| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2004-02-20 23:06:30 nie wie ktos z jakiego auta moge dopasowac dluzsze o 13,5mm(lub mniej ale nie wiecej) korby do 2.0. ewentualnie o tyle nizszy blok(ale tez nie wiecej). mam tloki z żużla, kute bardzo lekkie, mozna je krecic do 10-12tys obr. problem w tym ze sa duzo nizsze, dolkadnie o 13,5mm. zaleta jest za to masa 232g z pierscieniami! no i to ze sa na 4 zawory na cylinder, czyli wloze 16v |
Cichy_polonez Golf Gliwice | 2004-02-20 23:42:06 |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-02-20 23:57:07 Blok z niskiego 1.6 może? Trzeba zebrać już tylko 4.25mm z góry...
10-11 tysięcy? Korby tyle wytrzymają? Jakie dajesz panewki? [ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2004-02-20 23:59:21 ] |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2004-02-21 09:24:18 nie wiem czy korby to wytrzymaja, ale w sumie jak je odchudze i wypoleruje to nie powinno byc problemu, w koncu tlok wazy o polowe mniej, naturalnie wal korbowy i kolo zamachowe bedzie musialo byc bardzo lekkie.panewki seryjne, zwieksze tylko cisnienie oleju, to ma byc silnik studyjny, nie bede plakal jak cos wybuchnie, mam zamiar sprawdzic ile wytrzyma taki silnik i jakie bedzie mial osiagi 1,6 ma te same srednice panewek glownych co 2.0? czy moze jest roznica?(chodzi mi o ten 84mm-np ritmo 105TC) [ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2004-02-21 09:26:15 ] |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-02-21 19:05:32 Panewki z 2.0 będą pasiły w zasadzie do większosci bloków 1.6 wzdłużnych. Wyjątek stanowią 131 1.6 i Argenta 1.6 wypuszczone po maju 1985 roku.
Jeszcze jedno: Chcesz zwiększyć cisnienie oleju. W jaki sposób? Podkładki pod sprężynkę w pompie? Pompa wytrzyma? Już jeden wieloklin wałka ściąłem... Zwężka na wałku też jest jakby cieniutka... [ wiadomość edytowana przez: Piter20 dnia 2004-02-21 21:26:56 ] |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-02-21 21:42:49 Stop, stop, stop... Kadłub 1.6 na tłokach 84 mm na 100000% nie podejdzie, jest niższy od seryjnego 2.0 o ~2,5 cm (swego czasu mierzyłem, więc traktuj to jako pewnik– Piti, co ty opowiadasz??? Z kolei kadłub 1.8 jest wyższy od 1.6 o ~1,1cm (tyle mi „mniejwięcej” dokładnie wyszło, ale w chwili gdy to robiłem było troszke ciemno Z góry odradzam montaż dłużyszch korbowodów - im dłuższy tym łatwiej o jego skrzywienie, a przy obrotach o jakich piszesz, to miałbym niezłego pietra. Więc chyba block 1.8 litre byłby najlepszym rozwiązaniem. Pozdrawiam |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-02-21 23:48:31 Kurdelebele ![]() |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2004-02-22 11:38:44 ja bym poszedl wlasnie w dlugi korbowod, jest lepszy bo nie pracuje pod tak duzym katem i sila nacisku jest bardziej skierowana "pionowo". no ale jak nie ma wyjscia to 1,8 blok tez bedzie dobry. |
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2004-02-23 09:02:21 cisnienie oleju zwieksze przez dodanie podkladki pod sprezyne. w poldku tak jezdzilem i nie ma z tym wiekszego problemu. wieloklinow juz nascinalem kilka ale to nie jest silnik na 50tys km(lub wiecej) a poza tym szukam teraz jakiejs pompy do suchej miski olejowej wiec problem sie sam rozwiaze. |
dobry Miłośnik FSO ALFA ROMEO 156 SW 2, ... Łódź | 2004-02-28 01:16:58 wydaje mnie się że najlepiej będzie przerobić te korby które masz bo i tak będziesz je musiał utwardzić jeżeli chcesz żeby wytrzymały takie obroty to przy okazji można je skrucić cz też wydłużyć ale jedna uwaga jak już bedzie ci to ktoś robił to na całej długości korby a nie w jednym miejscu bo tak też potrafią |
mar125 (M) Miłośnik FSO ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-07-09 12:10:50 no i jak Ci idzie?? już masz części?? jak nie to wiem gdzie jest blok do 1.8 ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |