MotoNews.pl
12[2101-2107] obrotomierz i elektroniczny zapłon (40481/12)
  

[2101-2107] obrotomierz i elektroniczny zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no właśnie odkąd założyłem aparat bezstykowy i moduł elektroniczny zapłonu nie działa mi obrotomierz. może powinienem go inaczej podłączyć??


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-01-24 18:47:06 ]
[ powód edycji: Korekta tytulu ]
  
 
A może odłączyłeś o jeden kabelek od cewki za dużo
  
 
Jak daaaawno temu miałem DF 125P też z zapłonem bezstykowym, to obrotomierz był podłączony do jednego z biegunów niskiego napięcia na cewce. Choć moge tego dobrze nie pamiętać
  
 
z obrotomierza idą trzy kabeliki - jeden do (+) akumulatora drugi do masy i trzeci do cewki (+)
  
 
kurna ale ja nic nie zmieniałem w układzie kablowym. tak samo są podłączone jak przy poprzednim aparacie.
  
 
jakim aparacie, kabelek od obrotomirza podłączasz pod cewke
  
 
opiszę raz jeszcze: miałem aparat klasyczny z przerywaczem - obrotomierz działał. wymieniłem aparat na elektroniczny przestał działać. mam tą samą cewkę i tak samo podłączone kabelki.
  
 
Przy zmianie zaplonu na elektroniczny trzeba tez zmienic cewke od elektronika , co prawda niewiem jak to wplywa na obrotomierz ale może stara powoduje zakłócenia w pracy obrotomierza
  
 
cewka jest od elektronika.
  
 
Prawdopodobnie nie będzie działał gdyż ten model obrotomierza brał impulsy z pzerywacza aparatu zapłonowego a nie z cewki zapłonowej.Kabelek był podpięty do cewki ale w miejscu gdzie dochodził kabelek z przerywacza.Niewiem jaki rodzaj obrotomierza zastosowany jest w ładzie ,ale były obrotomierze kture wykorzystywały impulsy z kabla wysokiego napięcia wychodzącego z cewki, w taki sposób że ten kabelek z obrotomierz był owinięty wokół kabla wysokiego napięcia(jakieś 15zwoi) i w nich indukował się impuls dla obrotomierza.
  
 
zgłupiałem. obrotomierz zaczyna działać gdy załącza się wentylator chłodnicy. kurna już nic nie rozumiem
  
 
Ełaśnie kupiłem w sklepie układ do obrotościomieża jak go poslładam i podłączę to może coś ci pomogę ale narazie muszę polutować te elementy i bedzie świecić cyferkami jakie obroty mam
  
 
Ja zdobyłem obrotomierz od kredensa, mam zamiar go wsadzić do samary (nawet będzie pasował do ogólnego kanciastego stylu deski). Przeprowadziłem próby, podłączyłem do cewki zapłonowej od strony niskiego napięcia - działa
  
 
Cytat:
2004-02-27 18:49:52, rogacek pisze:
zgłupiałem. obrotomierz zaczyna działać gdy załącza się wentylator chłodnicy. kurna już nic nie rozumiem


I co, mierzy obroty wentylatora????
  
 
Witam, mam takie malutkie pytanko dotycząące obrotomierzy. Przeczytałem właśnie w tej dyskusji na temat obrotomierzy że sa 2 rodzaje , a chgce sobie zakupić obrotomierz ale najlepiej analog a nie żaden diodowy i mam pytanie bo mam chyba elektoniczny zapłon w samarce tzn. tam są w aparacie takie dwa (jakby to nazwać "języczki") i nie ma żadnego przerywacza , to mam w swoijej ładnej elektroniczny czy normalny, wydaje mi sie że normalny jest z przerywaczem a ja nie mam przerywacza, sorki za to zamotanie w temacie ale nie jestem pewny a nie chce kupić obrotomierza który mi nie będzie działał bo będzie tylko na przerywacz. DZięka wszystkim za odpowiedz, jęśli tak owe będą !!!!!!!!!


ALE SIE ROZPISAŁEM . POZDRO
  
 
Wydaje mi sie, ze nie bylo samar ze "zwyklym" ukladem zaplonowym, wiec Ty masz elekroniczny, co wynika tez z opisu Jest on troche inny niz np w starszym Polonezie, gdyz w aparacie jest czujnik halla, wiec rozwiazanie dosc nowoczesne.

  
 
Poza tym wydaje mie sie ze to wszystko jedno jaki masz zapłon - czy elektroniczny czy z przerywaczem. Do obrotomierza podajesz impulsy zaplonowe - i inną kwestią jest to skąd je podasz. Ja do samary z elektronicznym zaplonem podlączylem obrotomierz od PF125 (obrotomierz z 78 roku a kant byl z 83) i wszystko jest ok. Impulsy podalem z cewki zaplonowej (koncówka z oznaczeniem "1", zasilanie tez z cewki +12 i masa gdzieś w kabinie pod jedną ze śrub. Działa idealnie, jeszcze muszę go tylko umocowac i zrobić podświetlanie.

Napewno w silnikach wysokopreznych inaczej musi byc rozwiazany obrotomierz (nie ma zaplonu i cewki) - ale to juz poza tematem.

  
 
Prosta rzecz. Do obrotomierza idą trzy przewody: plus po właczeniu zapłonu, masa a trzeci podłączamy pod biegun cewki zapłonowej oznaczony "1".