CENTRALNY ZAMEK - POMOCY!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
caly dzien zakladalem dzisiaj centrala i skonczylo sie porazką, na kluczyk dziala ale pod alarm nie dziala i nie wiem czemu, podlaczylem tak jak mi to facet w sklepie wyjasnil i narysowal.
Tak wiec moze wy wiecie jak powinno byc podlaczone, z alarmu sa dwa wyjscia: otwórz i zamknij., mam standardowe silowniki mastery z przodu i standardowy sterownik centralnego zamka.Jesli ktos z was wie jak to podlaczyc to prosze o rady.Autoalarm jest firmy Proxima.
Cala moja dzisiejsza udreka skonczyla sie brakiem zasilania w kablu zasilajacym alarm i sterownik zamka.
Acha, od masterow czarny kabel podlaczylem do masy czyli do drzwi, a reszta do centrali, kolory ze mastera: zielony,niebieski, bialy i brazowy oraz ten czarny o ktorym juz pisalem.
wszystko mam tak podlaczone ze jak na krutko zewre otwieranie /zamykanie drzwi ze sterownika z masą (bez alarmu) to sie otwiera i zamyka, wyjscia z alarmu to jak napisane w instrukcji aktywna masa, i jak podlaczam do wyjsc ze sterownika to nie dziala, nie wiem czemu skoro jak na krotko zewre z masa (przez dotkniecie) to dziala.
Jak ktos wie jak to podlaczyc tak zeby dzialalo z alarmem to blagam o pomoc.
  
 
weź miernik i zobacz czy central sterowany jest z alarmu masą czy napięciem.
  
 
niejestem w 100% pewiwn ale ten czrny to chyba jest jako sterownik na siłowniki (jako plus) ale niedam głowy robiłem to w zeszłym roku ale chyba tak to jest . dla pewności jak niemasz miernika sprawdz (probówką ) powinno działać jak uruchomisz alarm Daj znać czy działa
  
 
central jest sterowany masą, nie sprawdzalem tego bo jest jak wół na schemacie alarmu "aktywna masa".

zastanawiam sie czy mozna mase w drzwiach podlaczac, w instrukcjach innych urzadzen jest napisane ze nie zaleca sie, no ale drzwi to blacha, a masa to caly samochod, kurde sam nie wiem.

Acha, i na razie mam zamontowane 2 mastery z przody, slave jeszcze nie montowalem, poczekam az sie cieplej zrobi bo to bardziej przesrane niz z przodu.


[ wiadomość edytowana przez: Franc dnia 2004-02-14 23:44:02 ]
  
 
jeśli ci centralny sam działa to się nie ma co go czepiać tylko popracować nad alarmem przede wszystkim weź kontrolkę , jeden koniec do "+" a drugi do przewodu sterowania centralnym z alarmu i jak wciśniesz pilota na włączenie alarmu to na ok 2sec. powinna się zapalić kontrolka na zamykaniu i podobnie przy odwieraniu jeśli nie będzie się świecić możesz spróbować podłączyć kontrolkę na "-" i sprawdzisz czy przypadkiem alarm nie daje "+" na sterowanie centralnego , jeśli się kontrolka nie zapali w obydwu przypadkach to znaczy że jest uwalony alarm lub ma jeszcze jeden kabelek do podłączenia którym można wybrać sobie polaryzacje sterowania a do tego przydałaby się instrukcja montażu alarmu i tam na schemaciku będzie to rozrysowane
  
 
I dupa, nic nie wyszlo, doszedlem do tego ze na kablu do zamykania z alarmu pojawia sie masa, a do otwierania nie.
Malo tego przypadkiem spalilem mastery, tzn sterowanie z masterow (bialy,brazowy) i dzialaja teraz jak slave.
Sterownik przezyl spiecie bo na wyjsciach sterowania po dotknieciu do masy dziala, tzn ze silowniki szlag trafil.
I w zaden sposob nie moge rozgrysc tego sterowania z alarmem.
Samochod rozbebeszony, tysiac kabli zwisa, pozdejmowane tapicerki i pulki.
Chyba pojade do dystybutora zeby sie dowiedziec wszystkiego.

I jeszcze jedna sprawa, jak zalozyc silowniki w tylnych drzwiach, kombinowalem jak sie da i nic, bo szyba zawadza, a pod trojkatem sie nie miesci.juz myslalem zeby wywalic bolec i pret idacy przez cale drzwi, kurcze, nie wiem jak to zrobic.Narazie pomontowalem tylko z przodu.
  
 
Franc,z tego wniosek,ze lepiej było zlecic to fachowcom,a tak kilka dni w plecy,spalony master,rozbebeszony samochód.
Słyszałem juz od kilku osób,ze w tylnych drzwiach cięzko zamontowac siłowniki,musza byc idelanie poziomo,zeby dobrze działały
maniek 6210,ma u siebie.jak tapicerka jest zdjęta,siłowniki działają lux,jak załozy,to sie zacinają.narazi mówi,ze mu sie nie chce tego robic,bo za zimno,ale potem będzie kombinował
pzdr
  
 
postanowilem ze kupie normalny sterownik zamka (8 wyjsc: 2 na zasilanie, 2 na alarm, 4 na silowniki) , bo ten co mam ma 11 wyjsc i do tego nie mam instrukcji, a jest to sterownik firmy PROXIMA.
podlacze to tak aby dzialalo na kluczyk , jezeli po podlaczeniu kabli z normalnego sterownika do alarmu nie bedzie dzialalo to wtedy zglosze sie do serwisu, nie bede juz nic kombinowal, i tak zrobie.
  
 
nie zniechęcaj się tak szybko to w sumie nie jest takie trudne co do siłowników tylnych drzwi to jak znajdę chwilkę to rozbiore boczki i zrobie fotki żebyś miał jakiś punkt zaczepienia i napewno się uda u mnie tam działa i aż tak ogromnych problemów z założeniem nie miałem, najgorsze było przeciągnięcie kabla bo w tylnych nie ma przewidzianych otworów w słupkach i drzwiach, osobiście wierciłem
  
 
No i sprawdzil sie najgorszy scenariusz, bylem u elektryka i powiedzial ze prawdopodobnie przez to zwarcie spalily mi sie wyjscia otworz/zamknij z alarmu, i tak pewnie jest, tak wiec bede mial osobno alarm i osobno central.
Malo tego Ladna mi dzisiaj nie zapalila, raz tylko cos sie zaksztusila i to wszystko, rozladowalem caly akumulator.
  
 
a ja glupi choc jestem noga SAM
planowalem zalozyc podobny system
no tak zeby sie czegos nauczyc
ale widze ze to moze byc DROGA zabawa

no chyba ze do tej pory FRANC
wszystko opanuje do perfekcji
  
 
Bo to się nie ma co chrzanić tylko kupić alarmik z centralką do zamka - ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem alarmu LEGENDFORD - ma to cudeńko wbudowaną centralke i wystarczy siłowniczki slave dać i wszystko bangla aż miło ,jeszcze sobie kupie jeden siłowniczek i otwieranie bagażnika na drugim kanale zrobie - tylko muszę poczekać aż sie ociepli ,bo jescze systemu alarmowego nawet nie dokończyłem ...
  
 
No i ludzki umysl wygral nad elektronika, pomimo ze mam spalone wyjscia na central z alarmu to bede mial central otwierany i zamykany z alarmu, czyli z pilota.A wymyslilem to tak: sterownik centralnego zamka ma tez wyjscie sterujace na pojawiajaca i zanikajaca mase, a w alarmie takie wyjscie jest na czujnikach dodatkowych (zasilanie czujnikow, aktywna masa i wlasnie pojawiajace/zanikajaca masa), pod ktore podpiete sa min czujniki ruchu, no i podlaczylem centrala pod to wyjscie i dziala, jak wlaczam alarm to sie zamyka a jak wylaczam to sie otwiera, z kluczyka tez dziala, kurde, ciesze sie jak nigdy, bo juz myslalem ze dupa z tego bedzie.
  
 
jest to dobre rozwiązanie i chyba najlepsze w twoim przypadku ale ma jeden mankanent jak będziesz chciał włączyć alarm bez czyjników dodatkowych (napewno jest taka opcja na wypadek zostawienia psa czy teściowej w samochodzie) to już centralny się nie zamknie i wtedy trzeba użyć kluczyka
  
 
ale gratulacje mówiłem że nie jest to takie trudne i z tylnymi sobie poradzisz może pod koniec tygodnia wyślę ci fotki jak to u siebie rozwiązałem
  
 
Dobry, jak bede chcial cokolwiek ruszajacego sie zostawic w samochodzie to wylacze czujniki dodatkowe a centrala moge z kluczyka zamknac, a tesciowej nie mam na szczescie Czekam na fotki.Pozdrawiam.
  
 
o to mnie chodziło że trzeba pamiętać w takim przypadku o kluczyku a po jakimś czasie używania zapomina sie o jego istnieniu przynajmniej do otwierania dzwi no i jeszcze dobrze jest zeby ten kluczyk działał jak powinien bo u mnie to już nie zdaje egzaminu można nik krecić do woli nawet dookoła bo mam zdjęte cięna także jak by mnie padł pilot, akumulator, alarm czy sam centralny to będzie stanowiło to niesamowity problem w dostani się do auta. Ale odpukać już ze dwa lata tak mam i nie miałem potrzeby np. wybicia szyby działa jak należy
  
 
ja o zdjeciu ciegien myslalem i wykminilem ze zime przejerzdze i dopiero zdejme jak cieplutko bedzie !!!
I dobrze zrobilem bo spalilem alarm i teraz ani alarm ani zamek niedziabie
Pa pa
  
 
I zrobione, oglaszam uroczyscie ze stalem sie pierwszym na pomorzu klubowiczem posiuadajacy alarm z centralnym zamkiem
dziala tak jak chcialem i z pilota (z alarmem) i z kluczyka, nie obeszlo sie bez krwi, kilka razy sie zacialem, tapicerek jeszcze nie pozakladalem bo je bede czyscil a tak to juz samochod posprzatany, kabli nie widac i wszystko super dziala,w koncu odetchnalem.
  
 
Franc jezeli chcesz obejżeć sposób zamątowania siłownika w tylnych dzwiach jaki zastosowałem to wejdź sobie na ftp w katalog Dokumenty/dobry i tam znajdziesz dwa zdjęcia.
Jeżeli ktoś mi wytłumaczy krok po kroku jak się wkleja zdjęcia to to może i zrobie a narazie mnie to za żadne skarby nie wychodzi