MotoNews.pl
  

Łada Samara - za i przeciw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy pomóżcie - podpowiedzcie.

Otóż już wkrótce sprzedaje swojego kaszlaczka i chciałbym się przesiąść do Łady Samary. Ostatnio przegladałem ogłoszenia w jednej z lokalnych gazet i znalazłem kilka interesujących mnie ogłoszeń.

Przeważają jednak ogłoszenia z 3-drzwiowymi wersjami a ja jednak wolałbym 5-drzwiówkę (względy rodzinne ).

Ja jednak nie o tym chciałem. Chodzi mi przede wszystkim o to czy czekać na Ładę z silnikiem 1.5 lub 1.7 czy zadowolić się silnikiem 1.3 ?? Co prawda wolałbym te z większym silnikiem ale wiem że te 1.3 są popularniejsze.

Jak myslicie, czy w związku z tym że te z silnikiami 1.5 czy 1.7 są raczej rzadkością to trudniej o części do tych silników czy może wogóle się tym nie przejmować ?

No i pytanie podstawowe na co głównie zwracać uwagę przy oględzinach ładnej.

P.S. Czy we wszystkich Samarach były 5-biegowe skrzynie czy może są stosowane od któregoś roku ?? Zazanaczam że szukam auta z lat 86-90 z przewadfą tych starszych

Acha może polecilibyście mi jakieś ciekawe strony poświęcone tym samochodom. Ich wersjom nadwoziowym i silnikowym. Szukam tez strony na kltórej zobaczyłbym róznice pomiędzy samarami produkowanymi np w 1986 a 1990 (o ile się coś róznią )

Z góry serdecznie dziękuję
  
 
Na Twoim miejscu brałbym Samarke 1,5 to zawsze wiecej mocy. Szczególnie to się czuje na przykład jak jedziesz w 5 osób
Wydaje mi sie,ze Samary z tym silnikiem w ogole nie bylo.Ale tego nie jestem pewien. Niech sie wypowiedzą fachowcy: Samarowcy i Miły!

[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2004-02-29 20:05:17 ]
  
 
Cytat:
Wydaje mi sie,ze Samary z silnikiem w ogole nie bylo



Hehe nie no to ci się udało nie ma co

Cytat:
No i pytanie podstawowe na co głównie zwracać uwagę przy oględzinach ładnej.



Według mnie na bude: Jeżeli zeżarta to nie ma co, silnik zawsze łatwiej naprawić niż bude, o ile to jest opłacalne ;] wogóle.

Miejsca rdzewiejące:
-Spód drzwi
-Progi
-Nadkola
-Elementy karoseri przy słupkach drzwi włącznie z nimi

Ja osobiście ma 2107, ale rdza chyba nie wybiera miejsc w zależności od modelu :>
  
 
Witam wiec pokolei jeśli chodzi o silniki to napoplarniejsze są 1,3 i 1,5 o silniku niesłyszałem w samarce 1,7 ale moze jestem nie naczasie a moze to ze nieinteresowałem sie tym .
jeśli chodzi od roczzniki 86do90 rużnica miedzy nimi jaką ja zauważyłem to jedynie kolory tapicerek a czasem idzie za tym wersja finska lub kanadyjska ja polecam fińską z 1,3.
Podstawą jest blacharka każdy ci to powie jaśli masz kanał lub znajomego na stacji kontroli to daj mu 20zł i niech ci powie jak wygląda zawieszenie i przewody (całość ) a jeśli niemasz nawet znajomego to za 20zł każdy ci przejży a ty będziesz wiedział co jest lepiej wydać pare groszy i darować sobie auto niż kupować a na dzień dobry wkładać kase a napewno będziesz musieł chociażby pasek rożądu, olej, filtry noi ja jeszcze świeca wymieniałem opłacało się zależy jakie ceny i i wygląd ogólny .jak coś mógłbym ci pomuc to wejdz na moje gg to pogadamy ,ale sie rozpędziłem panoni pozdrawiam
  
 
Stronka o Ladach
Tu masz kolego link do stronki Milego - tam masz opisane wszystko o wersjach itd., wiec o tym juz nie bede pisal.
W kazdym razie ja mam 1,5 jestem bardzo zadowolony - zreszta jak szukasz 5-dzrwiowej to musi byc 1,5, bo 1,3 w tej wersji nadwoziowej nie produkowali A czesci tak samo dostaniesz do kazdego silnika, z tym nie ma problemu Zreszta osobiscie polecam 1,5 - chyba ze chcesz oszczedzic na OC to wtedy mniejszy, ale jesli nie ma to znaczenia to zdecydowanie 1,5.
Jak chodzi o to na co patrzyc to przede wszystkim blacha - z konserwacja bywalo roznie w roznych egzemplarzach, wiec musisz dokladnie popatrzec - najlepiej na kanale obejrzec spod dokladnie itp. Poza tym tak pisze panoni zawieszenie.
Generalnie bardzo fajne autko i zachecam do kupna, ale raczej sklanialbym sie ku rocznikowi 90' - jakos nie mam zaufania do starszych modeli. Jak chodzi o cene to tak do ok. 3,5 tys. bym mogl dac za 1,5 jesli bylaby oczywiscie w dobrym stanie.
Pozdrawiam, zycze wielu ciekawych ofert i... czekamy na nowego kolege w LKP
  
 
Ja mam wersję 1,3 finską i jestem zaskoczony jakością blach i wykończenia tego auta choć akurat tapicerka przydałaby sie brązowa a jest zwyczajnie czarna ( a raczej szara). Zgadzam się tu z opinią żebyś patrzył głownie na stan blachy choć też nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie w cylindrach co kosztuje ok 10 zł. Co do silnika to jak się da to bierz 1,5, a jak nie będzie okazji to z 1,3 też będziesz bardzo zadowolony bo to dość żwawe silniczki.
  
 
Cytat:
2004-02-29 22:48:51, misiekns pisze:
zreszta jak szukasz 5-dzrwiowej to musi byc 1,5, bo 1,3 w tej wersji nadwoziowej nie produkowali



Jak to nie produkowali?
Ja mam wlasnie pieciodrzwiowa 1.3 z czterobiegowa skrzynia
Byc moze takie byly robione na rynek rosyjski, poniewaz moja ma napis "Sputnik", nie "Samara".




[ wiadomość edytowana przez: Hennos dnia 2004-03-01 01:22:50 ]
  
 
Cytat:
Jak to nie produkowali?
Ja mam wlasnie pieciodrzwiowa 1.3 z czterobiegowa skrzynia
Byc moze takie byly robione na rynek rosyjski, poniewaz moja ma napis "Sputnik", nie "Samara".


A to przepraszam - zwracam honor
  
 
Czesc
Ja rowniez mam samare 1.3 5-drzwiowa i 5-biegowa(rocznik 92 wersja niemiecka z katalizatorem).
P.S. Wszystkie silniki wystepujace w samarze byly montowane w kazdej wersji nadwoziowej.Nawet silnik 1.1 montowany byl w wersjach 5-drzwiowych(no i oczywiscie 3-drzwiowych jak najbardziej).
pozdrawiam
Jarek
  
 
Misiekns napisałeś, że do roczników starszych niż 90 nie masz zaufania, a ja miałem rocznik 90 , a teraz mam 89 i ta druga jest o niebo lepsza. Myśle, że to nie ma znaczenia, który rocznik, a raczej znaczenie ma prędzej fakt, jaka wesja bo poprzednia to byl sputnik i blacha rozsypala sie w drobny mak, a teraz mam wersje finska i rdzy to tam ze świeczką szukać . Chociaż tak też nie można kwalifikować samarek bo spotkamy tu również opinie ludzi jeżdżących sputnikami a jednak zadbanych. To złożony problem Największe znaczenie ma jednak sposób eksploatacji i konserwowania tego samochodu+trochę fuksa
  
 
Gerpi napisalem tak poniewaz widzialem pare Samar ze starszych rocznikow i byl to obraz nedzy i rozpaczy Oczywiscie nie twierdze, ze to jedynie wina daty produkcji, przeciez jak ktos dba to i 30-letnie auto moze wygladac swietnie - tylko jakos tak mam wrazenie, ze mniej wiecej od rocznika 90' produkcja wygladala juz nieco solidniej - koniec ZSRR no i wiesz... sam rozumiesz... Ja tez mam wersje finska i blacha znajduje uznanie wsrod na przyklad mechanikow - tu sie zgadzam, ze jednak pod tym wzgledem wersje eksportowe maja zdecydowana przewage Pozdrawiam !
  
 
Ja mam z '89 roku Sputnika 1,3 z 5-biegową skrzynią.Utrzymanie bardzo zależy od użytkownika,jego dbałość o szczegóły,np: olej w progach,likwidowamie rdzy w zalążku,choćby zasłanianie wnętrza samochodu przed nadmiernym nosłonecznieniem (nie pęka plastik deski rozdzielczej).To krótka lista z mojego skromnego doświadczenia.Diabeł tkwi w szczegółach.
Miłego polowania na Ladacznicę !
  
 
O jeśli chodzi o zadbanie, to akurat Stoki jest mistrzem właśnie w tej kwestii!Ładny lakier! Z resztą spójrzcie w jego profil!
  
 
Witam!
Jeżeli chodzi o ten koniec ZSRR to słyszałem zupełnie odwrotne opinie. Np. podobno właśnie w latach 91-92 produkowano najgorsze skrzynie i silniki. Podwoziłem kiedyś Rosjanina, który spytał mnie się z którego roku jest ta Samara. Mówię, że z 1989, on na to "Panie, za komumy to robili......" Mówił, że Samary z lat 1986 - 1990 mają w Rosji bardzo dobrą opinię.
Nie należy oglądać się na wersję i rocznik. Trzeba poprostu znaleźć auto w dobrym stanie. Przykładem jest mój samochód: wesja rosyjska z 1989 roku, samochód nigdy nie garażowany, oryginalny lakier wymieniona jedynie tylna klapa w wyniku wypadku. Korozja zaatakowane jedynie progi i niektóre miejsca lakierowane po wypadku .
Pozdrawiam, Krajnik
  
 
To teraz ja.
1500 to lepszy wybór. Silnik bezkolizyjny, pali podobnie, a mocy więcej. Jedyna strata to koszt ubezpieczenia ale i to nie wszędzie.
Ja miałem 3 drzwiową i była sztywniejsza niż 5 .
Nawet lepiej wygląda.
  
 
No wlasnie posprawdzalem te ubezpieczenia i faktycznie w niektorych firmach 1,3 i 1,5 to ta sama stawka. Zatem ten argument mozna odrzucic. Co do wygladu to faktycznie 3-drzwiowa fajniej sie prezentuje chociaz ja akurat mam 5-drzwiowa, ale to z tego wzgledu, ze wygodniejsza
  
 
Dziękuję wszystkim za pomoc, jednak jednej kwestii nadal nie rozwikłałem. mianowicie od którego roku zaczeto stosować skrzynie 5-biegowe (zarówno w 1,3 i 1,5) ??

P.S. Mi tez zwyglądu bardziej podoba się wersja 3-d ale mam żonę i dziecko i 3-drzwiowe auto nie jest dla mnie zbyt wygodne.

P.S. 1 - Czy istniała wersja Belgijaska Łady Samary, bo ja miałem Ładę 2103 z 1977 roku, która na tablice znaminowej miała napis w stylu "fabricoue in Belgium" czy coś w tym stylu ??

P.S. 2 (NAJWAZNIEJSZA CHYBA KWESTIA) - czy opłaca się kupić Samarkę z gazem lub wogóle czy opłaca sie montować w niej gaz ??
  
 
Samara z gazem to jedyne poprawne rozwiązanie!!!
  
 
Jeszcze kilka pytań, mianowicie:

- czy występowały łady Samary ze wspomaganiem kierownicy lub ewentualnie da rady założyć jakieś wspomaganie - pytam bo moja żona też chce prowadzić auto

- pytanie z innej beczki -> mam dostęp do Fiata Argenty 2.0 ie (122 KM) - czy istnieje realna możliwośc założenia tego silnika łącznie ze skrzynia i np mostem do Łady 2103, 2106, 2107 ??? -> pytam bo słyszałem że trzeba mieć jakąs specjalną skrzynię czy jakiś dodatek do skrzyni - więc pytam czy nie da rady silnika łącznie ze skrzynią tam włożyć ??
  
 
Cytat:
ewentualnie da rady założyć jakieś wspomaganie - pytam bo moja żona też chce prowadzić auto


Dobre Pozdrowienia dla zony
Co do skrzyn to trzeba byloby Milego zapytac - on jest ekspert od tego
A jak chodzi o gaz to najbardziej sie oplaca kupic z juz zamontowanym gazem. Sama instalacja teraz to jakos ok. 1,5 tys. kosztuje, a roznice miedzy Samara bez gazu, a Samara z gazem raczej nie przekraczaja 1 tys., bo wiadoma sprawa, ze wlasciciel nie policzy sobie 100% kosztow za instalacje. Wtedy jestes kilkaset zlotych do przodu