Końcówki drążków kierowniczych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Byłem ostatni na malutkim przeglądzie bo zauważyłem że z przodu auta na bruku zaczyna cos mi z przodu stukać. Mechanicy stwierdzili że to końcówki drążków (krótki i długi) są do wymiany oraz tuleja stabilizatora przedniego. Czy te drązki faktycznie mogą powodować takie stuki na bruku?

Podzwoniłem po hurtowniach i tak:
końcówki drążków - rzemiosło 15 pln, fabryczne 42 pln.

No i tu mam zagwozdkę co brać?
No i czy można tak je wymienic zeby zbieznosci nie ustawiac pozniej?
Poldi Atu Plus z 1998 roku

pozdrówka

  
 
Zbieznosc bedziesz musial ustawic na 100%. Niedawno moj ojciec wymienial u mamuski w CC i niby ustawil identycznie, a i tak sciagalo jak cholera.
  
 
odżałuj te 50 zł na geometrię... Raz na jakiśczas warto to zrobić. A juzszczególnie jak sie coś wymieniało.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-03-01 12:37:07, unky pisze:
Witam
Byłem ostatni na malutkim przeglądzie bo zauważyłem że z przodu auta na bruku zaczyna cos mi z przodu stukać. Mechanicy stwierdzili że to końcówki drążków (krótki i długi) są do wymiany oraz tuleja stabilizatora przedniego. Czy te drązki faktycznie mogą powodować takie stuki na bruku?

Podzwoniłem po hurtowniach i tak:
końcówki drążków - rzemiosło 15 pln, fabryczne 42 pln.

No i tu mam zagwozdkę co brać?
No i czy można tak je wymienic zeby zbieznosci nie ustawiac pozniej?
Poldi Atu Plus z 1998 roku

pozdrówka




Nigdy nie kupuj rzemiosła. Cena niecałe trzy razy niższa, a jakość z dziesięć (albo i więcej) razy gorsza. Rzemieślnicze końcówki potrafią zepsuć się po 3 miesiącach. A fabryczne wytrzymują kilka lat. Geometrię warto ustawić i tak.
  
 
Tylko fabryczne
  
 
Cytat:
2004-03-01 13:36:09, korek pisze:
Tylko fabryczne



A kto teraz robi FAbryczne części jak Fabrykę zamknęli
  
 
One pochodzą z magazynów FSO, lub są to po prostu tego producenta, od którego pochodziły montowane fabrycznie. Np. sworznie kuliste zwrotnicy z Krosna.
  
 
Ja też niedługo będę wymieniał końcówki drążków i bynajmniej nie zamierzam kupować rzemiosła, gdyż jego jakość jest po prostu do niczego. Szkoda na to złotówki. Lepiej wymienić raz a porządnie i wtedy przy okazji można ustawić geometrię.

Pozdrawiam
  
 
Dla mnie to wsio ryba czy kupię prywaciarskie czy fabryczne, bo i tak nie więcej niż 10 tys/km zrobię (testowałem), teraz wziąłem się na sposób kupuję prywaciarskie i od razu daje je do regeneracji, i właśnie na takich już drugi sezon jeżdżę i nic tylko jak pokaże się luz dokręcam od spodu nakrętkę kasuje się luz i jest dobrze. A co do geometrii to ustawiam za każdym razem jak zmieniam jakiś drążek.
  
 
ja montuje tylko fabryke

a co do zbierzności to robie ją 2 razy do roku czyli na iosne i jesien (podczas zmiany opon)
  
 
Witam
Polecam założenie smarowniczek do fabrycznych końcówek i smarowanie co jakiś czas. Wytrzymują naprawdę dużo dłużej.

  
 
witam jak sprawdzic stan koncowek drazkow kier.?? w prawym kole cos strasznie wali jak jade.. jak zlapie za kolo i zaczne nim targac w prawo i lewo to tez puka .. czy to koncowki drazkow?
  
 
końcówki drążków sprawdza się wykonując krótkie ruchy kołem sterowym,
druga osoba łapie ręką po kolei za każdą końcówkę i jak jest luz to jest on wyczuwalny. Na ogół pierwsze padają zewnętrzne końcówki krótkich drążków.
  
 
a jak zlapie za kolo ruszajac nim prawo lewo.. i slysze stuki to co to puka?
  
 
Cytat:
a jak zlapie za kolo ruszajac nim prawo lewo.. i slysze stuki to co to puka?




równie dobrze może być to niedokręcone koło, a że puka podczas jazdy to np. może być jeszcze tak jak u mnie było, że wyrobił sie klocek i latał góra dół w jarzmie
  
 
łożysko piasty?
  
 
nie nie .. kolo dokrecone.. klocki mam nowki .. to puka jak jade po dziurach.. tak jak by amortyzator ale to nie on.. a jak kolo zlapie i zaczne nim ruszac to puka.. wiec obstawiam drazki.. czy dobrze?
  
 
Cytat:
2005-10-16 14:29:21, skrap pisze:
nie nie .. kolo dokrecone.. klocki mam nowki .. to puka jak jade po dziurach.. tak jak by amortyzator ale to nie on.. a jak kolo zlapie i zaczne nim ruszac to puka.. wiec obstawiam drazki.. czy dobrze?



dobrze!
Aby sprawdzic na którym jest luz,popros 2 osobe aby poruszała kołem, aty łapiac za koncówke wyczujesz na ltórej jest luz!
  
 
Cytat:
2005-10-16 14:29:21, skrap pisze:
nie nie .. kolo dokrecone.. klocki mam nowki .. to puka jak jade po dziurach.. tak jak by amortyzator ale to nie on.. a jak kolo zlapie i zaczne nim ruszac to puka.. wiec obstawiam drazki.. czy dobrze?



Nie słyszałem żeby w klubie była wróżka , napisałem ci jak sprawdzić końcówki drążków kierowniczych.
Szukać luzów trzeba drogą eliminacji a nie stawiając pasjansa czy pytając na forum osób które nigdy nie widziały twojego auta.

szarpiąc za koło jezdne możesz wyczuć luz na piaście, luz na sworzniach zwrotnicy, luz na końcówkach drążków kier., luz na dźwigni pośredniej, luz na tulejach met-gum. wahaczy dolnych lub górnych.

Teraz zamknij oczy i palcem trafiaj we właściwą odpowiedź.
  
 
Jeżeli wystepuje to przy jeździe po dziurach to proponuje sprawdzić wspornik drązków zamontowany pionowo odowiada za utrzymanie pojazdu na zakrętach.Ja tak miałem poprostu pęk no i stukało na zakrętach i na dziurach.