdrawiam PRYMI |
![]() PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-11 13:31:51
nie pomylilem nic. teoretycznie H2O da lepszy efekt niz N2O ilosc tlenu w obu przypadkach jest ta sama. a woda po odparowaniu sie rozpada w sprzyjajacym srodowisku. zarowno czasteczka H2O jak i N2O musza sie rozpasc aby dac pozadany efekt. N2O jest gazem nie palnym. po wtrysnieciu do cylindra jeszcze sie nic nie dzieje.dopiero po uzyskeniu wysokiej temp. i cisnienia podczas spalania mieszanki czasteczka N2O sie rozpada, jak wiadomo azot sie nie spala a tlen powoduje "dopalenie" (nie wiadomo czy to poczatek czy koniec spalania) dlatego stosuje sie systemy mokre.bo przy tak duzej ilosci tlenu mozemy zwiekszys dawke paliwa. H2O jest tyle lepsza, za podczas tego samego zjawiska chemicznego oprucz tlenu dostajemy wodor ktory sie spala wybuchowo.wiec rozpad czasteczki musi nastapic gdy mieszanka sie pali ale tlok jest juz za GMP.czyli wypadalo by to na maxymalne cisnienie w komorze spalania (i wszystko sie zgadza).
moim zdaniem jest na odwrot. a zauwazyliscie jak ladnie jest wypalona komora po dluzszej jezdzie gdy dotaje sie woda do cylindra przez uszczelke?????
tak zwlaszcza stare samoloty z okresu II wojny mialy sterowniki elektroniczne.no chyba z UFO zapodali ![]() to wszystko bylo oparte na ukladach mechanicznych. mysle ze podczas stosowania H2O okresowo tak jak N2O (jak mialo miejsce w samolotach) .to nie bylo by problemu z korozjom. mysle ze naukowcy chcieli caly czas podawac H2O podczas pracy i dlatego powstaly problemy korozyjne. |
![]() Janusz-Mendrala ŁADZIARZ Lada 2107 & XM3.0V6 Kraków | 2004-02-11 14:09:52 tu jest opisane jak sobie wszystko zrobic samemu:
http://users.frii.com/maphill/wi.html Gosc stosuje czujniki podcisnienia (pressure switch) i elektrozaworki odcinajace wode. System jest dwustopniowy. Jasiu |
![]() Mateusznia SYMPATYCZNY GOŚĆ takietam... wieś gdzieś (pod Wawą) | 2004-02-11 14:48:56
Zamiast wody lepiej by CocaColę wtryskiwali (wiadomo - Cola rozpuszcza korozję) ![]() |
![]() Bastek-Krakow SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara Kraków | 2004-02-11 20:12:14 Cola odpada bo ma za dużo cukru ![]() ![]() ![]() |