Z serii o gazie.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
O GAZIE slyszalem i mam zamiar zamontowac odciecie pompy paliwa w czasie jazdy na gazie ( automat). co sadzicie o tym patencie. Wiem jedno że można w taki sposób uchromnic portwel przed wydatkiem rzędu 500 zl za New Fuel Pompe a czy sa tego kroku minusy to narzie nic mi niewiadoimo. czekam na opinie
  
 
moim zdaniem lepiej zrobić - zwykłe odciącie - przełącznik.
Ma to tą zalete że umożliwia reczne przełaczenie pompy kiedy tylko chcesz. Automat może powodować szarpania. Tj odłączysz gaz, paliwo jeszcze nie nabije układu ....i auto chwilowo nie ma na czym jechać.

Minusów tego rozwiazania raczej nie ma.
Plusów za to jest sporo - po pierwsze nie spalisz pompy. Po drugie paliwo nie jest pompowane do układu i nie wraca do zbiornika zaworem przelewowym. Takie paliwo rozgrzane od listwy wtryskowej szybciej paruje, a że w espero układ paliwowy jest z otwartym pochłaniaczem par paliwa - droocenne PB odlatuje wprost do nieba.
Jest jeszcze jedna zaleta - ale to zależy od instalki. W mojej BRC jest niemożliwe odpalenie samochodu na LPG, trzba go uruchamiać na benzynce, a dopiero potem przłączać na gasss.
Taki wyłacznik pompy, dobrze schowany jest skutecznym zabezpieczeniem antykradzieżowym
  
 
W Espero listwa wtryskowa jest chlodzona paliwem.
Nie wiem jak bardzo wtryskiwacze sa wrazliwe na wysokie temperatury wystepujace na kolektorze dolotowym... w kazdym badz razie.. lepiej zalac co jakis czas wieksza iloscia paliwa .. i tak aby nigdy nie zeszlo ponizej rezerwy... niz wymienic wtryskiwacze czy pompe...
  
 
Cytat:
2004-02-18 08:25:43, KeyJey pisze:
W Espero listwa wtryskowa jest chlodzona paliwem.
Nie wiem jak bardzo wtryskiwacze sa wrazliwe na wysokie temperatury wystepujace na kolektorze dolotowym...


Dokładnie tak - odetniesz pompę i po jakimś czasie szlag trafi wtryskiwacze. Zarówno mój zaprzyjaźniony mechanik, jak i gassownicy, którzy mi gassowali auto, mówili, że tak się nie robi (tj. nie odcina pompy) - nie mam powodu, żeby im nie wierzyć, bo z elektrycznego punktu widzenia przerwanie obwodu zasilania wtryskiwaczy, czy zasilania pompy jest bez znaczenia.
To, że jakaś ilość no-Pb odleci do nieba jest kosztem zachowania żywych wtrysków - a to naprawdę niewiele.
Z gassem jest niestety tak, że wielu jak zobaczy, że oszczędza 50%, to na siłę próbuje oszczędzić 55% - i stąd instalki "na śrubę" z max. ubogą mieszanką = wyplute uszczelki pod głowicą; niewymieniane świece i kable = wystrzały i rozwalone obudowy filtra; odcięte pompy, odpalanie bezpośrednio na LPG i wiele, wiele innych.
A potem krzyk - gass to zło.., niszczy silnik, auto szarpie......
  
 
Cytat:
2004-02-18 09:05:56, n0ras pisze:
Cytat:
2004-02-18 08:25:43, KeyJey pisze:
W Espero listwa wtryskowa jest chlodzona paliwem.
Nie wiem jak bardzo wtryskiwacze sa wrazliwe na wysokie temperatury wystepujace na kolektorze dolotowym...


Dokładnie tak - odetniesz pompę i po jakimś czasie szlag trafi wtryskiwacze. Zarówno mój zaprzyjaźniony mechanik, jak i gassownicy, którzy mi gassowali auto, mówili, że tak się nie robi (tj. nie odcina pompy) - nie mam powodu, żeby im nie wierzyć, bo z elektrycznego punktu widzenia przerwanie obwodu zasilania wtryskiwaczy, czy zasilania pompy jest bez znaczenia.
To, że jakaś ilość no-Pb odleci do nieba jest kosztem zachowania żywych wtrysków - a to naprawdę niewiele.
Z gassem jest niestety tak, że wielu jak zobaczy, że oszczędza 50%, to na siłę próbuje oszczędzić 55% - i stąd instalki "na śrubę" z max. ubogą mieszanką = wyplute uszczelki pod głowicą; niewymieniane świece i kable = wystrzały i rozwalone obudowy filtra; odcięte pompy, odpalanie bezpośrednio na LPG i wiele, wiele innych.
A potem krzyk - gass to zło.., niszczy silnik, auto szarpie......




Nareszcie mądre słowa!!! ZGADZAM SIĘ W 100%!!!
  
 
Cytat:
To, że jakaś ilość no-Pb odleci do nieba jest kosztem zachowania żywych wtrysków - a to naprawdę niewiele.



no dobra ale tak to naprawdę nikt nie ma pojęcia ile tej benzyny wyparowuje...
najlepiej niech wypowiedzą się ci którzy jeżdzą cały czas na lpg (łącznie z odpalaniem) jakie mają zużycie Pb/100km? Większość tej ilości powinna pochodzić właśnie z odparowania pB z układu wtrysku.

Jak chcemy rzeczywiście dbać o wtryski to zawsze raz na 3 miechy można dolać do paliwka płynu czyszczącego lub podczas dłuższych jazd co jakiś czas przełączać sie na układ PB (na 3-4km).

Z tego wszystkiego to najlepszy patent to
Cytat:
Taki wyłacznik pompy, dobrze schowany jest skutecznym zabezpieczeniem antykradzieżowym



pzdr
  
 
tak dolej sobie plynu czyszczacego .....wtryski dowymiany....juz to destowalem...dalem dawke 10 razy mniejsza niz wskazana....a potem nie moglem samochodu odplac...gasl krztusil sie i cuda wyczynial.....Lukasz Gajer chyba przez to zalatwil wtryskiwacze
  
 
Ja wolę żeby benzynka parowała
a listwę niech chłodzi i żadnych dodatków...
  
 
Kiszka prawda z tą listwą

Projektując wtryskiwacze uwzględnia się warunki pracy. Jeżeli były by tak wrażliwe jak piszecie to auto stawało by przy większych upałach.
Odcięcie pompy w żaden sposób nie szkodzi wtryskom i listwie.
Wtryskiwaczom może zaszkodzić ich nieużywanie, dlatego minimum raz na dwa tygodnie zalecam przegonić auto na Pb.....
Co dalej - należy utrzymywać ok połowy baku szczególnie w okresie zimowo jesiennym i dolewać raz na dwa tygodnie za 20zł
To zapewni świeżość paliwa w zbiorniku i uchroni przed skraplaniem sie pary wodnej.