Gdzie jest linka kickdowna w Omedze 2.6 i jak ją wyregulować

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Gdzie i jak mogę wyregulować linkę kickdowna w Omedz 2.6 ?? Czy zrobią to w pierwszym lepszym zakładze ?? Czy mogę to zrobić sam ?? Proszę o wskazówki i z góry dziękuję .
PS . Szukałem na forum w treści i w tytule pod hasłem "kickdown" i nic .
  
 
Jesteś pewien, że kickdowna masz regulowanego linką? U mnie(2.4) jest pstryczek pod gazem, wciśnięcie go powoduje zamknięcie obwodu elektrycznego i w wyniku redukcję. Z tego co wiem to nie ma tu nic do regulowania - za wszystko odpowiada elektronika sterująca. Jeśli kickdown Ci nie działa, to sprawdź czy pstryczek jest sprawny. W dalszej kolejności przewody od pstryczka. Jeśli to wszystko działa to musi być coś nie tak ze sterowaniem - albo styki zaśniedziały albo komp nie działa. Jeśli to komp to chyba czeka cię wizyta w warsztacie .

Powodzenia

Mały
  
 
Jest pstryczek ale podobno jest też gdzieś linka kickdowna ?!?? Naprzykład :
http://webforum.pl/thread.cfm?id=automat&threadid=1766&messages=1

tutaj jest i "pstryczek" i linka ?? To już sam nie wiem jest ta linka czy jej nie ma w Omedze 2.6 z automatem ??
  
 
dlaczego chcesz regulować "kickdown"?
  
 
witaj,

przeczytałem artukuł, do którego link podałeś. Rzeczywiście jest tam mowa i o elektronice i o lince, ale cały tekst odnosi się do MB(nie widziałem skrzyń mercedesa - może mają inne sterowanie...)
Parę razy natomiast przyglądałem się swojej skrzyni nie widziałem tam nigdzie linki do kickdowna. Z linek to jest tylko napęd prędkościomierza... Poza tym jest pozycjometr(chyba tak się to nazywa)z wiązką elektryczną. Pozycjometr za pomocą cięgna steruje ustawieniami skrzyni. A za zmianę przełożeń(także kickdowna) odpowiada elektronika. Podsumowując: moim zdaniem nie ma tam żadnej linki kickdowna - wszystko sterowane jest elektronicznie. Jeśli Ci nie działa kickdown - to zrób proste testy(opisałem w poprzednim poscie).

Mały
  
 
Dlatego zacząłem z tą linką ,ponieważ wydaje mi się że czasami za wcześnie redukuje bieg(kiedy dociskam pedał do połowy) albo nie redukuje po wciśnięciu gazu do oporu . To pomyślałem o lince . Sprawdzałem ten "pstryczek" pod pedałem i łączenia i moim amatorskim okiem nie widze tam nic podejrzanego . Jeżeli moglibyście mi powiedzeć jak wygląda pstryczek w stanie conajmniej podejrzanym albo łączenia ??? Aha samochód przy prędkości 30-50 km/h przy powolnym ruszaniu przy 2000 obrotów nie reaguje jak naciskam gaz a chwilę potem rwie do przodu - wcześniej tego nie było ,a mnie to denerwuje bo niektórzy myślą że zaczynam się ścigać .
  
 
pstryczek to najlepiej omowierzem sprawdzić, albo zwykła żarówka+bareia i trochę kabla. Co do redukcji biegu przy nie wciśniętym gazie - mi się też tak zdaża, zwłaszcza jak jedzie np na 4 ok80 km/h wciśnie się lekko gaz - wtedy sam zredukuje. Kick down czasami nie zadziała. Sprawdź jakie masz zakresy prędkości na poszczególnych biegach( z S-ką i bez) i na tej podstawie będziesz wiedział kiedy nie będzie redukcji biegu(u mnie np 2 jest do ok 120 km/h i jadąc 130 nawet przy gazie do oporu nie ma siły żeby zredukowało bieg)
Parę razy zdarzyło mi się, że mimo wciśniętego pedału na max nie chciał zredukować do dwójki(przy ok 80-90 km/h) - a powinien. Wtedy wciskałem "s-kę" i redukował bez marudzenia!!!
Pytanie z innej bajki - masz właściwą ilość oleju w skrzyni? może tu tkwi problem.

Co do drugiej części pytania - to może być linka gazu, albo czujnik położenia przepustnicy - czyli coś związanego ze sterowaniem silnika. Ale w tej kwestii to ja się nie za bardzo wypowiadam(z gaźnikiem robiłem co chciałem, ale wtrysk to już komputer... )

powodzenia

Mały
  
 
Serdeczne dzięki za odpowiedź , zaraz zabieram się do sprawdzania .