Zła spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
byłem na badaniach kontrolnych i... analiza spalin wypadła niepomyslnie, tzn. na wolnych obrotach (ok.600) wynik HC jest na poziomie 180-200, powinien byc poniżej 100. ale przy 2000 obrotów HC spada do poziomu 30 czyli jest ok. nie wiem jaka jest przyczyna braku pełnego spalania paliwa na niskich obrotach na biegu jałowym, przy okazji, często sie zdarza tak, że na tych niskich obrotach są lekkie wibracje silnika. może ktos z Was miał doświadczenia w tym zakresie, chętnie przeczytam co z tym mozna zrobić. byłem w serwisie, ale niewiele mi pomogli

pozdrawiam
  
 
Cytat:
przy okazji, często sie zdarza tak, że na tych niskich obrotach są lekkie wibracje silnika. może ktos z Was miał doświadczenia w tym zakresie, chętnie przeczytam co z tym mozna zrobić. byłem w serwisie, ale niewiele mi pomogli


Jeśli to nie ma związku z tym dziwnym spalaniem o którym pisałeś to ja u siebie też mam wibracje na niskich obrotach... walczę z nimi już jakiś czas i możliwe powody to (z własnego doświadczenia i tego co dowiedziałem się tutaj na forum):
-poduszki pod silnikiem
-świece
-kable wysokiego napięcia
-wypalone palec i kopułka rozdzielacza
-przestawiony rozrząd

Z tym, że u mnie wolne obroty to tak trochę powyzej 900 ale ja mam inny silnik (choć nie wiem czy te obroty są OK), ale może 600 obr/min. to za mało?
  
 
Cytat:
2004-02-11 11:02:58, slawomir pisze:
byłem na badaniach kontrolnych i... analiza spalin wypadła niepomyslnie, tzn. na wolnych obrotach (ok.600) wynik HC jest na poziomie 180-200, powinien byc poniżej 100.


poszukaj mojego watku o wysokim HC. U mnie prawdopodobnie problem lezy w zwalonej lub nie dzialajacej sondzie lambada, poniewaz tylko to wydaje sie u mnie zle pracowac. Jak kolega stoned_crazy da mi cynk, ze wymiana sondy u niego pomogla to wtedy i ja sie za to zabiuore i dam info czy zmniejszylo mi to HC czy tez nie. A u mnie HC wynosi 600!!!
  
 
U mnie na HC zdecydowanie (ok 50% mniej) pomogła wymiana świec, palca i kopułki. Tak z resztą sugerował magik od gazu.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-02-11 13:08:03, Perzan pisze:
U mnie na HC zdecydowanie (ok 50% mniej) pomogła wymiana świec, palca i kopułki.


A czy ten "palec" i kopulka jakos objawialy u Ciebie nieprawidlowe dzialanie oprocz zawyzonego HC?
  
 
palec i kopułka nic nie kombinowały, ani razem ani osobno, koleś w stacji kontroli mówił, że mogą na wolnych obrotach może się gdzieś iskra gubić, że np. przewody wys. napięcia są do wymiany, w serwisie powiedzieli mi, że kat jest osłabiony i trzeba go dobrze rozgrzać, żeby miał dobre osiągi w normie, a ja tak naprawdę nie wiem o co chodzi.
  
 
Nie, nic się złego nie działo.
Natomiast jak żywot świec dobiega końca (ok 15kkm) to faktycznie na wolnych obrotach trzęsie całym autem. Wymiana świec u mnie pomaga na "dreszcze"
Pozdro.
  
 
no to jak mówisz 15kkm na świece, to moje już mogą się szykować do lamusa, ok wymienię i dam znać czy coś pomogło,cholera gdzieś to przeoczyłem.....wymieniam.
dobrze jest tak z kimś mądrym porozmawiac.

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-02-11 18:56:06, Perzan pisze:
Natomiast jak żywot świec dobiega końca (ok 15kkm)


15 tysiecy km i wymiana swiec?? Chyba liczac 4 cylindry, 4 swiece, 60 kkm w sumie, to daje na 1 swiece 15 kkm i wymiana
  
 
Cytat:
2004-02-12 09:19:48, darek1200 pisze:
Cytat:
2004-02-11 18:56:06, Perzan pisze:
Natomiast jak żywot świec dobiega końca (ok 15kkm)


15 tysiecy km i wymiana swiec?? Chyba liczac 4 cylindry, 4 swiece, 60 kkm w sumie, to daje na 1 swiece 15 kkm i wymiana



Niestety nie Używam zwykłych świec, nie platynek. Instrukcja mówi co 15000km wymienić, a na gazie wypalają się nieco mocniej i szybciej toteż już gdzieś wedle 12kkm zaczynam mieć pierwsze sygnały że nadszedchodzi "ten czas".
Pozdro.