Historia mojego esperaka......

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak mnie naszło, i zebrałem do kupy wszystko co do tej pory robiłem w esperaku. Raczej nic nie pominąłem.

a było to :

1000km
*naprawa - wymiana linki prędkościomierza (gwarancja)

1500km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)

10.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza

16.600km
*naprawa - wymiana zespołu sterowania szybami (oryginał)
*naprawa - wymiana diód prostowniczych w alternatorze (oryginał)

20.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Total 9000 5W40)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece Bosh)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Mobil 1 Dot-4)

30.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)

40.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Mobil 1 Dot-4)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Shell XT)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece Bosh)
- wymiana klocków hamulcowych (oryginał)
- toczenie tarcz hamulcowych

50.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Total 9000 5W40)
- wymiana wkładki filtra powietrza

60.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana paska klinowego alternatora (oryginał Daewoo)
- wymiana paska klinowego sprężarki klimatyzacji (oryginał Daewoo)
- wymiana napinacza paska klinowego sprężarki klimatyzacji (oryginał Daewoo)
- wymiana paska rozrządu (oryginał Daewoo)
- wymiana rolki paska rozrządu (oryginał Daewoo)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece NGK V-line)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Lucas)
- wymiana sprężyn tylnych (opel Vectra/ascona/astra)

* naprawa alternatora - wymiana mostka prostowniczego
* zużycie ogumienia - wymiana opon (4szt.) na Dębica Vivo 185/65 R14


70.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Lucas)
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze polskie)
- wymiana siłowników centralnego zamka (polskie)

73.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana amortyzatorów (4szt.) Monroe Sensatrac.


80.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Texaco)
- wymiana filtra paliwa
- wymiana świec zapłonowych (świece NGK V-line)
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana przewodów WN, kopułki i palca aparatu zapłonowego (wszystko oryginalne Daewoo)
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze polskie - Daewoo Lanos)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Textar)

*naprawa zawieszenia - wymiana końcówki lewej drążka kierowniczego, ustawienie zbieżności

81.000km
*naprawa układu wydechowego - wymiana tłumika środkowego i końcowego (tłumiki Walker Aluminox)

85.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana końcówki prawej i ponownie lewej drążka kierowniczego, ustawienie zbieżności
*zużycie ogumienia - wymiana opon 4szt Semperit Sport Live 185/65 R14


90.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Texaco Dot-4)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Samko)
- wymiana tarczy sprzęgła (Valeo oryginał)
- wymiana docisku sprzęgła (Valeo oryginał)
- wymiana łożyska wyciskowego (Luk)


93.000km
*naprawa zawieszenia - wymiana drążka kierowniczego lewego, wymiana lewej i prawej końcówki drążka, ustawienie zbieżności


100.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana tarcz hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana klocków hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana cewki zapłonowej (oryginał)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)

*naprawa zawieszenia - wymiana drążka kierowniczego prawego , śruby regulacyjnej, końcówki prawej, ustawienie zbieżności
*naprawa zawieszenia - wymiana dolnych sworzni wahaczy (lewy, prawy)
*zużycie ogumienia - wymiana opon 2szt (przód) Continental Sport Contact 185/65 R14
*nowe opony zimowe Kormoran Snow-Pro 185/65 R14


110.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (Jurid - oryginał Opel)
- wymiana bębnów hamulcowych (bębny ATM Mikoda)
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki SBS)
- wymiana linki ręcznego (oryginał)


120.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana silenbloc-ków w tylnej belce
- wymiana tarcz hamulcowych (tarcze Brembo MAX)
- wymiana klocków hamulcowych (klocki Ferodo Premier)
- Wymiana łożysk w tylnym prawym kole
- wymiana paska rozrządu (Gates)
- wymiana paska klinowego (Continental)
- wymiana paska klimatyzacji (oryginał)
- wymiana rolki napinacza rozrządu (SKF)
- wymiana napinacza klimatyzacji (oryginał)
- wymiana napinacza paska klinowego (oryginał)
- wymiana pompy wodnej (zamiennik)
- wymiana świec zapłonowych (NKG V-line)
- Wymiana filtra paliwa
- wymiana termostatu (opel vectra)
- wymiana przewodu chłodnicy górnego (nexia 1.5 sohc)
- wymiana uszczelniacza aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana łączników drążka stabilizatora - kpl (oryginał)
- wymiana cewki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)
- wymiana przelotki gumowej pod puszką filtra powietrza (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Orlen Qual)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol Taf-X API GL-5)
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (oryginał)
- wymiana poduszek górnych McPersona (oryginał)
- wymiana sprężyn przednich (oryginał)
- wymiana gniazd sprężyn przednich (oryginał - lanos)

*zużycie ogumienia - wymiana opon 4szt. Pirelli, przód P5000 Drago 185/65 R14, tył P6000 195/60 R14
*nowe felgi, aluminiowe AEZ Icon 5 14"

125.000km
*naprawa alternatora - wymiana mostka prostowniczego , wymiana łożysk

127.000km
- wymiana klocków hamulcowych (textar)

130.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana bębnów hamulcowych (bębny Brembo)
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki Ferodo Premier)
- wymiana napinacza klimatyzacji (oryginał)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)
- wymiana przewodów WN (Carol)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)

*naprawa alteratora - wymiana mostka prostowniczego i regulatora napięcia

131.000km
** założenie instalacji LPG **


133.000km
*zerwany rozrząd - wymiana paska, napinacza, pompy wodnej, uszczelki pod pokrywą zaworów


134.000km
*naprawa alternatora - wymiana szczotek oraz łożysk


140.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Castrol RS 10W60)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana klocków hamulcowych (oryginały na pierwszy montaż)
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana chłodnicy na nową (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (płyn Daewoo Boryszew)
- wymiana świec zapłonowych (NGK V-line)

*zużycie ogumienia - wymiana opon (przód 2szt) Uniroyal rallye 680 -185/65 R14


145.000km
- wymiana szczęk hamulcowych (szczęki SBS)


150.000km
- wymiana oleju i filtra oleju (olej Mobil 1 5W50)
- wymiana wkładki filtra powietrza
- wymiana płynu hamulcowego (płyn Organika DOT-4)
- wymiana świec zapłonowych (świece NKG V-line)
- wymiana oleju w skrzyni biegów (olej Castrol SHC 75-90)
- Wymiana przewodów WN (przewody Carol)
- wymiana kopułki aparatu zapłonowego (oryginał)
- wymiana palca rozdzielacza zapłonu (oryginał)
- wymiana łożyska wyciskowego (łożysko Luk)
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego (oryginał)
- wymiana tarczy sprzęgłowej (Valeo - oryginał)
- wymiana siłownika sprzęgłowego (oryginał)
- wymiana płynu hamulcowego w układzie sterowania sprzęgła (płyn Organika DOT-4)
- wymiana spinek wałka sprzęgłowego (11074952 - oryginał)
- wymiana uszczelki dolnej skrzyni biegów (96179240 - oryginał)
- wymiana uszczelki bocznej skrzyni biegów (96179237 - oryginał)
- wymiana odmy odpowietrzenia skrzyni orbowej (90234138 - oryginał)
- wymiana uszczelki odpowietrzenia skrzyni korbowej (92060512 - oryginał)
- wymiana uszczelki pod miską olejową (niemiecki zamiennik od opla)
- wymiana plecionki w układzie wydechowym (plecionka od Toyoty Camry)
- wymiana uszczelki wydechowej kolektora wylotowego (oryginał)
- wymiana uszczelki wydechowej między łacznikiem kolektora a katalizatorem (oryginał)


156.000
- wymiana uszczelki pokrywy zaworów (oryginał)
- wymiana płynu chłodzącego (Shell XT)
- wymiana termostatu (Vernet)

Na dzień dzisiejszy auto jest w idealnym stanie technicznym.



[ wiadomość edytowana przez: Tomek-Mydlowski dnia 2004-02-22 06:27:16 ]
  
 
Pogratulować dobraj pamięci i inwestycji w autko.

... tylko nie pisz na Boga ile Cię wyniosły owe "serwisy" gdyż zmusi Cię to to kolejnej debaty nt. "finansów własnych"
  
 
mam pytanie
co ty robiles z tymi tarczami hamulcowymi??
na 150kkm 4 komplety tarcz w tym 2 po 10kkm??
caly czas trzymasz noge na hamulcu??
i ten alternator dziwne bardzo
cos musisz miec walniete w elektryce skoro caly czas leci mostek
  
 
He, he... Tommi wykańcza jeden komplet klocków co 5 tys. km tak więc tarcze to u niego element często podlegający wymianie
  
 
Mnie osobiście zainteresował ten punkt:
- wymiana napinacza paska klinowego sprężarki klimatyzacji (oryginał Daewoo)

Tomku jak się objawia uszkodzenie tego napinacza (jakis specyficzny hałas)???
Ile kosztuje taki oryginalny napinacz???
  
 
Tomek to Ty masz go od nowego-nowka funfel ze sklepu? I z taka mocą-jakis limited edition ??


przeczytalem juz Twoj 2 post i juz wszystko jasne

[ wiadomość edytowana przez: Petersen dnia 2004-02-22 17:24:42 ]
  
 
Aleś elaborat napisł - to chyba nie z pamięci
Tomek, a co było z bębnami ATM Mikoda, bo wymieniłeś je zaledwie po 20 kkm na Brembo ?
  
 
tarcze i bębny zmieniane po krótkim okresie miały duże bicie - tzn nie wytrzymywały cieplnie mojego stylu jazdy
Toczyłem każdą minimum dwa razy, i nic to nie dawało.

Moj esperak ma od nowości prowadzoną kartoteke gdzie zapisuje wszystko co robiłem, i co było robione.

  
 
Odnośnie samego esperaka - to de facto mam go od nowości Sam go wybrałem , upatrzyłem , sam znalazłem - a było to bardzo trudne w 1995r salon daewoo. Nawet go eskortowałem na ul powstańców śląskich , jak jechał na lawecie

Początkowo jeździł nim mój ojciec, ale na samym początku roku 2000, przekazał mi go za kwote 0zł 0gr

..i tak już jest do dzisiaj
  
 
jeżeli napinacz sie kończy - to po włączeniu klimy i przyłożeniu do niego obciązenia usłyszysz odgłos przypominający prace silnika trambambambambambanta