Opel Omega 3.2 Executive - proszę o radę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam Opla Omegę 2.6 automat z 93' i chyba czas się przesiąść do nowszego samochodu . Tak więc co możecie mi powiedzieć na temat wymienionej w temacie Omegi . Chodzi mi o awaryjność , najczęstrze usterki , jak również jake ma przyspieszenia 60-100 80-120 40-120 100-200 km/h (to by mi się szczególnie przydało ) . Może ktoś miał styczność z tym modelem i może mi dać jakieś wskazówki . Będę bardzo wdzięczny . Pogrzebałem w internecie i mało znalazłem np . odnośnie przyspieszenia 0-100 raz piszą 9 s drugi raz np na Autobild że 8,3 s . Jak jest z komfortem - cicho ? dobrze tłumi nierówności ? Jak wspomniałem wyżej interesuje mnie również tryb kickdown - jake ma przyspieszenia . Może ktoś zna kogoś kto chciałby sprzedać w b.dobrym stanie taką Omegę . Z góry dziękuje za wszelkie informacje .
  
 
Ja mam wersje z 99 roku, model B, sedan.

nie mam takich danych jak od 100 do 200 czy od 40 do 120.

to co mi sie udalo zmierzyc/ustalic:
0-100kmh: 8.5s (na pewno mozna lepiej)
innych nie mierzylem bo po co to tak szybko jezdzi ze pomiar 0-100 zrobilem z czystej ciekawosci.
Aaaaa sprawdzalem z dwojki jeszcze, od 0 do 100kmh z drugiego biegu i wyszlo 10s.

ciekawe sa za to dlugosci biegow:
jedynka - ponad 50kmh
dwojka - ponad 100kmh
trojka - 160kmh
czworka prawie 200 (do konca nie dociagalem ale by poszla tyle)
na piatce do konca nie probowalem.

W srodku jest cicho. na rownej drodze roznice miedzy 100 a 140 mozesz stwierdzic tylko po wskazaniu predkosciomierza.

Jesli chodzi o usterkii to nie wiem, za krotko mam.
nie mam automata wiec nie wiem nic o kickdownach, ale kopyto bedzie na pewno gorsze.

  
 
seabeast - chyba na tak precyzyjne pytania nie znajdziesz odpowiedzi... z prostej przyczyny - w klubie nie ma chyba ani jednej Omegi C a na dodatek z silnikiem 3.2 - no chyba że niadawno ktoś taką kupił i się nie przyznał...

pozdrawiam
Bartek
  
 
Heh... 3.2 aftomat only... i to zabija osiagi.

Dane MV6 3.0 manual:
0-100 : 7.98s ( pomiar G-tech na mokrym )
0-100 : 7s ( stoper na suchym )
40-150 : 13.5s
40-200 : 27s
Vmax : 255km/h ( skrzynia R25 )
Vmax : pow 260km/h ( skrzynia R28 )

Cokolwiek nie pisac mocniejszy o 7KM silnik 3.2 jest latwym lupem dla 3.0 z manualem. Dodatkowo skrzynia automatyczna nie lubi ostrej jazdy i duzych pedkosci.
C 3.2 to taki dupowoz... do momentu zaaplikowania jej recznej skrzynki

PS. Vino depnij dobrze a czworka Cie zadziwi
  
 
Cytat:
w klubie nie ma chyba ani jednej Omegi C


Nie ma bo jak ma być skoro Omegi "C" nigdy nie było !!??!!!!
To jest B po liftingu...
A motorek 3.2 to jest "ulepszona "MV6.... 218 KM
Irmscher wyciąga z tego 302 KM...
Jeżeli chodzi o zawieszenie ,to jest prawie take samo jak w Omie A z silnikami R6...
A układ hamulcowy z przodu jest w 100% takie jak w C2,6NE...
  
 
Cytat:

0-100 : 7s ( stoper na suchym )



To co moja MV6 tez tak potrafi ?


Cytat:

PS. Vino depnij dobrze a czworka Cie zadziwi



Wow, a nie odleci mi przypadkiem ?
Jak bede na autostradzie to sprawdze sobie.

Vino
  
 
Irmscher i tu chyba nie masz racji:
już oma i senator C30SE/SEJ mają inny układ hamulcowy niż C26NE, a omega MV6 tym bardziej

posprawdzaj w TIS i EPC
  
 
Omega po 99 roku (druga plowa) to model C. Tak jest oznaczony.
3000 elementow wymieniono. To ze lifting, to sie zgadza, ale model ma oznaczenie C.
  
 
W sumie to na stronach Opla nie znalazlem niegdzie oznaczenia "C".
Ale obiegoto to sie uzywa "C". Moze dlatego wszyscy mysla ze to C.
  
 
1999 - lifting Omega B ( 3.0 manual )
2000 - model Omega 2000 ( 3.0 Manual )
2001 - model Omega C ( 3.2 aftomat )

Irmsher - nie wypisuj bzdur.
  
 
Cytat:
Bardzo łatwo poznać omę C. Ma połączony przedni grill z maską tzw v-ka.



eeee... B 99 i Omega 2000 tez maja maske ze zintegrowanym grillem
  
 
Seabeast to może doskładaj jeszcze troszke i Lotusika sobie spraw ?

w moim odczuciu C wogóle mi się nie podoba, Oma B ma bardzo ładne linie i detale a A to już jest wozik cooltowy
  
 
Dobra może automat pogarsza osiągi ale od kiedy spróbowałem to nie mogę się odzwyczaić . Zresztą nie jestem kierowcą rajdowym , nie chce się tym Oplem ścigać bo wiem jak dobre silniki mają teraz samochody nawet te mlutkie Fabie z turbodislami . Po naszych drogach nie będę też rozwijał prędkości ponad 200 km/h bo praktycznie nie ma gdzie . Swoim Opelkiem 2.6 automatem kiedyś pojechałem drogą ekspresową 210 i akurat trafiłem na "oddział szturmowy P-Team " czyli Policaj . Chodzi mi przede wszystkim o komfort . A co się tyczy automatów to spójrzcie na skrzynkę BMW M3 SMG II w teście na torze z 4 innymi eMkami było NAJSZYBSZE ( a w teście było i M5 M3 cabrio ,M roadster , M coupe i wszystki manuale!!!) . Albo skrzynki AMG w teście E55AMG z BMW M5 osiąga prawie takie same przyspieszenia różnica 0,1 albo 0,3 sekundy to co to jest .Ale testy testami a prawdziwe życie swoją drogą - nie wiem jak jest naprawdę bo nigdy nie jechałem ani AMG ani BMW SMG . A wracając do tematu Omegi w mojej jak i w 3.2 skrzynia ma tryb sportowy - może nie jest to coś nadzwyczjnego ale podam w cyferkach co to mi daje w moim samochodzie : Normal Sport
0-100 10,5 s 9,5 s
60-100 6,5 s 5,5 s
80-120 8,5 s 7,5 s
40-120 13 s 10,5 s
Co myślicie o tych wynikach - to są dane na automacie . Powiem jeszcze że Omega 2.6 z manualem ma od 0-100 9,5 s tyle co moja w trybie Sportowym . Choć wprawni kierowcy mogą lepiej wykorzystać możliwości manualnej ale ilu takich jest , a ja mam za każdym razem takie same osiągi . Nie będę się kłócił czy manual jest lepszy od automatu - bo wiem że i to i to ma swoje dobre i złe strony . Ale mi automat bardzo odpowiada .
  
 
Cytat:
Irmscher i tu chyba nie masz racji:
już oma i senator C30SE/SEJ mają inny układ hamulcowy niż C26NE, a omega MV6 tym bardziej
posprawdzaj w TIS i EPC


Zgadza się , C30SE/SEJ oraz EVO mają zaciski inne(ATE) niż C26NE i OMA A …
W Omie 2.6 i B z silnikami 6 gar. Są zaciski (Gerlinga) a tarcze we wszystkich te same ( 296 mm)
Sprawdzone właśnie w EPC...


Cytat:
Omega po 99 roku (druga plowa) to model C. Tak jest oznaczony.
3000 elementow wymieniono. To ze lifting, to sie zgadza, ale model ma oznaczenie C.

B....
Cytat:
W sumie to na stronach Opla nie znalazlem niegdzie oznaczenia "C".
Ale obiegoto to sie uzywa "C". Moze dlatego wszyscy mysla ze to C.

A widzicie !!???!!!!
Cytat:
1999 - lifting Omega B ( 3.0 manual )
2000 - model Omega 2000 ( 3.0 Manual )
2001 - model Omega C ( 3.2 aftomat )

Irmsher - nie wypisuj bzdur.

Odsyłacie mnie do EPC to może sami sprawdzicie !!!

Jeszcze raz powtarzam , OMEGI C NIGDY NIE BYŁO !!!
Przykre ale to prawda ….

  
 
Omega B, 2000, C sa nazwami handlowymi pod jakimi auta byly sprzedawane.
Dokladnie tak jak np oznaczenie MV6 ktore zamieniono nastepnie na 3.0 V6. Czyms sie te auta roznia ?? Nie. Wiec i w EPC rozroznienia nie ma.
Omega B'99 od Omegi 2000 tez sie niczym nie rozni. Natomiast jednynie w modelu C ( od 2000r - rok modelowy 2001 ) oferowana byla nowa gama silnikow 2.2, 2.6, 3.2, 2.2 diesel.

Niemniej pod wzgledem technicznym Irmscher masz racje. Wielkich zmian nie ma.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-03 09:34:06 ]
  
 
Cytat:
Omega B, 2000, C sa nazwami handlowymi pod jakimi auta byly sprzedawane.

Cytat:
Hm, no to będe sie przychylał, że omam C to nazwa bardzo obiegowa jest ....


Przychylam się do drugiej wypowiedzi …
W Oplu nigdy nie słyszeli o modelu „C”…!!!
  
 
Cytat:
2004-02-14 10:27:10, irmscher pisze:
(..)

Jeszcze raz powtarzam , OMEGI C NIGDY NIE BYŁO !!!
Przykre ale to prawda ….




NO I CO Z TEGO!!
Skoro przyjęło się mówić "C" zamiast "Model B po liftingu z 2000-ego roku" to tak mówię i już - a to że jakieś tam części pochodzą z modelu starszego o klikanaście lat to wcale nie nowinka - tylko stara praktyka GM. Jednak Omega B i TAK ZWANA C różnią się od siebie wyglądem, inna była gama silników,zmieniono wiele częsci konstrukcyjnych których nie widać itp... (ile wg Ciebie trzeba zmienić części w samochodzie żeby móc go nazywać nowym modelem...??)
Czy wg Ciebie silnik 3.2 to to samo co 3.0 ?? no bo przecież jak piszesz...
Cytat:
A motorek 3.2 to jest "ulepszona "MV6.... 218 KM


przecież to jest normalna kolej rzeczy że silniki sie ULEPSZA (poprawia, rozwieca, dodaje lepszy osprzęt, elektronikę) a nie co 3-5 lat buduje od podstaw nowe konstrukcje...
Cytat:
Irmscher wyciąga z tego 302 KM...


... z silnika 2.0 CIH można wyciągnąć 200 KM - i znowu się zapytam - CO Z TEGO ??

Więc po co roztrząsasz spawę której nie ma? seabeast pytał nie o to czy C jest czy go nie ma... (a jak widać opinie są podzielone)
  
 
Wow, ale sie tu ktos poirytowal troszke

Tak czy owak, czy omega C jest czy jej nie ma to wazne ze jak mowimy C to wiadomo o co chodzi. W koncu o to biega.

Vino

  
 
hmmm
najdziwniejsze jest to ze nawet handlarze na gieldzie w Poznaniu nie mowia omega c tylko omega B po 2000 roku
no coz teraz pewnie do poznania nie wjade