MotoNews.pl
  

Silnik 1.6 DOHC - PF 125p Monte Carlo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
Czy ktoś może mi powiedzieć czy te silniki były montowane tylko w Fiatach 131, czy też jeszcze w innych? Zastanawiam się czy to taki sam silnik, czy ten z PF Monte Carlo ma jakieś fabryczne przeróbki. Z tego co czytałem, z odzysku częściej spotyka się 1.8 i 2.0. Czy ktoś zetknął się z takim silnikiem jak w wersji Monte Carlo? Jaka może być różnica w cenie? Pytam, bo w ogłoszeniach takiego nie spotkałem a myślę o włożeniu takiego silnika do DF'a.
  
 
taaaaa....
1600DOHC w kancie...
  
 
duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo pracy i kombinowania
  
 
Cytat:
2004-02-25 13:39:24, KiLeR pisze:
duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo pracy i kombinowania



Ale pewnie warto było?
Powiedz, co przysporzyło najwięcej problemów.
Dużo zapłaciłeś za silnik?
Jak teraz wrażenia?
  
 
hihi - jak kiler ochłonie to napisze

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Wrazenia Ci opowiem za 2800km, bo za tyle dotre silnik. Czy drogo? Trudno powiedziec. Powem Ci, jak go dobrze dotre, objade roverka V i pojezdzi ponad 100kkm. Wtedy powiem z reka na sercu, ze bylo warto!

Problemy, tak... ze wszystkim. Rozrusznik wyszedl mi po prawej stronie (jak w serii), wiec kolektor wydechowy nie pasowal za chuja. Rurowy robiony na zamowienie... Chlodnica tez sie nie miesci do spolki z wentylatorem z poldka. Musialem dac inny wentylator przed chlodnica (od klimy z Astry 2)... Srodek tez inny (bo mialem pionowy drazek)...
  
 
Cytat:
2004-02-25 13:52:19, KiLeR pisze:
Wrazenia Ci opowiem za 2800km, bo za tyle dotre silnik. Czy drogo? Trudno powiedziec. Powem Ci, jak go dobrze dotre, objade roverka V i pojezdzi ponad 100kkm. Wtedy powiem z reka na sercu, ze bylo warto!

Problemy, tak... ze wszystkim. Rozrusznik wyszedl mi po prawej stronie (jak w serii), wiec kolektor wydechowy nie pasowal za chuja. Rurowy robiony na zamowienie... Chlodnica tez sie nie miesci do spolki z wentylatorem z poldka. Musialem dac inny wentylator przed chlodnica (od klimy z Astry 2)... Srodek tez inny (bo mialem pionowy drazek)...



Hmm, widzę że jednak trzeba faktycznie z częściami pokombinować. Czy z innymi (mocniejszymi) też jest tyle zabawy?
I parę technikaliów : wymieniłeś tylko silnik, czy również skrzynię biegów i elementy przeniesienia napędu? Co z elektryką?
  
 
1.6 sie tak samo wklada jak 1.8 czy 2.0 DOHC.
(opisy w wyszukiwarce)

jak wentylator sie zespoli z pompa wodnom jak w silniku 1.3 ohv to miejsca nie brakuje.
(chyba ze chcesz miec wspomaganie)

z wydechem sa jaja tylko wtedy gdy rozrusznik ma sie z prawej strony (tez to przerabialem)
. radze szukac obudowy sprzegla z rozr. po lewej str.

elektryka ta sama.

ja mam skrzynie wal i most z 125p
ale obudowe sprzegla 124

efekty z jazdy.
dardzo ladnie pracuje przy 6000 -7.500 obr/min
wiele kierowcow startujacych obok ciebie chce a nie moze cie wyprzedzic.
wrzucasz 2 bieg i masz 100km/h
malo pali na trasie

jak dla mie to juz jest troszke za slaby bo apetyt w miare jedzenia rosnie.

zastanow sie nad 1.8 bo tez sie ladnie kreci na obroty a jest kilka koni mocniejszy.

FIAT 1.8 ACROPOLIS

2.0 jeszcze mocniejszy ale podobno nie wolno go tak wysoko krecic.

  
 
Właśnie dostałem namiary na gościa z Międzyborowa (przed Żyrardowem), który ma do sprzedania silnik Lancia 2.0 ze skrzynią od Poloneza.

Silnik ten jeździł w DF'ie ale auto zostało rozbite i koleś sprzedaje silnik ze skrzynią.

Dzwoniłem dziś do gościa, i powiedział mi, że silnik jest nieuszkodzony i ma około 4000 km przebiegu a skrzynia około 1500 km.

Cena około 1000 zł.

Sam bym łyknął, gdyby nie ta pojemność...



  
 
Cytat:
2004-02-25 16:10:08, Admiral pisze:
Właśnie dostałem namiary na gościa z Międzyborowa (przed Żyrardowem), który ma do sprzedania silnik Lancia 2.0 ze skrzynią od Poloneza.

Silnik ten jeździł w DF'ie ale auto zostało rozbite i koleś sprzedaje silnik ze skrzynią.

Dzwoniłem dziś do gościa, i powiedział mi, że silnik jest nieuszkodzony i ma około 4000 km przebiegu a skrzynia około 1500 km.

Cena około 1000 zł.

Sam bym łyknął, gdyby nie ta pojemność...



Na chwilę obecną jeszcze nie mam gdzie go wsadzić - poszukiwania DF'a trwają Ale myślę, że właśnie ta pojemność ... (ciut za dużo)
  
 
Cytat:
2004-02-25 14:56:58, PG pisze:
2.0 jeszcze mocniejszy ale podobno nie wolno go tak wysoko krecic.



on nawet tego nie lubi i jak go odpowiednio nie zmodyfikujesz to powiem ze jest to tragedia

a moją decyzje 1.8 zamiast 2.0 ugruntowało wydarzenie kiedy fiat 132 1800 objechał 2.0 (który miał być w moim poldziu) zamocowanego w ładzie 2107
  
 
Cytat:
2004-02-25 14:56:58, PG pisze:
jak wentylator sie zespoli z pompa wodnom jak w silniku 1.3 ohv to miejsca nie brakuje.
(chyba ze chcesz miec wspomaganie)



No wlasnie - niektorzy sa wygodni i chca wspome
  
 
Cytat:
2004-02-26 09:17:37, KiLeR pisze:
Cytat:
2004-02-25 14:56:58, PG pisze:
jak wentylator sie zespoli z pompa wodnom jak w silniku 1.3 ohv to miejsca nie brakuje.
(chyba ze chcesz miec wspomaganie)



No wlasnie - niektorzy sa wygodni i chca wspome



Widzisz, a tak miałbyś siłkę za darmo. )

End łan end tu end fri end dałn end pięć - miś uszatek górą...
  
 
Cytat:
2004-02-25 13:39:24, KiLeR pisze:
taaaaa....
1600DOHC w kancie...

duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo pracy i kombinowania



Miszczu, a jaki silnik Twoim zdaniem był w fiacie 125? (bez "p") ??
Własnie chyba taki
  
 
Dokladnie taki, ale troche inaczej bylo to rozwiazane. Rozruch po lewej, wentylator jakos fabrycznie, sprzeglo do razu na linke...
  
 
fiat 125 1.6 DOHC (125 A000)
mial wentylator na pompie tak jak 1.5 125p.na sprzegle elektro-magnetycznym.
(cena pompy 180-350 zl - nie do dostania w polsce,ale w katalogu jest)

tu sa fotki WLOCHA i jego serca

http://home.t-online.de/home/geobini/pgs/fiat125/tour/etour.htm

ta skrzynia to 5.-dziwna co???


Cytat:
Like the Giulia from Alfa and the 1600-2 from BMW looking unobtrusive-elegant outwardly, the 125 owned a temperamentfully heart, too: the engine managed by two overhead camshafts afforded 90 HP from 1,6 litres capacity yet in the normal version. The 125 Special - added in 1968 - had any more "pepper": 100 HP from an identical capacity were good enough for an acceleration of about 11,2 seconds from zero to hundred and a top speed of 170 km/h - values, that still a few years before had been stricly reserved to real sports cars!

Fast, but safe: Fiat equiped both models with servo-aided disc brakes at all four wheels. The power was - like usual for this class in the sixties - transfered to the back wheels, the Special came standardly with a five speed gear box which was very rare these days. The 5th gear was as an constructed as an energy saving "overdrive

  
 
Kurcze - fajowe fotki! Jaka dziwna skrzynia - w zyciu takiej nie widzilem
  
 
Zwykła skrzynia 5 biegowa, montowana w starszych modelach Fiata 132.
  
 
wcale nie zwykla, ma pionowy drążek... jakby ktos mial taka 5 z pionowym ktora dalaby sie zalozyc do klasyka (1300) to ja prosze
  
 
ale mechanizm zmiany biegow strasznie przesuniety do tylu