MotoNews.pl
  

Dyfer - wymiana oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Pisalem kiedys ze przymierzam sie do wymiany oleju w dyfże, no i dzis kupilem olej Castrola do dyfrów mineralny i pojechalem do mechanika. Niestety po wjechaniu na kanał nieznalezlismy korka spustowego. Jest korek (kontrolka) do wlewu ale niema do spuszczenia.
Napiszcie prosze czy to mozliwe?!?!?! czy poprostu zucilo nam sie cos na oczy i ten korek tam jest.
Jezeli jednak go tam niema to moze niepowinienem wymieniac oleju, bo moze sie go poprostu niewymienia tylko dolewa.?!
Przypomne ze to Omega3000 i jest tam dyfer ze szperą.

Pozdrawiam klubowiczów LOB i prosze o jakies podpowiedzi.
FuBu
  
 
faktycznie nie ma korka spustowego.ja w swojej omie zrobilem tak;wzialem stara pompke do pilki noznej podlaczylem wezyk plastikowy od paliwa30cm i odsysalem po trochu,nastepnie nowy olej wlewalem do pompki i wtlaczalem do dyfra po troszku(oczywiscie przez kore kontrolny) az do mometu przelewu.polecam ten domowy sposob na wlasnym kanale bez placenia mechanikom.
  
 
olej w omegach z mech. różnicowym o zwiększonym tarciu się wymienia co około 150 kkm, korka spustowego nie ma, wchodzi około 1,1 l
  
 
Witajcie

"MEGA_3" co znaczy mech. różnicowy o zwiększonym tarciu??? Czy to oznacza most ze szperą, czyli z blokadą mechanizmu róznicowego? Obilo mi sie o uszy ze wlasnie taki jest w Omegach3000. Czy to prawda?

Zmienilem dzisaj ten olej w sposób podobny jaki opisał "rafal71".
Zrobilem to bo dzialy sie tak ze po przejechaniu dluzszego odcinka trasy okolo 50km. i po zatrzymaniu sie np. na światlach i przy ruszaniu na pelnym skrecie z mostu dochodzily jakies dziwne odglosy. Co ciekawe dzialo sie tak tylko po przejechaniu jakiegos dluzszego odcinka. np gdy wsiadlem rano do auta i ruszalem na pelnym skrecie nic dziwnego sie niedzialo, tylko po przejechaniu jakiejs dluzszej trasy.
Mam nadzieje ze ta wymiana oleju pomoze na dolegliwosc mojego mostu.
Pozdro dla ogółu
FuBsOn

P.S.
Zmienilem tez olej w skrzyni biegów i biegi zaczely lzej wchodzić.
  
 
tak szpera i mech. rożnic. o zwiększonym tarciu to to samo
masz tak zwaną "szpere"
te same objawy występują u mnie i w innych omach ze "szperą"
widocznie te typy tak mają
jak zimny bez hałasu , po około 30-50km stuki itp...


[ wiadomość edytowana przez: mega_3 dnia 2004-02-29 11:27:30 ]
  
 
Tak tez myslalem - chcialem sie tylko upewnić
Niewiem jeszcze czy ta wymiana cos pomogla bo dowalilo strasznie sniegu i raczej niezatrzymywalem sie na zadnym skrzyzowaniu tylko plynnie sie przeznie przeslizgiwalem.
Jak sniek stopnieje to napisze czy objawy stuków puków itp. ustąpiły czy tez nie.
  
 
siemka!!!
wiec piszesz ze po wymianie oleju skrzynia zaczela z toba wspolpracowac rozumie ze juz ci tak nie chrupie na zimnym. jak tak to ja sie chyba tez tym zajme
pozdro
  
 
Hmmmm

Ja mam też jakieś dziwne odgłosy podczas ruszania przy skręcie.
Czasem są, czasem nie....
Takie chrupanie, stukanie.
Jak troche pogonie auto, to sie pojawiają.
Pojechalem do mechanika, i pomimo moich staran za cholere nic nie chcialo halasowac....
Elementy gumowe wahacza tylniego wymienione - tuleja.
No i nie mam szpery.....
  
 
Cytat:
2004-03-02 13:12:22, boogie pisze:
Hmmmm
No i nie mam szpery.....



Powinieneś mieć 45 % ale Ty masz sej więc w sumie nie wiadomo.
  
 
Ciekawe co to za mechanik, że o wymianie oleju w moście nie wiedział. W większości mostów olej wymienia się przez odessanie starego i wlanie nowego.
  
 
Cytat:
Ciekawe co to za mechanik, że o wymianie oleju w moście nie wiedział. W większości mostów olej wymienia się przez odessanie starego i wlanie nowego.


W wiekszosci mostów olej wymienia sie przez odkrecenie korka spustowego i wlanie nowego przez kontrolke, a nie przez odessanie!!!
  
 
Cytat:
Ciekawe co to za mechanik, że o wymianie oleju w moście nie wiedział. W większości mostów olej wymienia się przez odessanie starego i wlanie nowego.


W wiekszosci mostów olej wymienia sie przez odkrecenie korka spustowego i wlanie nowego przez kontrolke, a nie przez odessanie!!!
  
 
Ktos wie z 24 zaworowców , jaki konkretnie olej - symbol wlewa się do mechanizmu różnicowego ze szperą ????

Widziałem w knidze takiej u mechanika że 80W40.....
A nie wiem czy nie sppierniczyli mi sprawy w ASO przy przeglądzie i wymianie uszczelniacza......
  
 
Cytat:
2004-06-09 14:54:29, boogie pisze:
Ktos wie z 24 zaworowców , jaki konkretnie olej - symbol wlewa się do mechanizmu różnicowego ze szperą ????

Widziałem w knidze takiej u mechanika że 80W40.....
A nie wiem czy nie sppierniczyli mi sprawy w ASO przy przeglądzie i wymianie uszczelniacza......



EPC prawdę Ci powie
  
 
Mam zamiar wymienić olej w moście.Silnik2.5td.Jaki olej najlepiej kupić na wymianę.Czy mam dyferek z szperą,jak to rozpoznać.Fachowcy w warsztacie dolali mi jakiś polski olej i ne mam zamiaru czekac jak mi sie cos rozsypie.Pzdr.
  
 
Cytat:
2007-02-17 18:37:54, jerry-1 pisze:
Mam zamiar wymienić olej w moście.Silnik2.5td.Jaki olej najlepiej kupić na wymianę.Czy mam dyferek z szperą,jak to rozpoznać.Fachowcy w warsztacie dolali mi jakiś polski olej i ne mam zamiaru czekac jak mi sie cos rozsypie.Pzdr.



EPX 80W-90
  
 
A ile wchodzi tego oleju, do każdego auta tyle samo czyli jak ktoś tam napisał 1,1l????
  
 
Cytat:
2007-05-30 08:27:05, nynek10 pisze:
A ile wchodzi tego oleju, do każdego auta tyle samo czyli jak ktoś tam napisał 1,1l????



litra i wlew sie przelewa, ja nalałem ok 1,35 litra sposobem jak koledzy z forum podpowiadali że nawet 1,5 litra wlać coby łożyska miały w czym sie kąpać .
  
 
Po jakim przebiegu należy (warto) wymienić olej? Mój stan licznika to 212 tkm, a silnik 2,5 td. Warto wymienić, czy jeszcze poczekać, bo narazie nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów. Jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu.