Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arabek Warszawa | 2004-02-23 10:59:48 Witam
czy ktos moze przedstawic mi dokladny step by step odpowietrzenia ukladu chlodzenia w silniczku rover'a ? chodzi mi od czego zaczac a na czym skonczyc... |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-02-23 11:59:13 hmm. ja poszedłem na żywioł. Nawet trudno mi powiedzieć co robiłem aby to wreszcie zaskoczyło. Robiłem to co prawda raz, ale trwało to długo i były kłopoty z odpowietrzeniem sie układu. W OHV i DOHC to trwa tyle co wlanie płynu... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2004-02-24 11:01:24 Hmm a trzeba robić jakieś ekstra odpowietrzanie? Wymieniałem termostat i poza uzupełnieniem płynu po paru kilometrach nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.
Dzbanek |
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-02-24 12:08:29
1.nalewasz plyn tak ze napelniasz zbiorniczek wyrownawczy 2.zostawiasz go otwartego 3. uruchamiasz silniczek i czekasz az sie wlaczy wentylator 4. dolewasz i zakrecasz 5.nasptenego dnai sprawdzasz czy plynu jest tyle ile powinno | |||
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-02-24 12:43:58 Maras też się pozbył w ten sposób uszczelki ![]() Z tego co wiem to ma inny sposób na odpowietrzanie-zalewa płynu,zostawia otwarty korek,spina wentylator na krótko i trochę przegonić auto po mieście. |
Roverek wwa | 2004-02-25 18:05:55
Gwoli ścisłości, mojemu staremu udało się w ten sposób pozbyć uszczelki pod głowicą (1000zł koszt naprawy). Tak więc uważaj! Ja słyszałem o co najmniej dwu sposobach (jeden to wpychanie smatą płynu, drugi to dęcie za pomocą płuc w zbiornik wyrównawczy). | ||||||
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-02-25 20:00:20
zapowietrzenie głowicy! Ale dodatkowo jak piszą na zachodnich stronach to niestaranne wykończenie pow głowicy (dlatego tak bardzo wrażliwy na przegrzanie). |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-02-25 22:11:43 Ja zawsze nalewam płyn, grzeje silnik bez korka w zbiorniczku wyrównawczym, włączy sie wentylator i potem dolewam mniej niż maksimum. Następnego dopełniam i jest ok. Tak samo robili mi w ASO po wymianie uszczelki pod głowicą, wiec chyba nie jest to zły sposób. |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-25 22:44:38
A masz Roverka ![]() |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-02-25 22:52:24
Roverka nie mam, ale robiłem tak w niejednym silniku i to nawet DOHC i jest wszystko ok. |
Roverek wwa | 2004-02-26 10:05:39
Ja kilka razy jzu odpowietrzalem swoj ukl.tak jak pisalem i nic sie nie dzialo i nie dzieje |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-26 10:49:03
A no tak mozna ze w chlodnicy bedziesz mial ponizej 90 wiec wentylator sie nie wlaczy (czujnik wentylatora jest na chlodnicy) a w silniku np 110 przez to ze sie wlasnie zapowietrzyl. |