MotoNews.pl
  

Słabe ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z ogrzewaniem w swoim espero. Działa co prawda, ale słabo - jak samochód stoi na "luzie" (pomimo wskaźnika temp. na środku skali), to przy włączonej dmuchawie na 3 lub 4 leci ledwo letnie powietrze. Dopiero na obrotach grzeje w miarę przyzoicie. Szukałem wątków na forum, ale mówią one o pompie wody i termostacie, a ja jakiś miesiąc temu właśnie wymieniałem u p. Sławka zarówno pompę, jak i termostat. Mam lpg, ale na instalacji nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. Zresztą w ubegłą zimę (było czasem po kilkanaście stopni) grzał, że mozna było w koszulce jeździć...
Doszukuję się już różnych przyczyn - np. ciągle mi wpadały jesienią liście w kratki wentylacyjne - może coś sie zapchało, albo odłączyła się jakaś rura od nawiewu...
Możecie mi coś doradzić?
Pozdr. P.

  
 
Ja bym obstawial liscie.. to samo m ialem w Volvo
W ES ciezko zlapac lisci do nawiewu ale zawsze jest to mozliwe...
  
 
Mozliwe, bo jak włączam dmuchawę, to czasem coś furkocze w kratkach...
Spróbuję sie do nich dobrać....
  
 
hhhmmm z tego co czytam to ja bym obstawiał na zapchaną nagrzewnice mówisz że masz LPG tak .. to naczy że masz rozgałęźniki węzy wodnych przed nagrzewnicą zawsze LPGowcy tak podłaczają parownik w Espero. Skoro na wolnych obrotach grzeje słabo a jak mu podwyższysz obryty to lepiej to ja bym obstawiał zapchanie nagrzewnicy syfami z układy chłodzenia..

Kiedy ostatni raz wymieniałeś płyn w układzie Chłodniczym.????

Oczywiście zawsze może być coś innego nienapisałeś czy słabo ci dmucha powietrze z kratek tylko że słabo brzeje przy zapchanym wentylatorze czy wolne obroty czy wysokie i tak by niedmuchało..
  
 
Miałem podobne objawy. Pomogło odpowietrzenie układu.
  
 
Witam.
Miałem identyczne objawy. Okazało sie, że to termostat. Był cały czas otwarty. Mechanik założył termostat od Opla i wszystko było już OK.
Kobar
  
 
No to już Wam odpowiadam...
Wentylator nie jest zapchany, bo dmucha, ale jak pisałem na wyższych obrotach coraz zimniej.
Termostat (też jak niżej) wymieniałem, płyn razem z nim - to powinno być o.k. Na zimnym silniku (najlepiej słychać - ale nie tylko) przy ostrzejszym dodaniu gazu słychac jakby przelewającą sie ciecz - właściwie jakiś rodzaj świstu, czy przelewania - trudno opisać. Pierwsza myśl, która mi przyszła do głowy, to zapowietrzenie. Ale znajomy mechanik zapewnił mnie, że układ w espero 1.5 jest samoodpowietrzający się... Poza tym - skoro p. Sławek wymieniał i termostat, i płyn - powinien chyba też odpowietrzyć (jeżeli trzeba).
A co do nagrzewnicy - jak można ją wyczyścić? Czy wystarczy przepłukanie jakimś specyfikiem, czy trzeba wyciągać?
Szczerze mówiąc - trochę szkoda płynu (nowy shell).
Pozdr. P.
  
 
No i co Wy na to...?
  
 
układ w Espero może i jest samoodpowietrzający ale czy jest taki po załorzeniu gazu.??????? jeśli słyszysz przelewanie to jasna sprawa masz zapowietrzony układ ... doagnoza chyba niemoże być inna no nie...
  
 
Odpal furke na otwartym korku od zbiorniczka wyrównawczego, nagrzej ją pogazuj trochę tak żeby przelewem zapi.... woda w zbiorniczku i zobacz czy idą bąbelki powietrza czy nie-podejrzewam że masz zapowietrzony układ.

Pzdr.
  
 
Cytat:
2004-02-26 17:33:02, kobar pisze:
Witam.
Miałem identyczne objawy. Okazało sie, że to termostat. Był cały czas otwarty. Mechanik założył termostat od Opla i wszystko było już OK.
Kobar



W 1,5 termostat jest ok. Nie wymaga wymiany.
  
 
Cytat:
2004-03-01 10:07:28, piotr-ek pisze:
Cytat:
2004-02-26 17:33:02, kobar pisze:
Witam.
Miałem identyczne objawy. Okazało sie, że to termostat. Był cały czas otwarty. Mechanik założył termostat od Opla i wszystko było już OK.
Kobar



W 1,5 termostat jest ok. Nie wymaga wymiany.



Wymaga - u teścia od nowości samochód był niedogrzany.
Po wymianie było miodzio
  
 
Cytat:
2004-03-01 10:24:15, -JACO- pisze:
Wymaga - u teścia od nowości samochód był niedogrzany.



To chyba musiał być skopany.
  
 
no to już trochę jaśniej...
Zadzwonię jutro do p. Sławka.
Dzięki i pozdr. P.
  
 


Zadzwoniłem dziś do p. Sławka i powiedział mi, że nawet z instalacją lpg musi się sam odpowietrzać...
Nic z tego nie rozumiem . Pan Sławek obstawia zamuloną nagrzewnicę, ale kłopoty zaczęły się od czasu przeciekania pompy, no i słychac ten płyn przy przegazowaniu.

Jak to jest z tym odpowietrzaniem w 1.5???

Pozdr. P.
  
 
Z tym termostatem od Opla proponuję dosyć ostrożnie - jak u siebie wymieniłem, to w korkach wentylator nie chciał się wyłączać, a to oznacza, że nie pasuje do Espero z zakresem temperatur. Wymieniłem na oryginalny i jest bardzo dobrze.
  
 
ale co z tym odpowietrzaniem...?
  
 
Coś mi sie nie chce wierzyć, że jesteś w stanie usłyszeć przepływ cieczy w układzie w czasie pracy silnika.

Skoro temperatura na wskaźniku jest optymalna, a z kratki nawiewu ulatuje chłodnawe powietrze być może jest coś nie tak ze sterowaniem powietrza przez nagrzewnicę. Mimo tego,że pokrętło zimno-ciepło działa ,w praktyce nie jest załączany obwód obiegu powietrza przez nagrzewnicę i od tego najpierw trzeba zacząć.
  
 
tzn. ...?
  
 
Przykładowo w polonezie nagrzewnica jest ciepła bo pokrętłem otwiera sie zawór dopływu cieczy chłodzącej z silnika. W espero nagrzewnica jest na stałe wpięta w układ chłodzenia silnika, a regulacji ciepło zimno dokonuje sie pokrętłem, ale ono steruje tylko klapką, która tak się ustawia, że albo przepuszcza powietrze przez wkład nagrzewnicy lub po przestawieniu klapki omija wkład nagrzwnicy podając powietrze nieogrzane.