Cieknie spod korka oleju:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Yo
Cieknie mi olej spod korka czy ktos z was ma jakis patent na to a moze dopasowal korek od innego samochodu ? Pamietam ze to samo mialem w 125

pozdr
 
 
Może wyda się głupie to pytanie, ale który korek??? Korek wlewu, czy spustowy???
Domyślam, się, że spustowy, bo wlewowy miałby spore problemy żeby puszczał.
Jak spustowy, to dobrze jest przy zmianie oleju podłożyć podkładkę ( musi być odporna na temperaturę, bo inaczej możesz nie odkręcić). Możesz też posmarować korek silikonem, aje uwaga jak wyżej. Nigdy nie stosowałem tego patentu, tylko o nim słyszałem.
  
 
Mnie tam się w Fiacie125 olej wiecznie sączył spod korka wlewowego. (Zresztą to samo mam w Poldku). Ratowałem się zakładając na ten "kominek", w którym od góry jest otwór na korek kawałek bibuły z oworem wyciętym na rozmiar - olej w nią wsiąkał.

[ Wiadomość edytowana przez: Grzech dnia 2002-04-15 18:03 ]
  
 
Są takie uszczelki do kupienia kosztuje to grosze.
Aldor
 
 
Panowie - nowy korek do wlewu oleju kosztuje w handlu ok. - 3zł, też olej mi się sączył spod niego dlatego "zainwestowałem" w nowy i mam po kłopocie.
  
 
Majchal - nie wiem gdzie założysz podkładkę pod spustowy Na wlew mam takie patent: Młotek (ten ostrzejszy koniec) - przygiąć listki sprężyste w korku - uderzenie w środek każdego - trzyma sie mocniej. Jeśli uszczelka jest lipna - zainwestować w nową (lub caly korek) Usunąć olej i zanieczyszczenia spod uszczelki. Wszystko...
  
 
Zasadniczo nie robiłem tego, ale słyszałem, ze niektórzy magicy dopasowują podkładki z materiałów podobnych do uszczelek na gorącą wode w kranach. Nigdy mi nie ciekło na tyle żeby się tym przejmować. Co najwyżej plama powstała z włoskowatości itp. Ogólnie spokój
  
 
Yo
Jak zaczynalem ten watek bylem jeszcze anonymous wiec chociaz sie przedstawie i dadam troche szczegolow. Chodzi mi o korek wlewu oleju jest prawie nowy (poprzedni tez ciekl w 125p mialem to samo) i cieknie tak ze ostatnio 10 minut mi zajelo zanim oczyscilem gniazdo swiecy z oleju. A przy okazji po wymianie swiec z Iskra GAZ na Sagem Equiem czy jakos tak (takie 4 elektrodowe podobno dobre do gazu) zmienilo sie tylko jedno samochod gorzej zapala

pozdr
  
 
Ja się poddałem po chyba trzecim z kolei nowym korku, ani zmiana uszczelki ani doginanie blaszek wcale nie pomagały - stąd ten pomysł z wymienną podkładką z bibuły
  
 
Panowie
pokrywa klawiatury ma w srodku "filtr" przez który przechodzi powietrze (odpowietrzanie skrzyni korbowej). Jeżeli te kanaliki są przytkane to powietrze ucieka spod korka wypychająć olej na zewnątrz.
Lekarstwo: zdjąć pokrywę, zalać ropą, benzyną lub naftą i moczyć. Przedmuchać lub przeczyścić i zmontować.
Na wyciekach oleju to ja się znam, wiecznie mi coś cieknie, takie trefne autka mi się trafiają.

P.s. Czy opłaca się wymieniać simering na wale w moście (przejechane 100 000 km, troszkę wyje, a na 10 000km dolewam około 1l oleju ) czy poczekać aż całkiem padnie ?
  
 
Ja widzialem inny patent. Pod korek podkladana byla cienka blaszka miedziana (0.2-0.4 mm) zlozona na dwoje I mocno dokrecony korek. Blaszka miedziana jest na tyle miekka ze dopasowuje sie do ksztaltu gniazda korka.
  
 
po co kombinować ,nowy korek i po kłopocie na jakiś czas.
  
 
a ja widziałem jeszcze inny bajer, przewiercony korek, a w otworze wężyk gumowy, spuszczony poza głowice. pomagało w Fiatach.
  
 
była to tzw odma ,miała na celu odprowadzanie oparów oleju z silnika w wypadku jego zbyt dużego zużycia .
  
 
tak jest Wit, ale taryfiarze mi mówili, że pomagało również przy cieknącym korku.Pozdróffka
  
 
po co likwidowac skutki, lepiej usunac przyczyne, wystarczy wyczyscic odme i po sprawie jezeli w poldku wywala olej z pod korka to powiem wam ze jak mi junaku zatkala sie odma to nie wiem jak nie usczenilem zawsze ciekl, ale dotarlem do korzeni zjawiska i bylo potem oki
niestety nie moge poradzic jak to zrobic bo ja w fiaciorze mam jeszcze ten silnik 115C z odma pod kolektorem ssacym obok filtru oleju.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2005-03-12 10:49:50 ]