MotoNews.pl
  

Glowica zrobiona silnik odprezony..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Zrobilem juz glowice... Nowy stopien sprezania to 8,5:1.
Obecnie autko ma 112KM i 172Nm ale ogolnie bardo poprawil sie przebieg momentu !
W poniedzialek zamieszcze wykresy z hamowni przed i po zabiegu.
Gdby zostal stopien sprezania 8,8:1 to byloby jakies 115KM a przy 10:1 okolo 125.
Stopien sprezania zostal obnizony poprzez przemodelowanie
komory spalania ktora w naszym aucie jest dosyc slabo wykonana..
Ogolnie nasz walek nie sprzyja osiaganiu wysokiej mocy...
Ale jest rozwiazanie walek z C20SEH i takiego wlasnie pilnie poszukuje... Kost takeigo walko to okolo 200 PLN (oczywiscie uzywka).
Prawdopodobnmie jabym przyspieszyl zaplon byloby lepiej ale nie bylo czasu na pierdoly bo silnik idzie do kolejnej rozbiorki bo bede wymienial caly dol... Wal i korby z C20XE ju zmam.. Chlodnica oleju i kolo zamachowe beda w przyszlym tygodniu.
Niestety czeka mnie proces docierania silnika
Kurde rozbieram silnik ktory ma przejechane 90.000 KM i jest w sanie idealnym... Mam nadzieje ze nie bede togo zalowal

Pozdr
Jadzwin




  
 
Zapowiada się przyzwoity wynik w zakresie mocy i momentu . Życzymy powodzenia w pracy i coraz to większego stadka pod maską
  
 
dawniej bym napisał "a ja i tak będe szybszy "

...ale teraz mam gassss i pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia w wyciąganiu z silniczka jak najwięcej mocy.
  
 
Dzieki chlopaki za poparcie w tym szalenstwie
Bo moze sie to skonczyc tak ze silnik polegnie i beda kolejne wydatki bo interesuje mnie moc ZNACZNIE wieksza niz to co jest teraz Stad cale te kombinacje z przygotowaniem motoru...

I TYLKO NIECH NIKT MI NIE PISZE ZE WYRZUCAM KASE W BLOTO (SpeedR mnie na pewno zrozumie)

Pozdr
Jadzwin
  
 
Cytat:
2004-02-22 00:54:32, Jadzwin pisze:
Dzieki chlopaki za poparcie w tym szalenstwie
Bo moze sie to skonczyc tak ze silnik polegnie i beda kolejne wydatki bo interesuje mnie moc ZNACZNIE wieksza niz to co jest teraz Stad cale te kombinacje z przygotowaniem motoru...

I TYLKO NIECH NIKT MI NIE PISZE ZE WYRZUCAM KASE W BLOTO (SpeedR mnie na pewno zrozumie)

Pozdr
Jadzwin



Ja mam Cię zrozumieć... a skąd Ci to do głowy przyszło

A tak na poważnie, to mam nadzieję, że wszystkie plany się powiodą i silniczek będzie chodził cacy
Wymaga to oczywiści dobrego strojenia... w konsekwencji zastosowania dobrego komputera, ale wszystko jest do zrobienia.

Jeszcze raz powodzenia i nie daj się odwieźdź od swoich zamierzeń i planów.

Jestem z Tobą

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Czesc

Strojenie to jest najmniejszy problem bo zajmie sie tym ktos kto w polsce raczej nie ma konkrencji w tej materi a mianowice Piro dzieki ktorego uprzejmosci i wsparciu ten projekt jest mozliwy
Jedyne czego sie obawiam to tego ze C20LE nie wytrzyma 1 bara

Pozdr
Jadzwin
  
 
Sorry, jeśli w strojenie zaangażowany jest Tomek "Piro" Pirowski, to jedynie pozostaje mi czekać na efekty jego pracy.

A tak na marginesie, jaką moc i moment masz zamiar uzyskać, bo nie wiem czy juz zamawiać do siebie nowe wałki, czy jeszcze się wstrzymać
  
 
Czesc

Z Tomkiem mamy zalozenie ze wszytsko ponizej 200 koni bedzie porazka Zobaczymy co z tego wyjdzie....
Ogolnie wybilem sobie z glowy wolnossace przerobki bo koszty sa jakies kosmiczne na przyrosty slabe
Np. za wal i korby od c20xe (identyczxne jak w c20let) dalem 250 PLN A silnik zyskal na tym sporo i na pewnoe to nie padnie przy 200HP... Jak padna tloki (a beda wzmocnione poprzez krogenike i ceramike) wtedy wloze tloi z c20xe tylko trzeba je bedzie wybrac troche zeby zmneijszyc stopien kompresji...


Pozdr
Jadzwin


[ wiadomość edytowana przez: jadzwin dnia 2004-02-22 18:55:27 ]
  
 
Witam,

Wykresy mocy beda w srode (chyba) bo nie mam czasu pojechac do Vtechu zeby zabrac wydruki
Ale na "pocieszenie" pare fotek walu i korb ktore juz niedlugo zagoszcza w moim silniku






Pozdr
Jadzwin
  
 
Jadzwin, jak ty chcesz te 200 koni osiagnac??

Jesli sie uda to w koncu wystawimy przeciwnika dla Dramara
  
 
Witam,


He he Poprzez wymiane wszsytkich bebechow silnika i instalacji turbosprezarki

Pozdr
Jadzwin
  
 
Rico chcialbym Ci tylko powiedziec ze to zadna konkurencja.
Moze i na 400 metrow Omega dostanie baty.. ale na dluzszym odcinku Espero zostanie zjedzone Zauwaz ze po takiej modyfikacji Esperak z 11 sek / 100km/h zejdzie do okolo 7,5 - 8 co bylo by genialnym wynikiem.. a Omega ma 8-8,5. I tutaj sie konczy zabawa... do 200km/h Omega przyspiesza w okolo 26 sekund... ciekawe ile bedzie mialo Espero 2.0 T .. choc przy fabrycznej skrzyni dobrego wyniku mu nie wroze
Jadzwin... szukaj F28 z Calibry Turbo
  
 
KJ troche optymizmu to zalezy jeszcze jak ten esperak bedzie zmieniony, zalezy od turbosprezarki, skrzyni biegow itp. Biorac pod uwage ze espero jest chyba lzejsze niz omesia wiec stosunek mocy do masy bedzie korzystniejszy. To jasne ze przy tak poteznej modyfikacji trzeba wymienic skrzynie, sadze ze z dobra skrzynia espero da rade
  
 
No to ja się też dożuce...

A ja wierze w Jadzina.!

Co prawda widzę tu pewnien problemi niezwiązany z silnikiem a z przeniesieniem tak dużej mocy na przednie kółeczka tu może się okazać że esperyna na 3 biegu nadal ochoczo pali gumy. I o ile chodzi o palienie bedzie bosko o tyle jeśli chodzi o osiągi może być kiepsko właśnie z powodu braku możliwości przeniesienia tak dużej mocy na asfalt

Kiedyś chodził mi po głowie pomysł wsadzenia Calibry Turbo do espero i nadal uważam że to jesy możliwe.! Z niemiec można przywieśc coś takiego za śmieszne pieniądze wystarczy odwiedzić kilka szrotów żeby znaleść taki model.. a nie takie bryki na tych szrotach widziałem.. aż mi wychodziły jak oglądałem co tam się złomuje unas te gabloty jeszcze za ładnych pare tysięcy chodzą na gieldach a tam na szrot je wywożą..

JADZWIN dasz rade ale pomyśl też o przeniesieniu tej mocy na asfalt jedna oś to może być troche zamało na wersje TURBO.!
  
 
Cytat:
2004-02-24 07:34:06, RICO__ pisze:
KJ troche optymizmu to zalezy jeszcze jak ten esperak bedzie zmieniony, zalezy od turbosprezarki, skrzyni biegow itp. Biorac pod uwage ze espero jest chyba lzejsze niz omesia wiec stosunek mocy do masy bedzie korzystniejszy. To jasne ze przy tak poteznej modyfikacji trzeba wymienic skrzynie, sadze ze z dobra skrzynia espero da rade



Rico.. mi nie chodzi w tym momencie o przyspieszenie i Vmax ani o przeniesienie mocy na asfalt... to sie da zrobic...
Wlasnie to ze Espero jest lekkie w niczym mu nie pomaga...
Samochod musial by byc bardzo mocno obnizony, mocno poszerzony rozstaw kol, twarda zawiecha... i cos do balastu co spowoduje obnizenie srodka ciezkosci...
Jechalem swoim Esperakiem 200km/h i to nic przyjemnego...
Ten samochod skacze jak pileczka po drodze...
Tylko mi nie piszcie ze to wina tego ze mam seryjne zawieszenie..
Z Macka GT wozkiem jest tak samo... do 180 super... potem zaczyna sie loteria.. wypadniesz czy nie wypadniesz...
Na polskich drogach ciezko sie jezdzi z taka predkoscia samochodem o takiej masie... dodaj jeszcze wiatry boczne.. chociazby przy mijaniu TIRa...
Wydawac by sie bylo ze to zaden problem ale jednak... przy tej predkosci to sa dosc duze sily...

Tego sie nie przeskoczy... ten samochod jest poprostu za lekki...

Wystarczy spojrzec na Audi TT 1.8T Quatro w cabrio... specjalnie ma wkladana plyte stalowa w podloge zeby dociazyc samochod...
  
 
KJ no i wpadelm na pomysl zeby usztywnic rame zeby wytrzymala wieksze ciezary i tym samym go dociazyc i obnizyc srodek ciezszkosci, wtedy esperak bedzie bardziej odporny na ciezary


[ wiadomość edytowana przez: RICO__ dnia 2004-02-24 09:59:51 ]
  
 
Witam,

E tam gadanie Moim celem jest jazda na wprost przez 400m.
Jechalem swoim Esperakiem 200 i wcale nie zamierzam tego powtarzac bo to auto sie do tego srednio nadaje. Jest wtedy bardzo nadsterowne i zgadzam sie tutaj z Keyjem w 100%.
Pozatym jakbym z turbo jechal przez 25 sekund z otwarta przepustnica na maksa to moglbym szukac nowego silnika
Jednak bedzie to rzezba i wytrzymalosci fabrycznego silnika turbo nigdy to nie bedzie miec...
Bardziej nalezy to traktowac jak cos w rodzaju podtlenku na 15 sekund pyty
Auto ma szybko jezdzic na 400m i co wiecej zamierzam go odchudzic na maksa.
Jednym z elementow jest wywalenie klimy i przygotowanie wersji maski i klapy tylniej z wlokna (tylko na starty)

Admin: Co do C20LET to chetnie bym sobie taki silnik wlozyl ale kupic taki silnik jest naprawde trudno a dobry to prawie niemozliwe Pozatym mial on zintegorwana turbine z kolektorem wydechowym i w Polsce nie da sie tego zregenerowac. Wiec od razu i tak trzeba rzezbic kolektor i turbine inna wkladac....
Kupa roboty. A naped 4x4 z Calibry to wogole kosmos bo on jest tam gruntownie zjebany i ludzie robia cos odwrotnego przerabiaja na przednia os tylko byle wogole jezdzic...
Ale jakbym tloki c20LET tanio wyrwal to juz by byla inna bajka

Pozdr
Jadzwin
  
 
Cytat:
2004-02-24 09:26:40, RICO__ pisze:
KJ no i wpadelm na pomysl zeby usztywnic rame zeby wytrzymala wieksze ciezary i tym samym go dociazyc i obnizyc srodek ciezszkosci, wtedy esperak bedzie bardziej odporny na ciezary




Usztywniaj

Już Ci mówiłem...

Albo skończ z bezsensownymi postami
  
 
Cytat:
Albo skończ z bezsensownymi postami



Bo twoje sa zajebiscie sensowne... te zboczone i alkoholowe...
  
 
Cytat:
2004-02-24 20:13:55, RICO__ pisze:
Cytat:
Albo skończ z bezsensownymi postami



Bo twoje sa zajebiscie sensowne... te zboczone i alkoholowe...




Słuchaj.

Ale ja nie pisze nic zboczonego w temacie o montażu turbo...

Więc nie zaczynaj, bo nie wiesz z kim zadzierasz... A mam do czego się doczepić.

Więc zluzuj chłopie...