MotoNews.pl
  

Wymiana kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Czy ktoś może orientuje się z jakiego samochodu można przełożyć kierownicę do Łady 2107??
Szukałem podobnych postów na forum ale mam modem, więc przeglądnąłem tylko pierwsze 6 czy 7 stron i nie było.
Słyszałem że pasuje z malucha, a to by mnie zadowalało bo chodzi mi o kierownicę mniejszą, a przy okazji tanio by mnie to wyszło - na allegro była ostatnio chyba za 5zł .
Dzięki za odp
pozdr
  
 
od Malucha to nie wiem, ale jeżeli chcesz mniejszą, to na pewno można od Tikacza (wiem, ktoś z naszych ma właśnie taką), poza tym może też od Cienkiego. Tylko z Cienkim to nie jestem pewny, bo Mariusznia ma taką w Nivie, ale czy w Zhiguli będzie pasowała? Nie wiem na 100%, ale przypuszczam, że tak, bo Niva miała części mechaniczne Zhiguli, więc kierownica Cienkiego w Zhiguli może też będzie pasować?
W każdym razie podsumowując od Tico na pewno, od Cienkiego może.
  
 
maluchowska wchodzi bez problemu.nie wiem jak z wersja z eleganta ale wersje od liftinga pasuja jak ulał.Jedyny problem to jest to ze trzeba jakos zmajstrowac bolec w kierownicy ktory bedzie odpowiadal za wylaczanie kierunkowskazow.Ja w mechanizmie od wylaczania wywiercilem mala dziurke 4 mm i w kierownicy w tych plastykach wkrecilem mala srubke i po problemie.Wszystko zalezy od pomyslowosci wlasciciela.Ale z sama kierą nie ma problemu-wieloklin jest ten sam.Warto poszukac na szrotach-mozna przynajmniej zobaczyc co sie bierze-czesto starsze kierownice sa juz zuzyte - jak chwycisz w najwyzszym punkcie kierownicy to sie obraca.
  
 
a mozesz Ad dokladniej to opisac.... moja kiera w nienajlepszej kondycji, a maluchowska to faktycznie grosze. ze dwa.
i fajniusio mozna ja pomalowac.....
  
 
ale co opisac?uszkodzenie czy montaz zaczepu do kierunowskazow?
  
 
zaciep
  
 
a ,to.
Jak odkrecisz kiere to tam (na kolumnie kierownicy)jest taki pierscien z plastyku ktory wylacza kierunki.I w jego dolnej czesci jest wybrzuszenie (taki babel).W nim wywiercilem dziurke,a w kierownicy od maluszka czesc plastyku ktora w tym miejscu dotyka do pierscienia jest zdejmowalna.I po prostu wymierzylem gdzie powinien byc ten bolec ktory powoduje ze kierownica i pierscien wylaczajacy kierunki obracaja sie razem.
Ale uwazam ze jak kupisz kiere i sie przyjrzysz to od razu sie zorientujesz o co chodzi.Nie jest to jakas specjalnie skompikowana operacja-ja ja wykonalem scyzorykiem Victorinox

Ale na przeglad trzeba zalozyc oryginal bo sie diagnosci dopier...... do kiery od malucha.
  
 
Cytat:
2004-02-14 11:06:59, adam2106 pisze:
Ale na przeglad trzeba zalozyc oryginal bo sie diagnosci dopier...... do kiery od malucha.


Może w przypadku kiery od malucha, ja mam prawie od początku kierownicę od DF-a klasyka i jeszcze żaden diagnosta czy też niebieski ludek nawet słowem się nie odezwał.
andrzej
  
 
Andrzej masz kierę z pierścieniem klaksonu czy bez?
Poza tym wydaje mi się,że w ładach 2103/2106 były bardzo podobne kierownice jak własnie w DF 74-77 (bez pierścienia klaksonu).Także diagnosta/gliniarz musieliby nieźle znać historię Łady,żeby się dopieprzyć U siebie w Df miałem maluchowską a obecnie mam monte-carlo i jakoś się "wykręcam" na przeglądach
  
 
Witam
Pasuję wszelkie kerownice od Fiatów także włoskich, Poldków, Lancii i Alfy Romeo, ja miałem w kombiaku kierownicę od Lanci, pasowała po przerobienia pierscienia od klaksonu, patrz na miniaturkę po lewej, albo tym wątku jest fotkaMalowana Lada
Kierownca od malucha jest chyba jednak za małą, nie chodzi tylko o manewry, także podczas jazdy kiedy trzeba szybko i precyzyjnie kręcić kólkiem to trochę za cięzko chodzi, wolę jednak coś wiekszego, dziaisiaj dopadłem ekstra sportowa 3 ramienna kierownice, tylko jeszcze nabę muszę załawtić
  
 
Cytat:
2004-02-14 17:42:15, kaovietz pisze:
Andrzej masz kierę z pierścieniem klaksonu czy bez?
Poza tym wydaje mi się,że w ładach 2103/2106 były bardzo podobne kierownice jak własnie w DF 74-77 (bez pierścienia klaksonu).Także diagnosta/gliniarz musieliby nieźle znać historię Łady,żeby się dopieprzyć


Mam starą, z pierścieniem. Co do Ład 2103/2106 to masz rację, ale dodatkowo dodam że w Ładach 2101/2102 do roku 1975 były kierownice z pierścieniem, bardzo podobne do kierownicy od DF-a klasyka
Andrzej
  
 
A tak w ogóle to po co chcesz robić od malucha czy od innych maleństw, jak fabryczna 2107 byłaby lepsza bo czteroramienna a nie tam jakaś mała dwuramienna. Nie lepiej zmienić z fabrycznej na drugą fabryczną?
  
 
Cytat:
2004-02-14 22:20:01, mily_byd pisze:
fabryczna 2107 byłaby lepsza bo czteroramienna a nie tam jakaś mała dwuramienna. Nie lepiej zmienić z fabrycznej na drugą fabryczną?


Fakt, kiera z 2107 jest bardzo fajna, jak miałem jeszcze 2105 to miałem plany nieco przerobić oryginalna deskę i założyć kierownicę właśnie z 2107, ale niestety byłem zmuszony ją sprzedać. Niestety do klasycznej 2101 już nie pasuje. Ale tak czy siak malutka kiera od malucha niezbyt mi pasuje stylistycznie do Łady.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
a kupisz mi ja Mily????
maluchowa: max. 15 zeta, abo wrecz darmo.
nowa fabryczna ponad 100.
a uzywana?
uzywana to mam. Kruszeja. problem jakosci tworzywa. siakos z potem z rak reaguje, a moze od uv.... normalnie sie rozlazi.
  
 
W 2107 z '89 r kiera byla calkiem przyjemna w dotyku, takie troche "gabczaste" kolko, ale - tak jak pisze Adasco - wykruszala sie troche...

W obecnej siodemie jest juz troche zmieniona, nie wykrusza sie nic - po prostu zastosowali strasznie twarde tworzywo - ale moim zdaniem przez to ja schrzanili - w dotyku jest nieciekawa. Idzie sie co prawda przyzwyczaic, ale po zalozeniu zwyklej nakladki za 6 zl jest o niebo lepiej.
  
 
NMonte carlo podchodzi do kalsyka od ręki-
I własnie - ciekawe jak będzie na przeglądzie
Paweł
  
 
jeszcze jedno pytanie
jak pozniej wyglada sprawa z przegladem
co faktycznie jest w przepisach jezeli choddzi o kierownice, tylko rozmiar czy cos jeszcze ??
  
 
Cytat:
2004-02-16 06:55:29, ogiogi pisze:
jeszcze jedno pytanie
jak pozniej wyglada sprawa z przegladem
co faktycznie jest w przepisach jezeli choddzi o kierownice, tylko rozmiar czy cos jeszcze ??



pytanie zostało bez odpowiedzi-a mnie bardzo to interesuje ponieważ chciałbym zmienić sobie kiere na jakaś sportowa a nie wiem jak wyglada rzeczywiście sprawa na przeglądzie
może ktos orietuje sie w tym temacie?
pozdry
  
 
Ja w 2107 miałem kierownicę od malca, gruby wielowypust a teraz mam zamontowaną taką samą kierę, ale przykręconą do naby LUISI. To jest dopiero rzeźba !!! ale nikt jak na razie nie stwarzał problemów.
Musi być bliżej ze względu na nieergonomiczne rozplanowanie kierownicy względem pedałów.

Kierownica maluchowska posiada jak najbardziej atest, jest on wytłoczony na spodniej części kierownicy (znaczek E) i można ją montować spokojnie z innym aucie.

Jeżeli zakwestionuje takie rozwiązanie diagnosta lub policjant, to IMHO albo jest to dyletant, albo czeka na korzyści majątkowe.

A Polonezie mam zamontowaną skórzaną kierownicę RAID 36 cm razem z nabą typu bezpiecznego tej samej firmy.





  
 
Mam kierę od malca i manewrowanie to jest masakra. Na razie nie wyobrazam sobie sprawnej jazdy z tak mala kiera. Bede chcial to zmienić n aserię