MotoNews.pl
  

Chip tuning do c20NE i c20XE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mialbym dojscie na poczatku marca do chipow Tuningowych do aut opla z silnikiami C20ne 115hp i c20xe 150hp w cenie max 280-300 zl szt. dane dla c20ne to. przyrost ok. 15 hp i 20Nm a dla c20xe 17hp i 24Nm. Sam osobiscie mam taki w Astrze gsi 2.0 8v i roznica jest widoczna, tak wiec jak by bylo jakies zainteresowanie z waszej strony to moglbym sie tym zajac. POZDRAWIAM
  
 
to wtedy by było 130KM w C20NE to tak jak jednostki 16V ino że ta by była jeszcze lepsza
zastanawiające?????????
  
 
Czy jest coś takiego dla silnika X20SE czyli dwulitrówki 8 zaworowej w Omedze B?
  
 
a nie bedzie do c25xe?
  
 
Pasy na aucie dają + 30 koni... Ale musi być szeroki pas
  
 
Zoltar...?

mam nowe spodnie (3 paski) jak maylisz? jak doszyje jeszcze 1 to bede miec wiecej konia?


a co z tymi .... momentami... .


PS
a na powaznie - do X18XE tez masz moze jakis dostep?
  
 
Sądze, że 3 stykną.

Bo i z trzema masz lepszy efekt niż z tymi "super" chipami...


To są brednie ludzie !!!. Za 300 zł nie będzie 15 koni, za 3000 też !!!
  
 
qni przybędzie może z 5 a zużycie paliwka wzrośnie o 35%, a moment obrotowy i jego charakterystyka będzie wyglądać jak w silniku 1,4

ale najwięcej wzrostu i tak dają "sportowe" świece brisk i uniwersalne strumienice....
  
 
hmm. Panowie skad u was tyle pesymizmu ,kazdy tuner nawet sredniozaawansowany wam powie ze chip w silniku wolnosacym daje przyrost rzedu 8-10% nie jest to moze tak jak w przypadku silnikow turbo badz TD ale zawsze cos.....
  
 
przyznam panowie ze zarty macie interesujace ale od tego sa inne miejsca na OKP. sadze ze przesadzacie. mysle ze tomaszeek chce dobrze - mowi ze ma dostep to ok, wam sie nie podoba to powiedzcie ze w to nie wierzycie a nie wysmiewacie sie i przeliczacie paski z dresow na km. no bez jaj, ja mam poczucie humoru, ale sa pewne granice. dla mnie to bylo obrazliwe potraktowanie kolegi z klubu, jesli przesadzam to powiedzcie. to w sumie tylko moje zdanie. co do chipow to sie nie wypowiadam bo sie nie bardzo znam na tym. owszem jak czytam gazety i widze ze chiptuning np fabii kosztuje 2700 to ceny podane przez tomaszeek'a wydaja sie podejrzane ale nic wiecej nie jestem w stanie powiedziec

pzdr
  
 
squdie, nikt tu nigodo nie obrazal... (myle sie?).

Zobacz, ze kazda z wypowiedzi miala zabarwienie humorystyczne, ale kazda zawierala powazna opinie z tego tematu.
Ja pytalem czy ma dostep do chipow do mojego malenstwa, a nastepni wypowiedzieli swa pesymistyczna opinie - odradzaja zabawe z chipami. Nikt nie nazwal poprzednika idiota, jedynie bylo zabarwienie "wskazujace" pewna "grupe spoleczna"

To normalne, zdania sa podzielone o slusznosci rozwiazania. Podobnie mozna mechanicznie stuningowac auto - mozna zyskac kilka koni, albo kilkadziesiat. Oba rozwiazania beda mialy inny wplyw na trawlosc silnika i calego auta , i przeznaczone sa do innych zastosowan.


Pozdrawiam...
  
 
Cytat:
2004-02-12 01:11:23, Tomaszeek pisze:
hmm. Panowie skad u was tyle pesymizmu ,kazdy tuner nawet sredniozaawansowany wam powie ze chip w silniku wolnosacym daje przyrost rzedu 8-10% nie jest to moze tak jak w przypadku silnikow turbo badz TD ale zawsze cos.....



Pewnie, ze moze dac... Tylko w jaki sposob?
Ano poprzez zmiane mapy zaplonow i skladu mieszanki
A jakie to ma skutki?
Wieksze zuzycie paliwa, zwiekszenie emisji szkodliwych zwiazkow,
pogorszenie kultury pracy i skrocenie zywotnosci silnika...
  
 
troche przesadzasz. co prawda jestem przeciwnikiem gotowych chipow pod konkretny motor, bo kazdy powinno sie indywidualnie stoić, ale takie wnioski o chipach wyciagniete nie wiadomo skad so smieszne. wiec zeby nie byc goloslownym to moze opowiem troche o chipie na wlasnym przykladzie:

silnik c20xe czyli 2.0 16v, czyli 150km i 196Nm. po chipie zrobionym w firmie V-tech w krakowie jest 169KM i 215Nm, wyniki potwierdzone na hamowni bezwladnosciowej V-tech oraz na obciazeniowej MAHA 3000 w jastrzebiu zdroju. spalanie tylko nieznacznie wzroslo, poprawila sie za to kultura pracy silnika, zostal wygladzony wykres momentu co powoduje ze samochod sie lepiej zbiera z dolu i rownomiernie przyspiesza.
nie jest to zaden ekstremalny program wiec zywotnosc silnika sie na pewno nie zmniejszy.
co do ceny - kosztowalo mnie to co prawda chyba 1200zl ale przy tak duzym silniku efekty sa zauwazalne i chip jest godny polecenia.
moim zdaniem nie oplaca sie tego robic w malym silniku, bo za te pieniadze wzrost mocy o 5KM mija sie z celem. lepiej dolozyc sobie do lepszego auta.

to tyle na ten temat - swoje 3 grosze dorzucilem
  
 
Cytat:
po chipie zrobionym w firmie V-tech w krakowie jest 169KM i 215Nm, wyniki potwierdzone na hamowni bezwladnosciowej V-tech oraz na obciazeniowej MAHA 3000 w jastrzebiu zdroju



Moze wykresik ?? Wtedy nie bedzie goloslownie
  
 
chetnie bym go pokazal - tylko niestety nie mam skanera. jak komus bardzo zalezy moge poslac poczta polska
  
 
Witam,
Kolego herbol mam pytanko:
Czy chip to jedyna modyfikacja (chodzi o silnik)?
Skan mogę wstawić na Forum. Podaj jakiś namiar na siebie.

Odnośnie tematu.
Cytat:
kazdy powinno sie indywidualnie stoić


i to jest prawda, gdyż jakakolwiek modyfikacja (układ ssący,wydechowy) zmienia charakterystyke momentu i mocy.

Cytat:
dane dla c20ne to. przyrost ok. 15 hp i 20Nm a dla c20xe 17hp i 24Nm.


Są to dane książkowe. (Wszędzie identyczne). Teoria to jedno. Natomiast praktyka to już inna bajka.

Tomaszeek taka różnica jaką deklarujesz powinna być dobrze odczuwalna, ale czy na niestrojonym będzie?
Trza by to jakoś sprawdzić.
  
 
Oto stronka na, której dokładnie opisane i wydaje mi się, że prawdziwie są możliwości wzmocnienia silnika także poprzez chip (jedna z zakładek).
Cytat:
Wieksze zuzycie paliwa, zwiekszenie emisji szkodliwych zwiazkow,
pogorszenie kultury pracy i skrocenie zywotnosci silnika...


Slawek myślę, że troch zbytnio uprościłeś sprawe i to jednostronnie.


Tomaszeek chętnie bym sprawdził jaki efekt da chip kolegi. Gdyby była możliwośc przed zakupem jazdy próbnej (moim wozem) to jestem potencjalnym nabywcą.
Cytat:
Panowie skad u was tyle pesymizmu


Kolego to nie pesymizm tylko dbanie o forsę.
  
 
Cytat:
2004-02-13 01:34:39, Szybki pisze:
Cytat:
Wieksze zuzycie paliwa, zwiekszenie emisji szkodliwych zwiazkow,
pogorszenie kultury pracy i skrocenie zywotnosci silnika...


Slawek myślę, że troch zbytnio uprościłeś sprawe i to jednostronnie.



Jasne, ze uproscilem Ale zadna zmiana nie
pozostaje bez wplywu na cokolwiek...
Chyba nie ma takich naiwnych, ktorzy sadza, ze uzyskaja
dodatkowa moc bez jakiegos kompromisu?

  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------
Panowie skad u was tyle pesymizmu
--------------------------------------------------------------------------------

Kolego to nie pesymizm tylko dbanie o forsę.



Hehehe... to tak jak z tymi szescioma sekundami...

PS. Szybki moze wlasny wykresik wstawisz ?? Do Swiatka nie masz daleko... a jak sie szesc sekund potwierdzi to zwracam honor... i koszty hamowania
  
 
Słyszałem coś o gościu co zrobił w Cali Chip tuning w silniku 2.0 8v (115 KM) na Hamowni było sprawdzane auto i po zachipowaniu wykres dokładnie pokazał 129 KM
Po za hamownią auto sprawdzali na pasie, staneły 2 Calibry z takimi samymi silnikami tylko że ta jedna zachipowana, na starcie identycznie, ale czym szybciej tym lepiej szła Calibra z chipem (na wysokich obrotach chip coś dopiero dawał)

Więc myśle że jest realny taki chip, ale co do ceny to mam wątpliwości bo gości zapłacił coś ponad 1500 zł