MotoNews.pl
  

Polonez turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
poszukuje wiadomści na temat poloneza wyposażonego w turbine polskiej produkcji.Próby takiego poloneza odbywały sie w 1986 roku był używany na rajdach. Pszukuje dokładnych informacji jak była zamontowan turbina ile takie silnimi wytrzymywały i czy jest możliwe zrobić coś takiego w polonezie z silnikiem 1.6 z gaznikiem? pozdrawiam i czekam na informacje.
  
 
polska turbina z WSK. gaźnik modyfikowany pod względem nadciśnienia, dodatkowo osprzęt ale tego nawet teraz nie wymienię, turbosprężarka montowana jak to zwykle bywa na kolektorze wydechowym, silniki nie wytrzymywały, daj sobie spokój, orginału i tak nie odtworzysz a na wydumki szkoda kasy(nie ten silnik).
  
 
przedewszystkim był to prototyp a wymaganą ilośc szt do homologacji załatwiono w ten sposób ze był to KIT (opcja) do silnika a nie sam silnik

i to co pisał kolega czyli nieopłacalne jko pomysł na podniesienie mocy
ale swoją droga jak i wielu kolegów z checią bym zobaczył orginalnego lub replike takiego silniczka bo to przecież kawał polskiej mysli tehnicznej niezbyt udany ale wart obejżenia
  
 
To jest ładne turbo.
  
 
hm.. tak jak nie jestem entuzjastą takich tuningów, tak musze przyznać, że ten Poldek nawet mi się podoba. Atu okazuje się fajnym materiałem na takie akcje.
Szkoda tylko jeszcze że nie jest dwudrzwiowy. Wtedy to już byłby całkowity odpał.
  
 
No to rajdowe turbo miało chyba cos koło 150 KM. Dużo.
Poza tym kiedys był artykuł o tych sprężarkach i było napisane że były problemy z zaworem bypass, być może dlatego te silniki tak czesto latały w powietrze.
Ale gdyby tak zrobić jak szwedzi - niskie ciśnienie doładowania, nie za bardzo podniesiona moc, ale przebieg i moment obrotowy byłby już duuużo milszy do jazdy.
  
 
A-grupowy miał 180 koni, ale co z tego skoro poldek do setki zbierał się jak zwykły z dobrze zrobioną dwójką (9 s.)?
  
 
Byla tez slabsza wersja Turbo ale mozna ja bylo kupic w salonie - produkowana napewno do 1990r. Silnik 1500 95 KM/5500, 155Nm/3500 0-100 ponad 12 s.
  
 
Jeżeli chodzi o 1.5 turbo to były dwie wersje:

A grupa 180km (natknołem się z opisem że było 240km)
N grupa 96km (natknołem się że było 120km)

Nie wiem na ile moje informacje są precyzyjne.

Podobno polonez 1600 N grupa miał taką samą moc i moment obrotowy co 1500 turbo.

Według was to co dułużej wytrzyma: są dwa silniki z poloneza o tej samej mocy i momencie obrotowym jeden to 1600 po modyfikacjach a drugi to 1500 z turbosprężarką
  
 
czy aby to atu tak ladnie spalilo gume przypadkiem nie zostalo podlane olejem takie dziwne plamki tam sa na asfalcie.

widzialem kiedys na lotnisku jak kolesie stosowali ten patent chyba w lanosie. bylem baaardzo zaskoczony

kiedys Holek sie wypowiadal ze jezdzil polonezen turbo i ze trzeba bylo uwazac na jajeczka gdy silnik wybuchal.
  
 
Patent z olejem jest chyba tak stary jak sama kretyńska idea palenia gum Stosowany z powodzeniem zwłaszcza w autach, które bez "smarowania" spalą conajwyżej sprzęgło
  
 
czy aby to atu tak ladnie spalilo gume przypadkiem nie zostalo podlane olejem takie dziwne plamki tam sa na asfalcie.

widzialem kiedys na lotnisku jak kolesie stosowali ten patent chyba w lanosie. bylem baaardzo zaskoczony

kiedys Holek sie wypowiadal ze jezdzil polonezen turbo i ze trzeba bylo uwazac na jajeczka gdy silnik wybuchal.
  
 
Dużo mu "koniów" z tego Lanosa musiało uciec, że trzeba było podlewać.
  
 
Silniki wybuchały bo srężarka dawała za duże ciśnienie a zawór upustowy często się zacinał. Ale jak by dać zachodzni zawór to będzie w porzo.

Czy ma ktoś z was dostęp do hamowni??

Jeżeli tak to proponuje poświęcić jakiś silnik bez papierów na eksperyment z turbosprężarką. Proponuje aby zainteresowani zrobili zrzute na silnik, osprzęt, sprężarkę i takie tam.
  
 
dzieki za informacje o turbinie w poldku.opis poldka pojawił się w Auto-tecnice motoryzacyjnej nr3/90 rok. a co do eksperymentów na silniku to jeszczenie mam kasy ani wolnego silnika na takie zabawy możę w przyszłości i licze na waszą pomoc. a tak pozatym może ktoś z was ma plany budowy lib rysunki takiego silnika i czy silnik 1.6 z wtryskiem wielopunktowym dało by sie wypsażyć w turbine i czy bo to zniusł
  
 
luda ciekawostka na allegro pojwilł się protoplasta poloneza w skali 1:10 jesto jak sądze jest to jedyny model w polsce zainteresowanych odsyłam na allegro nr aukcji 21333696 okazja jak narazie tylko 100zl
  
 
Cytat:
2004-02-15 23:37:11, Trool pisze:
dzieki za informacje o turbinie w poldku.opis poldka pojawił się w Auto-tecnice motoryzacyjnej nr3/90 rok. a co do eksperymentów na silniku to jeszczenie mam kasy ani wolnego silnika na takie zabawy możę w przyszłości i licze na waszą pomoc. a tak pozatym może ktoś z was ma plany budowy lib rysunki takiego silnika i czy silnik 1.6 z wtryskiem wielopunktowym dało by sie wypsażyć w turbine i czy bo to zniusł



Gdzieś mam ten artykół ściągnięty z neta ale już ta strona nie istnieje więc jak coś to podaj e-maila to ci prześle.
  
 
Cytat:
Byla tez slabsza wersja Turbo ale mozna ja bylo kupic w salonie - produkowana napewno do 1990r. Silnik 1500 95 KM/5500, 155Nm/3500 0-100 ponad 12 s.


Na pewno? Obawiam sie, ze nie
Samochod taki z tego co wiem nie byl dostepny od tak w Polmozbycie. FSO przygotowywala pojedyncze egzemplarze na specjalne zamowienie (i solidna doplate)... i szybko z tego zrezygnowala, bo zawodnosc byla nie do przyjecia w samochodach z udzielana gwarancja
Sadze, ze w 1989 r. nikt nie kupil takiego wehikulu w cywilnej wersji.

Road:
Twoje dane pochodza prawdopodobnie z katalogu Samochody Swiata 1991, tyle, ze juz wtedy byly mocno przeterminowane.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2004-02-18 08:35:43, adamus pisze:

Road:
Twoje dane pochodza prawdopodobnie z katalogu Samochody Swiata 1991, tyle, ze juz wtedy byly mocno przeterminowane.



Zgadza sie i wiem ze katalog zawiera sporo bledow. Jednak zeby moc startowac w grupie N zgodnie z przepisami musieli chyba wypuscic okreslona liczbe egzemplarzy na rynek
  
 
W roku 1989 i pozniej w rajdach kolebal sie tylko Polonez 1.6 C.

Pozdrawiam
Adamus