MotoNews.pl
7 NOWA SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW ??I CO ? (39333/12)
  

NOWA SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW ??I CO ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KUPIŁEM SKRZYNKĘ BEZPIECZNIKÓW NOWEGO TYPU NA BEZPIECZNIKI (KOLOROWE) NIEJESTEM PEWIEN CZY NAPEWNO BEZ PROBLEMÓW MOGE PODMIENIĆ STARĄ WYTOPIONĄ CZY NIEWYSKOCZĄ MI JAKIEŚ SZOPKI Z INSTALACJĄ JEŚLI KTOŚ COŚ TAKIEGO ZAKŁADAŁ LUB JEST PEWIEN TO DAJCIE ZNAĆ ŻE ROBIE DOBRZE
Dzięki z góry
  
 
ja wymieniałem w samarze stary typ(bo sie deko przypaliła) na stary typ - więc nie wiem czy możesz miec jakies problemy. le jesłi wtyczki pasują a instalacja jest OK - to czemu miało by się coś dziać???
Paweł
  
 
A ja mam pytanko dotyczące skrzynki bezpieczników w klasyku: czy ktoś z posiadaczy Łady 2101/2103 zmieniał oryginalną skrzynkę z bezpiecznikami (znajdującą się pod deską po lewej stronie) na skrzynkę nowego typu znajdującą się w komorze silnika. Chodzi mi o podzielenie się swoimi wrażeniami, czy warto w ogóle sie w to bawić tylko dla wygody?
Andrzej
  
 
A czy ta nowa skrzynka ma bezpieczniki o tym samym voltampercostam ? Z tego co pamietam to w samarce były 8 i 16
a teraz w 110 mam kolorowe 5,10,15,....30
Ja bym szukał takiej samej skrzynki , w końcu masz chyba coś z instalacja skoro ci się to podtopiło....
Powodzenia
  
 
jezeli sprzedawca dal ci skrzynke do twojego typu lady,to w czym problem??skrzynka jest taka sama,wyjscia sa takie same, a ze rozni sie sposobem wykonania??nie przesadzajmy panowie...w koncu plytkowe bezpieczniki weszly do produkcji ze 25 lat temu...jakby to bylo zle,to by nie tlukli tego tyle czasu
  
 
Andrzej, a to tak wygodniej w komorze silnika??? Mi sie wydaje ze chyba fajniej jest miec to pod reka... Chyba ze to jakos wyjatkowo nieergonomicznie umiejscowione jest w 2101.
  
 
Jeśli chodzi o krztałt i bezpieczniki są płaskie i niem tam już żadnych 8-ek tylko 5-10-20-tki .Kupiłem ją w Bytomiu jeszcze się tam nienaciołem by coś mi wcisnoł nie tak . starą mam nadpaloną już od czasu jak kupiłem , podobno nadpalanie jest bardzo częstym zjawiskiem w samarkach w wieku powyżej 10 lat choć nie jestem do końca przekonany
  
 
Cytat:
2004-02-15 21:11:58, soop pisze:
Andrzej, a to tak wygodniej w komorze silnika??? Mi sie wydaje ze chyba fajniej jest miec to pod reka... Chyba ze to jakos wyjatkowo nieergonomicznie umiejscowione jest w 2101.



Wyjątkowo niewygodnie, żeby sprawdzić bezpieczniki muszę klęknąć na ziemi (są pod deską rozdzielczą) co jest wkurzające - zwłaszcza jak jest zimno, mokro czy jak jest śnieg. Umiejscowienie bezpieczników w 2101 jast jedną z rzeczy które wyjątkowo mnie wkurzały przy przesiadce z 2105.
Andrzej
  
 
Cytat:
podobno nadpalanie jest bardzo częstym zjawiskiem w samarkach w wieku powyżej 10 lat choć nie jestem do końca przekonany


Moja Samara ma juz ponad 13 lat i jak na razie wszystko gra
  
 
Andrzej - ciesz sie ze masz w srodku! przynajmniej dwa webery Ci sie zmieszcza- ja swoja upychalem do srodka- na razie lekko prowizorycznie, ale jest w srodku! I nei mialem z tym wiekszych problemow, poza tym ze sie lubia kostki wypiac.

A tak w ogole, to zdaje mi sie ze zwykla lada tez ma rozne bezpieczniki a nie tylko 8 i 16, zdaje sie ze sa jeszcze 6 amper.
Kto wie
MOim zdaniem rodzaj bezpiecznika nie jest wazy(czy pop. "topik" czy nowy prostokacik) wazne jest zeby kostki z kablami pasowaly, i zeby w miare ampery sie zgadzaly.
  
 
Cytat:
2004-02-16 11:59:05, Krzysztof-Fleszer pisze:
Andrzej - ciesz sie ze masz w srodku! przynajmniej dwa webery Ci sie zmieszcza- ja swoja upychalem do srodka- na razie lekko prowizorycznie, ale jest w srodku! I nei mialem z tym wiekszych problemow, poza tym ze sie lubia kostki wypiac.


Fleszer, nie przewiduję wstawiania weberków - ja to auto używam na codzień a Rockefelerem nie jestem żeby sobie pozwolić na takie spalanie. Ale co do skrzynki to naprawdę mam ochotę przenieść ją pod maskę.
Andrzej
  
 
Hmm, czyzby mala sugestia ze ja jestem tym Rokecostam?
Z spalaniem nie jest chyba tak najgorzej, zwlaszcza jak sie ustawi wszystko na cacy.
Ale jedno jest pewne - lada na 2 gaznikach nie jest do urzytku codziennego.
A co do skrzynki, to raczej bym polecal przeniesc ja w ine miejsce, ale w srodku - wiesz zawesze to mniej wilgoci, i troszke wiecej swiatla- tak mi sie wydaje.
Zreszta chyba tak czesto nie zmieniasz tych bezpiecznikow, zeby od "klaniania" przed samochodem mialbys miec klopoty- no chyba ze cos ze zdrowiem nie tak - znam ten bol, moj wujaszek jezdzil autem a mial lekko sztywny kregoslup, i nie bylo mu latwo Ale nie poddawal sie
  
 
Witam

Cytat:
2004-02-15 00:48:26, andrzej_krakow pisze:
A ja mam pytanko dotyczące skrzynki bezpieczników w klasyku: czy ktoś z posiadaczy Łady 2101/2103 zmieniał oryginalną skrzynkę z bezpiecznikami (znajdującą się pod deską po lewej stronie) na skrzynkę nowego typu znajdującą się w komorze silnika. Chodzi mi o podzielenie się swoimi wrażeniami, czy warto w ogóle sie w to bawić tylko dla wygody?
Andrzej




Andrzej, to jest mozliwe i chyba moze warto to zrobic, robiłem to kiedyś z kolega w 2106, w jego Ładzie kilka razy paliła się elektryka, ale kupił nową skrzynkę od 2107 na targowisku za jakieś grosze, a potem na szrocie kompletne wiązki od 2107, tam sa 4 osobne wiazki łatwe do demontazu, przód lewa i prawa, to od strony komory silnika, a od srodka wiązka wskazników, i wiazka tylna, wszystko łaczone na kolorowe wtyczki, i bardzo czytelne.
Wiązki i skrzynka sa uniwersalne pasują do wszytskich modeli 2105/2104/2107, różnice można uzupełnić pojedyńczymi kablami dopiętym do wiązek, generalnie rozwiązanie proste i bardzo czytelne, łątwa diagnostyka i ewentualne naprawy, problemem jest wykonanie dziury w przegrodzie silnika, z tym się najdłużej męczyliśmy
  
 
No to chyba jednak podaruję sobię tą atrakcję. Być może jest to proste ale ja akurat z elektryki samochodowej jestem kompletna noga a elektryk pewnie zdarłby za mnie niezłą kasę. Ja myślałem początkowo o zrobieniu przedłużki z kabiny do komory silnika i tam zamontowaniu skrzynki a nie o wymianie całej wiązki.
W każdym razie dzięki za info.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Wszystkim ktorzy maja problem z elektryka, po upewnieniu sie ze niedzialajace podzespoly sa sprawne, a i bezpieczniki i przekazniki sa dzialajace, oraz wlaczniki - polecam wyjac skrzynke z bezpiecznikami, rozebrac i zobaczyc czy czasem nie jest upalona!

Ja rozebralem pol auta, szukajac przyczyny niesprawnosci dmuchawy nagrzewnicy(ogrzewanie) oraz niedzialajacego ogrzewania tylnej szyby. Juz mialem rozpruc wiazke, gdy wpadl mi do glowy pomysl, zobaczyc jednak na skrzynke z bezpiecznikami czy czasem nie upalila sie.

I jak sie uradowalem widzac ze jest spalona! Jedna sciezka na plytce sie zjarala i nie bylo styku.
A ja juz chcialem kable rwac
Lutownica, miedziawka, cyna kalafonia zalatwila sprawe - wyglada ze wytrzyma, jesli nie to poszukam nowej skrzynki.

Elektryka w aucie to cos czego chyba najbardziej sie boje - dochodzenia ktory kabelek do czego i dla czego nie dziala - ale jak sie okazuje to jest dosyc proste - pod warunkiem ze kable z dymem nie poszly.

Ale tak czy tak odradzam wszelakich kombinacji z puszkami bezpiecznikow, jesli kierowane jest to tylko i wylacznie wygoda dostepu (itp.)
  
 
u mnie jeszcze potrafilo nie kontakcic tam, gdzie sa wyprowadzenia pod gniazda lutowane do plytki.
inna sprawa - bezpieczniki. Na ostatnim zlocie stracilem wsteczne - winny byl BEZPIECZNI, ktory - choc dobry, nienadtopiony etc - jakos kiepsko przewodzil, kontaktowal. Wsadzilem inny, ktory to nawet luzniej siedzial w gniazdku - i zadzialalo. Wsadzilem ten podejrzany do swiatel - zniknely. A bezpiecznik na oko w porzadku.
  
 
Tak, to prawda - bezpieczniki są do du...y
Swego czasu zastanawiałem się, czy nie lepiej moze z innego samochodu nowszego zamontować, ale...zostały u mnie dwa pudełka bezpiecznikow jeszcze i żal się pozbywać takiego pożeracza bezpieczników jak skrzynka bezpieczników w ładzie
  
 
Przez 3 miesiące wymieniłem bezpieczników jak mrówków. Z niewiadomych przyczyn po wymianie akumulatora problem ustąpił. Do dziś nie wiem co to mogło być.
  
 
Andrzejku ja sobie zmieniałem skrzynkę bezpieczników z orginalnej na taką z cc 700 na tych nowszych beapiecznikach i kilku przkaźnikach i jestem bardzo zadowolony a skrzynka jest w tym samum miejscu i na dobrą sprawę przy tych bezpiecznikach aż tak mocno na kolana nie trzeba padać żeby je zobaczyć. starego typu bezpieczniki lubią się wytapiać i co za tym idzie skracać co powoduje że nie łączą lub śniedzieć i nie również nie łączyć, ale nigdy w życiu nie chciał bym przenosić tego pod maskę masakra wilgoć daje tak znać o sobie że po niedługim czasie by ci sie zaczęły jaja dziać i mimo dobrych bezpieczników niełączyły by one na stykach , prostym przykładem są np skaczące wskaźniki w samarce przy włączonym kierunku i niestety przeważnie , jak nie na 100%, jest to wina skrzynki bezpieczników która jest pod maską. Także zastanów się dobrze zanim popełniesz ten błąd a jeśli chodzi o wygląd tego co jest u mnie to wyślę ci zdjęcie mailem bo tu niestety nie mogę wkleić
  
 
Nie wiecie czy da sie kupic skrzynka do 2107 na bezpieczniki nowego typu(plytkowe)?
Czy zostaje przerabianie starej , bo juz mnie trafia z tymi bezpiecznikami i ciaglym brakiem styku