Geometria w Accent I

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam pytanie - mam Hyundai Accent GT 96 rok, czy mozna w nim ustawic geometria kol? Bo w jednym serwisie mowia ze mozna (za 120 zl) a w innym mowia ze Hyundaiach geometria sie nie ustawia a tylko zbierznosc....
Jaka jest prawda?

Pozdro
  
 
ustawienie geometrii we współczesnych autach (np Accent) polega wyłącznie na ustawieniu zbieżności . jeśli masz niewłaściwe kąty pochylenia kół to jedynym sposobem jest wymiana poszczególnych elementów zawieszenia ( wahacze, sworznie itp). drogo chcą za zbieżność (to chyba ASO), normalnie kosztuje ok 40- 50 pln.
  
 
Za zbieżnośc biora 50 zl a serwis ktory mowi ze "zrobi" geometria to chce wlasnie 120 zl....
Dzieki za odpowiedz...wiec omuwie sie na zbieżnośc...

Pozdro
  
 
120 w takim razie życzą sobie za kontrolę kątów + ustawienie zbieżności. bo kątów nie ustawią.
  
 
W Accencie faktycznie nie ustawia sie geometrii tylnej osi, ale np. w corolli, czy mazdzie z tego okresu wahacze maja regulowane dlugosci. Natomiast jesli chodzi o katy, to masz mozliwosc minimalnej regulacji poprzez przesuniecie glowicy kolumny McPhersona i wlasnie w ten sposob reguluje sie nachylenie kola.

Pozdrawiam.
  
 
tak z ciekawości : w którą stronę pchać żeby przestawić głowicę zawieszenia? i jak mocno aby uzyskać zmianę kąta?
  
 
Nie wiem jak to sie dokladnie reguluje, byc moze jest tam jakis mimosrod, albo cos podobnego. W mazdzie jest to na pewno regulowane.

Pozdrawiam.

EDIT:

Sprawdzilem i w mazdzie jest regulacja, tak jak myslalem, poprzez obrot gornego mocowania, natomiast geometrie tylnych kol zmienia sie na osiach wahaczy (mimosrodowe mocowanie). Natomiast w Elantrze (akurat takiego Hyundaia mialem) faktycznie nie ma mozliwosci zadnej regulacji poza zbieznoscia.



[ wiadomość edytowana przez: tco_tm dnia 2004-03-04 12:04:51 ]
  
 
spotkałem się kiedyś w golfie I z mimośrodem w mocowaniu przedniego amorka ale na dole ( jedna z dwóch śrub), w dwójce już tego nie spotkałem. w accencie też nie widziałem podobnych rozwiązań, książka zaleca wymianę elementów. tylko że opisywany przypadek to wersja GT, ale tam też oprócz sztywniejszych podzespołów raczej nic szczególnego nie ma. tył jest regulowalny tylko w przypadku zbieżności (stały kąt pochylenia). dzięki za info dotyczącego mimośrodu w maździe.
pozdro
  
 
wszystko prawda co powyżej plus.... jeśl masz w miare usportowione lub popularne auto to są firmy które robią(choć nie jest to wieka sztuka i tokaż by sobie poradził) właśnie takie mimośrodowe "śruby" zamiast fabrycznych. Praktycznie odesżło się od ustawiania kątów bo po co? jak jest źle to jak wyżej było napisane wahache do wymiany lub inne zabawki.
Dzięki odpowiedniemu zestawowi można o te pojedyńcze stopnie zmienić kąty w wielu autach. Ma to sens po pierwsze jak mamy człowieka co umie to ustawić z głową i wie co daje zmiana i w którą stronę albo jak robimy np glebę (opuszczenie zmienia troszke sytację) i chcemy poprawić kąty albo ustawiamy dość dokładnie zawieszenie pod określone warunki i wtedy na tor są inne ustawienia niż do normalnej jazdy codziennej.


Pozdrawiam,
  
 
Cytat:
dzięki za info dotyczącego mimośrodu w maździe.



Hehe.

Ale kto wie... Moze sie kiedys przyda. Ja tez mialem Hultaja.

Pozdrawiam.