MotoNews.pl
  

Poślizg sprzęgła, a spalanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od pewnego czasu proboje dojsc dlaczego moj poldzio bierze 18l LPG na 100km po mieście. Tłumaczenie typu: "to przecież poldek" lub "to przecież zima" przekonują mnie tylko częściowo... Regulacja gazu i przeglad instalacji, ustawienie termostatu powietrza stale na zimne, wymiana przewodow WN, wymiana termostatu plyny, tankowanie tylko na firmowych stacjach, regulacja hamulcow, kasowanie luzow w kolach, regulacja cisnienia w ogumieniu i zbierznosci.... to wszystko zrobilem i NIC... jak ciagnal 18l tak ciagnie... Oleju nie bierze. Choc ostatnio przy mrozie -15 wywalilo mi olej bagnetem ale przeciscilem odme i jest OK... plynu chlodzacego ubywa w ilosci okolo 0,25l na miesiac, z zapalaniem nie mam wiekszych klopotow... chwilke pokreci i zaskoczy. Odpalam tylko na paliwie. Obroty po nagrzaniu, na luzie trzyma idealnie na okolo 950. Ostatnio wpadlem na pomysl ze moze istniec jakies powiazanie miedzy poslizgiem sprzegla i spalaniem.... Tyko czy sprzeglo moze sie az tak slizgac? I jak to poznac? Przy duzych predkosciach i duzych obrotach? Macie jakis test na jakosc sprzegla? U mnie slychac przez chwilke kiedy zasprzeglam gwizd, ktory ustaje po calkowitym puszczeniu pedalu sprzegla.... Za wszelkie pomysly z gory dzieki. Pozdr
  
 
Hehe, a myślałem że ten świst mam tylko ja. Rzeczywiście coś za dużo ci wciąga muchozolu. Wymień filtr gazu i filtr powietrza. Jak to nie pomoże, to podejrzenia moje skieruję na uszkodzoną sondę lambda (komputer dozuje wtedy dawkę gazu na podstawie złych odczytów).
  
 
Cytat:
2004-02-27 18:02:42, Osfald pisze:
Tyko czy sprzeglo moze sie az tak slizgac? I jak to poznac? Przy duzych predkosciach i duzych obrotach? Macie jakis test na jakosc sprzegla? ........



Oczywiście. Jest test "ślizgu" tarczy sprzegła.
Stojąc w miejscu wciskasz hamulec roboczy (nozny) następnie wrzucasz bieg 4. Puszczasz delikatnie pedał sprzęgła. Auto (silnik) musi zgasnąć. Jeżeli popyrkuje i nie gasnie to wtedy nalezy wyregulować docisk (skok pedału ; opuścić) jeżeli to nie pomoże wtedy neleży wymienic tarczę sprzęgła i w razie potrzeby docisk (wyszczerbione "słoneczko" )


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Ja znam taki sposób na sprawdzenie sprzęgła.
Znajdź dość stromą górkę i spróbuj podjeżdżać pod nią na III biegu przy obrotach około 3000. Depnij energicznie gaz do dechy i kontroluj jak zachowuje się wskazówka obrotomierza. Obroty powinny wzrastać wraz z prędkością. Jeżeli obroty wzrosną , a samochód nie będzie przyśpieszać to znaczy ,że sprzęgło się ślizga.
  
 
Oczywiscie sprawdze ta sonde i wymienie jeszcze filtr powietrza bo filtr gazu to raczej nie... mam na tej instalce zrobione dopiero 5kkm. I jeszcze jedna sprawa... czy zapach paliwa/gazu po wylaczeniu silnika z wlotu do filtra powietrza to norma?? Jesli nie to co moze byc przyczyna? Ponadto stwierdzilem dzis ze ilosc budyniu na korku oleju znacznie sie zwiekszyla.... po nagrzaniu silnika caly ten szlam znika... Chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica. Calosc ma juz blisko 100kkm... i blok silnika jest ciagle wilgotny od oleju... Moze ktos sie orientuje ile aktualnie kosztuje remoncik generalny?? Jestem sklonny zrobic mu reanimacje... Troche mnie to spalanie irytuje...
  
 
Skoro ubywa ci płynu chłodzącego a olej ci wyrzuca to może oznaczać że płyn chłodniczy dostaje się do oleju.

Jeżeli okarze się że sprzęgło jest w porządku to może się okazać że uszczelka pod głowicą jest uszkodzona.