MotoNews.pl
  

Czy warto inwestować w emulator wtrysku na LPG ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam w swojej Verci C20XE prostą instalację LPG bez kompa i emulatorów. Standardowo przy przełączeniu z PB na LPG zapala mi się lampka od inspekcji. Zauważyłem też, że jak przełączę zimny silnik na LPG to pracuje trochę głośniej niż na benzynce (spala stukowo). Po rozgrzaniu ten efekt mija.
I teraz moje pytanie: Czy instalacja emulatora wtrysków zlikwiduje tylko świecenie lampki inspekcji, czy może poprawi też kulturę pracy zimnego silnika?
Z tego co się już zorientowałem przy zapalonej lampce silnik pracuje w trybie awaryjnym (przyjmuje pewne wartości parametrów pracy założone przez konstruktorów i zapisane w kompie a nie odczytywane z czujników w silniku).

No bo jeżeli instalacja emulatora nic nie zmieni to wolę założyć przekaźnik odłączający lampkę inspekcji przy przejściu na LPG i problem z głowy. Myślę o tym coraz częściej bo szybko robi się ciemno i kontrolka daje po oczach.

Proszę o Wasze opinie

Pozdrawiam
Milimetr
  
 
Witam
Najtańsze rozwiązanie to przekaźnik w szereg z kontrolką, zasilany od elektrozaworu LPG. Emulatory tylko spowodują że check nie będzie się świecił.
Pozdrawiam
  
 
Witaj Milimetr.
Z tym spalaniem stukowym to chyba coś nie tak, z tego co wiem to gaz ma liczbę oktanową ok. 110, więc o wiele więcej niż najlepsza benzinka, która ma tylko 98-99. Może na gazie głośniej pracuje, ale to chyba nie jest spalanie stukowe. U mnie tego nie ma, na gazie Omesia pracuje lepiej niż na Pb.
Pozdr.
  
 
Witam
Sprawdziłem w dokumentacji BRC: w tym silniku potrzebny jest również reset compa ( pin nr 18 z kasety silnika ). Oczywiście jest on potrzebny jeżeli masz problemy z uruchomieniem silnika na Pb po pracy na gazie lub silnik pracuje nierówno na Pb po przełączeniu z LPG
Pozdrawiam
  
 
poniewaz duzo jezdze a dzieje sie to zazwyczaj rano i wieczorem postanowilem rozwiazac problem kontrolek - rozebralem deske i wstawilem do nalikow od poszczegolnych zarowek (check engin i swiatla dlugie) wygiete w podkowe kawalki bialego matowego plastiku (z puszki po margarynie).
teraz jak jade noca to kontolka dlugich swieci lagodnym niebieskim swiatlem, zas sporadyczne zapalanie sie check nie powoduje oslepienia (w dzien zas jest wystarczajace w razie czego)
ja tez mam bez kompa ale check pali sie w bardzo dobrych momentach - kiedy stoje w korku, kiedy jade na maxa np. na trojce dluzej niz pare sekund etc... jednym slowem silnik mowi mi : chlopie mecze sie !!!!
po paru sekundach normalnej jazdy gasnie...

GBOS - taki reset kompa potrzebny jest tylko w silniku o jakim wspomniales ???
  
 
Witam
Podaj typ silnika to sprawdzę. W C18NZ jest potrzebny
Pozdrawiam
  
 
wlasnie taki silnik mam... C18NZ...
co znaczy ze potrzebny jest reset compa ???
czy w wypadku instalacji z kompem od gazu byloby to robione automatyczne ??? tzn. przelaczanie z gazu na benzyne czy na odwrot powoduje to restart kompa w samochodzie ???
co daje restart compa ???
ostatni zle chodzi na Pb 0 czy moze to byc przyczyna ???

dzieki za kontakt

pozdroofka
  
 
Witam
Po wyłączeniu sam. na LPG i uruchomieniu na Pb kaseta zapamiętuje ostatni skład mieszanki. To właśnie powoduje nierówną pracę na Pb bo idzie przeważnie na bogatą. Najprostrzy sposób na sprawdzenie: po wyłączeniu silnika na LPG zdejmij klemę z accu na ok. 30 sek. Po założeniu klemy i odpaleniu na Pb silnik powinien chodzić jak pszczółka. Jeżeli tak to musisz założyć sobie reset compa
Pozdrawiam
  
 
Witam
Reset kompa nie jest realizowany podczas przełączania z Pb na LPG i odwrotnie tylko po wyłączeniu silnika.
Pozdrawiam
  
 
to chyba u mnie nie o to chodzi....
na razie nie mam problemow z odpalaniem - mam automatyczne przelaczanie gaz/benzyna i silnik zapala na beznybie, chodzi chwile a potem po osiagnieciu 2.5 tys obr. przechodzi na gaz...
problemem jest brak mocy przy obrotach powyzej 4 tys... jakby malo paliwa dostawal...

czy moze byc to sonda lambda ???
jak to sprawdzic???


dzieki za wyjasnienia... dotychczasowe... czekam na wiecej...
  
 
Witam
Podłącz jedną końcówkę multimetra(voltomierz prądu stałego) do silnika , a drugą do przewodu sondy(najczęściej poprzez nakłucie). Napięcie na voltomierzu powinno oscylować w zakresie 0,2-0,8V na wolnych oraz przy wyższych obrotach. Zmiany napięcia powinny być dość szybkie. Pomiar należy wykonać na rozgrzanym silniku.
Pozdrawiam
  
 
gbos... jestes wielki....

nie jestem ostatnia noga z elektrotechniki (tak sie to kiedys nazywalo) wiec poradze sobie z pomiarem....
rozumiem ze zmiany napiecia maja zalezec od obrotow silnika - po prostu sonda przekazuje informacje do kompa....


dzieki ci bardzo


pozdrawiam
i poinformuje co bylo...

  
 
Resetu kompa chyba nie potrzebuję, na LPG zrobiłem około 12 tyś. km i na razie przy zapalaniu na benzynce chodzi miodzio. I jest to ciekawe, bo w EkoAlma też powiedzieli że reset jest potrzebny

Czyli co ? Wstawiać przekaźnik ?

Pozdrawiam

Milimetr
  
 
milimetr a jaka masz instalacje?
ja mam u siebie landii a parownik Romano, mam z komuterem i emulatorem, chodzi to wszystko zajebiscie tyllko czasami mam problem z odpaleniem( oczywiscie na benzynie) Astra GSi (C20XE)
  
 
Witam
Hary, Królu Złoty, zmiany napięcia na wolnych obrotach jak i na wyższych powinny być równie szybkie. Za pomiar obrotów jak sam wiesz odpowiada inny czujnik.
Pozdrawiam
  
 
Witam
Dodi: w Astrach GSi montowane były silniki C20XE Motronic M 2.8 oraz Motronic M 1.5.2 które nie potrzebują resetu. Silnik C20XE Motronic M 2.5 montowany przeważnie w Vectruniach (Motronic M 2.5) potrzebuje reset Compa.
Pozdrawiam
  
 
Moja instalacja to najprostsza BRC. Tylko parownik i mieszacz. Żadnych komputerów i emulatorów.
Nie wiem jakiego mam kompa od PB. Jeżli potrzebny jest jego reset to po jakim czasie od odłączenia akumulatora pojawiają się problemy z paleniem na PB. Ja zrobiłem już 12 tyś km i na razie "no problem"

pozdrawiam

Milimetr
  
 
Witam
Milimetr jeżeli u Ciebie No Problem to faktycznie No Problem. Czasami uda się zestroić instalację LPG, że "Chodzi" bez pudła i wtedy nie jest potrzebny No .......
PZDR
  
 
GBOS - abysmy dobrze sie rozumieli:
na wolnych obrotach ma oscylowac w granicach 0,2 v potem w miare wzrostu obrotow ma rosnac do 0,8 v i to dosc szybko -zgodnie z obrotami - wieksze obroty - wieksze napiecie...

czy dobrze kumam ...))


pozdroffka


  
 
Witam
Harry napięcie ma oscylować bez względu na obroty w zakresie 0,2-0,8V z tym że przy wyższych obrotach zmiany te są szybsze.
Pozdrawiam