MotoNews.pl
  

Kto powiedzial, ze 1.5 jest kolizyjny?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zdjelismy pasek, obracalismy walem silnika i nic, NIC!
Co znajdujemy w madrych ksiazkach u mechanika? Pekniecie paska w silniku 1.5 najczesciej nie doporowadza do jego awarii. Co znajdujemy w madrych ksiazkach u mechanika nt silnikow od opla? Pekniecie paska najczesciej doprowadza do awarii silnika...
A co mowi mechanik? "Wymienialem juz pekniete paski w Espero 1.5, nic wiecej nie bylo uszkodzone".
Tyle dobrych wiadomosci dla nas, z 1.5 na pokladzie.
  
 
Ptaszyna. W końcu od dawna wiadomo, że silnik 1,5 16V jest najlepszą jednostką montowaną w Espero (zaraz mnie ukrzyżują posiadacze 1,8 i 2,0 ).
  
 
Kazdy mowi ze 1.5 jest nowoczesna jednostka i najlepsza z gamy silnikow w espero. Niestety posiadacze 1.8 i 2.0 musza sie z tym pogodzic
  
 
Nie żebym się czepiał, bo też mam taki motorek, ale niedawno Ćwikus miał problem z zerwanym paskiem rozrządu
Temat Ćwikusa
Podsumowanie tego tematu kosztowało 2200 zł
  
 
Też tak uważam, ze 1,5 to całkiem całkiem. W sumie to 1,8 ma niewiele koników wiecej, jak chodzi nie wiem, nie jeździłem.

Nie powiem ż eby się mu przydało jeszcze ze 20 źrobaków
....

Nie gniewjcie sie 1,8 i 2.0
  
 
1.8 czy 2.0 czy 1.5 jeden kit moze troche przyspieszeniami sie róznia tylko ze 1.5 ma 16 grzybków w razie urwania paska wieksze wydatki ja nie odczuwam zbyt wielkiej róznicy w komforcie jazdy(nie mówie tu o przerabianych silnikach) 1.8 i 2.0 to są konstrukcje starsze a 1.5 to nowoczesna jednostka. Oto róznica. Jezeli chodzi o spalanie niewielkie róznice.
  
 
8V są na pewno mocniejsze na niskich obrotach, ale żadna 16V na niskich nie będzie... ( porównując pojemności )
1,5 16V jest zdecydowanie nowszą i dopracowaną konstrukcją i tyle....
Co do kolizyjności....
Znam taką historię :
Jechał facet Espero 1,5 16V - walnął mu napinacz. Zamiast zlawetować do serwisu, kretyni uruchomiali na pych.... No brawo...
Zostanę przy swoim 1,5 16V....
Jak mi odbije to poczynię kolejne modyfikacje....
Teraz na pewno 1,8 z gazem nie da mi rady - potwierdzone nie raz....
Czekam na kozaka z petrol only
  
 
Spokojnie... powiem inaczej. Każdy z tych silników ma inną chakterystykę pracy, wady i zalety.

Jedyne co mogę powiedzieć, to fakt, że 1,5 jest właśnie po prostu nowszą konstrukcją, ale jak pisałem bardzo ciężko porównywać oba te silniki
  
 
I te porównania są bezcelowe...

Do posiadaczy 1.5.

Tak. Wasze silniki są super !!!. Ale ja już mam dosyć czytania takich samych postów.

Wszystkie są za słabe... Taka prawda. A jak są zbudowane, to już sprawa drugorzędna.


BEZ OBRAZY.
  
 
Ptaszyna, pewnie twój silnik jest już zmontowany, ale trzeba było próbować obracać wałkami rozrządu. przypuszczam, że pewna kombinacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu, w której tłok osiąga maks. górne położenie, a zawór maks. otwarcie powoduje ich kontakt.
  
 
kto powiedział....

hmmm..... a kilka połamanych zaworków, klika dziur w tłokach i kilka głowic powyginanych w chinskie osiem

pękniecie paska w 1.5 - w zależności od obrotów i od obciązenia silnika wiąże się z wydatkiem od ok 1,5tys zł.....do.....nie będe pisał bo bedziecie bali się jeździć


[ wiadomość edytowana przez: Tomek-Mydlowski dnia 2004-02-17 00:02:17 ]
  
 
w ręku to można sobie lizakiem pokręcić. Zauważcie że zerwanie paska następuje przy pewnych , znaczących obrotach silnika, których nie da rady osiągnąć poprzez kręcenie ręką wałem. Spotkanie tłoków z zaworami przy prędkości 1obr/ 1min. , a 2500obr/min. to chyba znacząca różnica...

Zgadzam się natomiast z faktem, że 1,5 jest nowocześniejszą konstrukcją. I chwała mu za to. Ale osobiście wybrał bym 2.0 CD ( sam posiadam 1, 8 i nie narzekam, dawno oswoiłem się z myślą że nie jest to rakieta ).

Najchętniej to bym jeździł Oplem Vectrą B 2,5 V6 no ale cóż, nie stać mnie ani na kupno, ani na utrzymanie
  
 
TYLKO NIE 2.5 V6 !!
Ten model jest nieserwisowalny
Widziales kiedys silnik V zamocowany poprzecznie ? hehe...
Porażka
Lepiej juz 2.0 Irmshera
  
 
Wczoraj mialem przyjemnosc jezdzic kolegi audiczka 100 kombi z silnikiem 2,6 V6.... kurcze to sie nazywa rakieta, ja moge tylko o tym pomarzyc!!!, to jest luksus jak sie jezdzi widzac na budziku nie 220 a 260 km/h Postaram sie umiescic pare fotek tego cudeńka.
  
 
RICO to Audi to rakietą nigdy nie było .

2.8 się fajnie zbiera, fakt
  
 
Zoltar... to zalezy w stosunku do czego rakieta, w stosunku do espero to na pewno jest rakieta.
  
 
To nie podlega dyskusji.

Dlatego nie widze sensu porównywania 1.5 z 1.8/2.0

  
 
Cytat:
Dlatego nie widze sensu porównywania 1.5 z 1.8/2.0



Dokladnie sie z Toba zgadzam, jak juz porownywac to te same pojemnosci, ja widze sens porownywania espero 2,0 z nubira 2,0 .... i tu wugrywa nowoczesna technologia.
  
 
RICO nie bylbym tego taki pewien
Nubira jest ciezsza od Espero... poza tym ma inna skrzynie...
Pewnie by Espero 2.0 wciagnela ale nie mowil bym o jakims strasznym killu.
  
 
Dejcie se spokój. Wasze porównania to jak porównywanie kieszonkowego telewizora z 50 calową plazmą. Co z tego, że pierwszy jest technologicznie lepszy kiedy g...o widać?