Autostrady - plan 2004

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Do końca 2004 roku zostanie oddanych do użytku 86 km autostrad, 170 km dróg ekspresowych oraz 24 obwodnice miast. Na koniec 2004 roku w budowie będzie 270 km autostrad - poinformował w czwartek w Sejmie wicepremier Marek Pol.

- Mamy dobre prawo, pieniądze własne i zagwarantowane pieniądze ze środków UE - powiedział Pol. Podkreślił, że Polska jako pierwszy z 10 krajów przystępujących do UE zakończyła negocjacje z Komisją Europejską na temat programu drogowego.

Gwarantuje to, że Polska otrzyma w ciągu najbliższych 3-4 lat ponad 3 mld euro ze środków europejskich. Natomiast środki własne będą pochodziły z opłaty paliwowej.

W 2004 roku na drogi krajowe zostanie wydane 6,5 mld zł, czyli 2,5 razy więcej środków niż średnia kwota wydawana rocznie w latach 1998-2001.

Według Pola, koszt budowy 1 km autostrady wynosi 20-30 mln zł. - Wiele polskich firm nie jest w stanie przyjąć samodzielnie takiego zadania - powiedział wicepremier, pytany o szanse na udział polskich firm w inwestycjach drogowych. Dodał, że polskie firmy mają większe szanse na udział w kontraktach na budowę obwodnic i dróg ekspresowych.

Powiedział też, że 100-kilometrowy odcinek budowanej autostrady między Koninem a Strykowem, na której budowę ogłoszono przetargi, podzielono na mniejsze, 20-kilometrowe odcinki, aby zwiększyć szanse na wygranie przetargu przez polskie firmy.

[I](PAP)[/B]

Sam już nie wiem śmiać się czy płakać
  
 
Bądźmy dobej myśli...
  
 
Cytat:
2004-02-19 14:56:58, jackal pisze:
Według Pola, koszt budowy 1 km autostrady wynosi 20-30 mln zł.



O bosze! Tak dużo? Złotem je będa wykładać?

Pol, jak zwykle, tylko dużo gada. Uwierzę, jak zobaczę...
  
 
Cytat:
2004-02-19 15:32:41, Yaga pisze:
Cytat:
2004-02-19 14:56:58, jackal pisze:
Według Pola, koszt budowy 1 km autostrady wynosi 20-30 mln zł.



O bosze! Tak dużo? Złotem je będa wykładać?

Pol, jak zwykle, tylko dużo gada. Uwierzę, jak zobaczę...


Pewno szybko nie zobaczysz heh
  
 
Chińczycy budując Wielki Mur, mieli niezłe tempo - 1 km dziennie!!! Przy ówczesnym zaawansowaniu technicznym budowa muru wymagała większego wysiłku, niż obecnie potrzeba do budowy autostrad.

Był kiedyś taki pan Adolf, który w latach 30-tych u naszych zachodnich sąsiadów rozwiązał problem bezrobocia poprzez roboty publiczne. Wytyczone i zbudowane wtedy w Niemczech autostrady stanowią ok 80% obecnej sieci autostrad w RFN oraz sporą część w naszym pięknym kraju. Wtedy zbudowano kilka, jeśli nie kilkanaście tysięcy autostrad w parę lat.
  
 
Cytat:
2004-02-19 16:19:11, jackal pisze:
Chińczycy budując Wielki Mur, mieli niezłe tempo - 1 km dziennie!!! Przy ówczesnym zaawansowaniu technicznym budowa muru wymagała większego wysiłku, niż obecnie potrzeba do budowy autostrad.

Był kiedyś taki pan Adolf, który w latach 30-tych u naszych zachodnich sąsiadów rozwiązał problem bezrobocia poprzez roboty publiczne. Wytyczone i zbudowane wtedy w Niemczech autostrady stanowią ok 80% obecnej sieci autostrad w RFN oraz sporą część w naszym pięknym kraju. Wtedy zbudowano kilka, jeśli nie kilkanaście tysięcy autostrad w parę lat.



  
 
Co? Ja tylko podałem przykłady, że jeżeli rządzącym naprawdę na czymś zależało, to byli w stanie to osiągnąć. Nie oceniam, czy robili to dobrze, czy źle, jednak owoce ich pracy pozostały do naszych czasów.

Pan Pol dużo mówi, może dostaje kasę od wypowiedzi?

  
 
Ostatnio byłem an forum górniczym gdzie miedzy innymi był poruszany temat "projektów i realizacji budowy autostrad" przez reprezentanta rządowego paranoja pod każdym względem...
Jednmo podstawowe [pytanie padło "dklaczego autopstrad nie robi się na podstawie i z domieszką betonu np. tak jak w Niemczech"
Odpowiedź " Bo w Polsce praktycznie nikt tym się nie zajmuje"
  
 
Technologie u nas są i to dobre. Przecież Polacy budowali odcinki autostrad np. w Iraku. Tam bydowa wcale nie jest łatwiejsza niż u nas, bo na pustyni usypuje się ponad 1 metr podbudowy i dopiero na to idzie beton, ba to asfalt, etc. Dodatkowo środkiem bydowany jest pas zieleni z doprowadzeniem wody w plastikowych rurkach.

Polacy w Iraku byli tak dobrzy, że po zakończeniu swoich odcinków, pomagali ... Japończykom

W Polsce z kolei autostrady budują Austriacy (np. firma Strabag) i Portugalczycy. No i jak Wam sie wydaje według jakich technologii oni budują - naszych czy swoich ???
  
 
Cytat:
2004-02-19 17:20:45, jackal pisze:
W Polsce z kolei autostrady budują Austriacy (np. firma Strabag) i Portugalczycy. No i jak Wam sie wydaje według jakich technologii oni budują - naszych czy swoich ???



Oby według swoich, a nie naszych!
  
 
W roku bodajże 1998 lub 97 oddano A4 z prawie katowic do krakowa nawierzchnia experymentalnie bitumiczna ciut bardziej, efekty dziur i rozstępów miałem jadąc do Poronina...
  
 
Cytat:
W 2004 roku na drogi krajowe zostanie wydane 6,5 mld zł, czyli 2,5 razy więcej środków niż średnia kwota wydawana rocznie w latach 1998-2001.


Taka mała ciekawostka, że dopiero w roku 2002-2003 osiągnęliśmy poziom nakładów na drogi taki co był latach 1972- 1976
Dodoatkowo ten tak znaczący nakład środków jest związany z wejściem do UE, a głównie że okres przejściowy na dostosowanie naszych dróg do nacisku na jedną oś 11,5t(jak dotychczas było to 10t w Polsce)
  
 
no dobtra a mieliscie juz przyjemnosc rozbujac furaka na autostradzie za poznaniem....
jest jej jakies 75km chbya i naprawde ladnie sie vmaxy wyciaga!!
moj wracajac z holandii to 215... pociagnal by jeszcze z 10 - 15 gdyby nie 300kg bagarzu...
i reczny...))
hrhrhrhr
  
 
dobrze wiecie że tego posta powinno się do "Stronki satyryczno-rozrywkowej" przenieść...
  
 
Pierwotnie chciałem to zamieścić w wątku satyrycznym, ale tam nie ma takiej ciekawej dyskusji.
  
 
Hmmm a może HP "o wszystkim i o niczym" odświeżymy??
  
 
RAPORT NIK-u o Autostradach w latach 2000-2003r. warto poczytać

Dla przypomnienia program budowy autostrad w latach 2003-2013 i dostopsowywanie do 11.5t/oś
Miłej lekturki
  
 
Pola nam robi tyle Autostrad, że hohoho...na pewno kolejne 5 km!!!
Dlaczego go jeszcze nie rozstrzelali???
  
 
Autostrady wg rządu
jest taki odcinek drogi 3 miedzy Szczecinem a Świnoujściem przedłużenie drogi z granicy w Kołbaskowie . W zeszłym roku jesienią "żółte kubraczki" postawiły bariery energochłonne pomiędzy którymi jest pas zieleni czyli pewnie za niedługi czas ogłoszone zostanie oddanie kolejnego etapu autostrady tak wiec sukces murowany Przedłużeniem tej drogi jest droga 142 (cześć niedoszłej autostrady Berlin Królewiec "Berlinka") no i 70 latach i braku remontów nie ma tam kolein no może troche uciążliwe jest przejeżdżanie przez kolejne dylatacje ale radocha po zjechaniu z naszych dróg niebywała Jak ktoś będzie podróżował ze Szczecina w kieruku Koszalina lub Olsztyna zapraszam do korzystania
  
 
Znam tę trasę. Za "niemca" to potrafili budować, za PRL-u nie potrafili utrzymać, a teraz nie potrafią wyremontować.

Polecam również 2-pasmówkę Przemyśl-Radymno, część drogi nr 4 - wspaniałe 19 km, szerokie pobocza i ... ograniczenie do 60 km/h