| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Peter83 popowodziowy,powypad ... Sosnowiec | 2004-02-24 11:02:13 Mam DF-a z 1985roku i na wiosnę będę musiał wykonać naprawę główną.Wiem,że dostanie nowych tłoków do fiatowskiego silnika 1500 będzie dość trudne więc chciałbym rozwiercić blok na 1600 i wrzucić tłoki polonezowskie.Te tłoki-nówki leżą już kilka lat a są kompletne więc chyba czas je użyć.I teraz mam pytanie do Was:
Czy można dokonywać takiej przeróbki,czy wszystko będzie dobrze razem grało? PS tłoki z Fiata mają inny kształt głowki więc co się stanie z komorą spalania? |
GT Miłośnik FSO Żaba Hindenburg | 2004-02-24 12:37:59 a ja zawsze myslalem,ze 1500 od 1600 rozni sie skokiem tłoka.
widocznie jeszcze musze sie uczyc.Zreszta i tak specjalista nie jestem |
KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-02-24 12:40:59 Blok niby taki sam, skok tloka chyba tez... nie powinno byc problemow, ale moge sie mylic... |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2004-02-24 13:35:40 Te silniki różnią się tylko średnicą otworu cylindra 1.5 (77), a 1.6 (80) no i oczywiście średnicą tłoka (skok tłoka ten sam ), więc ta odległość między 1.5 a 1.6 jest bardzo mała, jak dla mnie to bym 1.5 zrobił na 1.6 nominał. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-24 13:39:10 kiedys z kumplem rozwiercilismy fiata.
efekt byl bardzo pozytywny szlifierz powiedzial ze nie bierze odpowiedzialnosci jak podczas obrubki zrobi sie dziura w cylindze ale nic takiego sie nie stalo. WARZNE: tloki poloneza musisz zplanowac bo inaczej uderza w glowice. ale nie na calej powierzchni,tylko tam gdzie moga uderzyc na zewnetrznej srednicy. obrobke tlokow zrobil szlifierz i nie wzial ze to nic zalozylismy gaznik z 1600 poloneza i autko bardzo ladnie i dlugo jezdzilo kumpel byl bardzo zadowolony. |
Aristo Miłośnik FSO Polonez Caro Ruda Śląska | 2004-02-24 13:49:18
pomysl bardzo ciekawy, ciekawe jaka trwalośc takiej naprawy , przecierz fabrycznie elementy szczególnie obciążone są jakoś tam specjalnie utwardzone (chyba hartowane indukcyjnie) no i nie wiem jak głeboko ... i jesli zbierzemy powiedzmy po 2 mm to może to sie własnie odbić na zywotnosci. a druga sprawa jesli ten szlifierz planował tłoki czy brał pod uwage to że te tłoki musza być dokladnie wzgledem siebie wywarzone - czyli zebral dokladnie tyle samo materiału z kazdego tłoka ?? te dwie sprawy równiez nalezy wziać pod uwage |
Peter83 popowodziowy,powypad ... Sosnowiec | 2004-02-24 14:14:44 Patrzę w"Naprawę samochodów FSO" i zauważam,że tłok fiaciora jest zwypukłym(kulistym) denkiem o wys 9,5mm,natomiast tłok poldka ma denko wypukłe (stożkowe) o wys.około 4,5mm więc dlaczego z tłoka z poldka należałoby zdiąć warstewkę?Przecież odległość od sworznia do górnego pierścienia(najbardziej jest to przejżyste jak się to zilustruje) jest ta sama.Tutaj nawet zostanie więcej miejsca dla komory spalania.Nie wiem tylko czy kształt głowicy(od strony zaworów) jest taki sam w obu silnikach.a Wy wiecie? |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-24 14:20:44
jezdzil nim 4 lata.niewiem ile dokladnie zrobil km.ale jezdzil duzo i podejzewam ze 70 tys km mial napewno. przed sprzedarza bral 0.5 l oleju na 10000km od poczatku jezdzil na Lotos city diesel. i auto tez dostawalo po dupie
tloki nie sa hartowane a nie slyszalem zeby cylindry hartowali.
robili to w krakowie na ul.Makuszynskiego .a nie slyszalem zeby tam cos skopali mierzylem potem tloki i byly takie same. reszta zalezy od szczescia. w polmozbycie robilismy remonty polonezom na gwarancji ktore mialy 25 do max 60 tys.km. wszystkie byly rocznik 96/97 powodem byly zatarte tloki. a bylo ich duzo [ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-02-24 14:25:47 ] |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2004-02-24 14:32:55 dawno nie mialem tych tlokow w rece i nie moge powiedziec bo nie pamietam.
wiem ze zebral ale tylko na zewnetrznej srednicy tam gdzie jest jeszcze plasko. ale jak wlozylem tloki to bylo prawidlowo. ta plaska czesc rowno z blokiem. kitu mi nie wcisnal bo toczyl to przy mnie jak odbieralem blok. |
![]() predki Miłośnik FSO Coupe, Caro+, Classi ... Pruszków | 2004-02-24 16:17:50 Tłok poloneza założony na swożeń razem z tłokiem fiata (w celu porównania wysokości), okazuje się być wyższy własnie na krawędzi denka a nie na środku. Dlatego jest ryzyko, że uderzy w głowicę jeżeli zostanie zamontowany do bloku fiatowskiego - 115C - który jest nieco niższy od polonezowskiego. Sam pomysł rozwiercenia chodził mi swego czasu po głowie, ale jest kilka istotnych ograniczeń. Po pierwsze ryzyko odsłonięcia wady odlewniczej - czyli dziury w cylindrze co zdarza się nawet przy próbie roztoczenia na trzeci szlif (77,6 mm), wtedy pozostaje tylko wstawienie tulei. Istotne jest także zmniejszenie sztywności bloku. Płaszcz wodny w silnikach 1600 jest nieco cieńszy niż w 1500 własnie kosztem pogrubienia ścianek tulei cylindrowych. Pierwsze serie 1600 powstawały własnie przez roztoczenie tych samych odlewów bloków co 1500 i wiem że fabryka miała z tym kłopoty dlatego przekonstruowano odlew. Ale jeżeli nie zalezy Ci na trwałości i chcesz zaryzykować to myslę, że warto spróbować. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-02-24 21:04:07 Zrobiłem taki silnik - jak działał - OLO widział i słyszał Ale jakie miny mieli goscie z innych poldków jak nagle przysiadał tył i autko w kilka sekund było 100 m przed nimi na starcie z światłeł A co do rozwiertu - da sie - ale musisz liczyc sie z tym - ze mozesz miec skazę odlewniczą w bloku, a wtedy - hmm.. nowy blok, albo ..... tulejowanie z powrotem na 1.5 Powodzenia - acha - po rozwiercie pomysl nad większą chłodnicą - seryjna nie wydala przy tak cienkich sciankach - silnik naprawde wydala ogromne ilosci ciepła. |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2004-02-24 21:28:06 Notabene przeróbek seryjnego silnika to słyszałem, że spasowanie i lekkie stoczenie głowicy (o 0.60mm) + spasowanie kolektora dolotowego i kolektor wydechowy rurowy (GSI) dają znakomite efekty w przypadku tych silników.
Wiadomo, że z tych silników cudów się nie zrobi, lecz poprawiając powyższe elementy można sporo zyskać na elastyczności oraz ogólnie ciągu, który tak przydaje się podczas wyprzedzania... Pozdro |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-02-24 21:46:18 Tu masz linka z mojej pprzedniej walki jak składałem motor Rozwiert
Poczytaj. |
Peter83 popowodziowy,powypad ... Sosnowiec | 2004-02-24 22:00:53 Robię to tylko z przyczyn ekonomicznych.Nowe tłoki miały pracować w Poldku ale niestety przejął go tatuś więc chciałbym je dać do Fiaciora.Jeśli chodzi o przebieg miesięczny to może przedstawie to tak:od sierpnia do dzisiaj(koniec lutego) zrobiłem około 300km!!!A maksymalnie jechałem 90kmh na 5 biegu i nie przekraczam 2.5tys obrmin więc chyba tak prędko by się ten silnik po rozwiercie nie rozsypał.A ha żeby mi ktoś nie napisał,że stan silnika(czyt.zejściowy)to efekt delikatnej jazdy bo to poprzedni właściciel go tak zarżnął |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-02-24 22:11:15
|
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-02-25 06:45:46
Nie przekreciłem bo go stuningofałem niebieskim led-em Zartuje oczywiscie. SIlnik dokręcał sie do tych obrotów, ale nie jedził na takich obrotach. Było to szczytowe wskazanie, góra 3 sek pracował w tym zakresie, potem bieg wyższy... |