MotoNews.pl
  

Kąt pochylenia kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kilka dni temu zafundowalem mojej Vectruni geometrie zawieszenia tak zeby ustrzec sie przedwczesnemu zuzyciu nowych oponek ktore zamierzam za chwile kupic, fachman ktory to robil dal mi jakis wydruk i powiedzial ze wszystko jest OK, po powrocie do domu wjechalem do garazu i spojrzalem na kat pochylenia tylnych kol i przezylem szok, kola "rozchodza sie dolem" fachowcy zwa to chyba ujemnym katem pochylenia kol, powiedzcie mi jaki powinien byc kąt pochylenia kol tylnych (ujemny czy zerowy) - Vectra B 1996r. (sedan) ???

Ujemny kat ma podobno duze plusy przy b.szybkiej jezdzie w zakretach ale troche sie niepokoje tym ujemnym katem - opony pewnie sie beda bardziej wydzierac wewnetrzna strona - macie jakies doswiadczenia w tej materii ???

Bede wdzieczny za kazda fachowa porade

Pozdrawiam

Tomek
  
 
Ja mam to samo w mojej Omesi B z tym, że tak z przodu jak i z tyłu. Też mnie to niepokoi bo nie wiem jak to wpłynie na trwałość moich nowych gumek?
  
 
Ja mam to samo w mojej Omesi B z tym, że tak z przodu jak i z tyłu. Też mnie to niepokoi bo nie wiem jak to wpłynie na trwałość moich nowych gumek?
  
 
Witam w poniedziałek byłem na geometri i ustawiałem zbieżność w mojej omedze A, co mnie zdziwiło i nie tylko mnie ze moja omega miała ustawione zawieszenie dół kóla na zewnątrz a góra do wewnątrz. Tak zawieszenie ustawia sie w samochodach do jazdy po torach wyscigowych a nie do limuzyn, ale co tu dużo mówic samochód przyprowadzilem z niemiec tam jest dużo dziwnych żeczy. A co do opon macie racje zobwawami ja darłem wewnętrzne krawedzie opon i to bardzo.
  
 
Witaj!

Widocznie tak ma być! u mnie w Bestii mam tak samo > delikatnie koła się rozchodzą dołem na zewnątrz!

Z obserwacji Omeg ( jakies 10 sztuk ) w moim mieście stwierdziłem że wszyscy tak mają!
za to sąsiad w Vectrze tego nie ma!
NARA
  
 
Toxic ale w warsztacie powiedzieli ze to są za bardzo duże odchylenia do tego co pokazuje im komputer wiec nie wiem czy tak ma być ale już mam ustawione dobże i powaga lepiej sie jeździ
  
 
Witam
Z tego co pamiętam przy mojej wersji Vectry (CD-Sport) z przodu kąt na minusie 1 stopień 5 min. W domu mam wydruk - wieczorem podam wartości, ale na bank na minusie.
Pozdrawiam
  
 
dzieki za posty, najdziwniejsze jest jednak to ze nie widzialem jeszcze takich pochyłów np. w Vectrach B kombi i w tych nowszych po faceliftingu, tam idealnie prostopadle do podloza, tak przod jak i tyl, chyba przekrece do Opla i zapytam jak to powino tak naprawde byc, szkoda mi nowych oponek.

pozdro

tomek
  
 
Prosze bardzo zawsze służe pomoca jak cos wiem oczywiscie z autopsji.
  
 
poniżej zamieszczam prawidłowe dane dotyczące omegi a


Zawieszenie przednie:

Pochylenie koła -1°55'..... 0°25'
-dopuszczalna różnica między stroną lewą i prawą 1 °
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nie regulowane)
- bez wspomagania kierownicy +2°...4° (limuzyna), + 1 °30'...3°30' (kombi)
- ze wspomaganiem kierownicy +4°30'...6°30' (limuzyna), +4°...6° (kombi)
- dopuszczalna różnica między stroną lewą i prawą 1 °
Zbieżność kół, całkowita (mm) 0°0/...0°20' (0...2,5)
Różnica kątów skrętu kół (koło wewnętrzne skręcone o 20°)
- silnik benzynowy -1°30':t45'
- silnik Diesel -2°00':t45'
- ze wspomaganiem kierownicy -1 °00':t 45'
- ze wspomaganiem kierownicy, z ograniczoną siłą na kole kierownicy -1 °30/ :t 45/

Zawieszenie tylne:

Pochylenie koła
- limuzyna -2°20'...1°
- kombi -2°05'...0°45'
- dopuszczalna różnica między kołem lewym a prawym 0°45'
Zbieżność kół
- limuzyna (mm) -0°05'...+0°05' (-0,5...+0,5)
- kombi (mm) 0°...+0°50' (0...6)

na koniec dodam tylko że omega a prawidłowo wyregulowana zarówno z przodu jak i z tyłu ma ujemne kąty pochylenia kół. nie ma to wpływu nie nierównomierne zużycie opon jak twierdzą niektórzy. jedyne co może mieć wpływ to źle wyregulowana geometia zawieszenia, najczęściej po wymienie przednich amortyzatorów lub końcówek drążków kierowniczych
  
 
Wszystko pieknie, tylko jakim cudem w oponie ma sie nie zdzierac wewnetrzna strona skoro to wlasnie wewnetrzna strona najbardziej naciska na asfalt. Jak to w koncu jest z tym kotem pochylenia a zdzieraniem opon ?

Tomek
  
 
Darcie wewnętrznej części bieżnika występuje przy zbyt małej zbieżności ( i odwrotnie: zewnętrzna - zbyt duża wartość).
Jedno i drugie nie ma żadnego związku z pochyleniem kół.
Nie wiem czy pochylenie tylnych kół jest ustawialne?
  
 
Robert,
moze podac podobne wartosci dla Vectry A najlepiej V6 C25 XE ?
  
 
sorki nie mam dla vectry.

dokładnie tak jak napisał prowo cięcie opon nie ma nic wspólnego z kątem nachylenia kół (jest on zbyt mały aby wpływać na nienormalne zużycie opon) a tylko i wyłącznie z zbieżnością

ja dokonuję pomiarów geometrii zawieszenia przynajmniej raz w roku. najczęściej jest to związane w wymianą jakiegoś elementu zawieszenia np. amorów, koncówek drążków lub tulei metalowo-gumowych. ponadto zauważyłem na własnym przykładzie że zwłaszcza przy utwardzonym lub obniżonym zawieszeniu wjechanie w "dobrą" dziurę na jezdni powoduje przestawienie się geometrii zawieszenia.
  
 
Dzieki za wyjasnienia

Odnalazlem w koncu informacje na temat nastawow nominalnych w Vectrze B (sedan)

Pochylenie przod wg producenta to
-1*05' (+0*45' -0*45')

Pochylenie tyl wg producenta to
-1*27' (+0*35' -0*35')

Zbieznosc os przednia wg producenta to
+0,6mm

Zbieznosc osi tylnej wg producenta
+1,5mm

Okazuje sie ze mam niewielkie odchyly zarowno w kacie pochylenia jak i w zbieznosci ale mieszczace sie w granicach tolerancji.

Powiedzcie mi czy tych rzeczy nie da sie wyregulowac co do minuty i co do mm ?

Tomek

  
 
Witam
To_mek: jak masz w tolerancji to się nie stresuj. Z przodu przed sprawdzeniem kąta pochylenia należy sprawdzić "łożysko" górne na McPhersonie. Po za tym jeżeli jest mała odchyłka pomaga poluzowanie śrub na McPhersonie i naciągnięcie.Robi się również fasolki, ale to już inna bajka.
Pozdrawiam