MotoNews.pl
10 Alternator [125p] (41242/0)
  

Alternator [125p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy pasuje do 125 alternator lub prądnica od czegos innego musi byc jakis mocniejszy bo planuje założenie dwóch halogenów dalekosiężnych na przód (100W jeden) sądze że raczej standartowy nie pociągnie zreszta i tak musze kupować inny bo ten juz mi siada.
Tworze temat bo w wyszukiwarce nic nie mogłem znaleść
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi
pozdro.
  
 
Moj kolega w 125p ma wlasnie dwa halogenki dalekosiezne 100W..a oprocz tego ma elektrycznie sterowany szyby...a akumulator ma 180 Ah i wozi go w bagazniku, mowil ze to z jakiegos mana czy cos w tym stylu...wedlug mnie to raczej beznadziejne rozwiazanie..a z drugiej strony..lekkie dociazenie tylu samochodu pozdroowka Mariusz
  
 
A standartowy alternator pociągnie takie lampy??
Polonez nie miał przypadkiem mocniejszego alternatora??
Może ktoś z was ma cos takiego zamontowanego u Siebie
Z góry dzieki za pomoc
Pozdro
  
 
widze ze masz fiata z 87' zatem posiadasz juz alternator 9 diodowy taki jaki stosowany byl w polonezie, wersja dla silnika 115C roznila sie od wersji dla poloneza dolnym i gornym mocowaniem, ale wnetrznosci i wlasciwosci byly takie same

nie wiem jak jest w nowych polonezach, wiem tylko tyle ze mialy alternator z wbudowanym regulatorem, a co do mocy to nie mam pojecia
  
 
Prąd, który oddaje alternator przy prędkości obrotowej 5000obr/min oscyluje w granicach 42A, co przy napięciu około 14V daje jakieś niecałe 600W.
  
 
W Polonezach MR93 (czyli zakładajmy już wyprodukowanych pod koniec 1993r) i nowszych stosowano już zmodyfikowany alternator o zdecydowanie większej wydajności z nowym regulatorem napięcia. Jeżeli możecie go sobie załatwić to uważam, że warto, gdyż stanowi on ciekawsze rozwiązanie dla naszych pojazdów.

Pozdrawiam
  
 
Pozwolę sobie odgrzebać tego trupa sprzed 4 lat. Pytanie:

Jak przerobić instalację elekrtyczną fiata 125 z mechanicznym reglerem (altek 9-cio diodowy) w celu zastosowania altka z reglerem wbudowanym (polonez).
Taki bowiem alternator będzie śmigał w dochcu z uwagi na jego większą wydajność.
Z góry dzięki za pomoc.
  
 
Prościzna.
Musisz przedłużyć kabel, który obecnie łączy regulator napięcia z kontrolką ładowania w desce rozdzielczej (styk ozn. nrem 15) na tyle, żeby sięgnął do alternatora i podłączyć go do wolnego styku na alternatorze (na szczotkotrzymaczu jest jedna "wsuwka" do której nie są podłączone kabelki z regulatora).
Chociaż... ten kabel fabrycznie i tak jest podłączony do alternatora, o ile dobrze pamiętam, więc zostaje Ci tylko zaizolowanie końcówki która się łączyła ze stykiem 15 regulatora.

A kabel ze styku nr 67 na regulatorze idący w kierunku alternatora w ogóle eksmitujesz, bo nie będzie już potrzebny.


[ wiadomość edytowana przez: jacekes dnia 2008-09-23 10:25:36 ]
  
 
dziękować bardzo
  
 
Zedytowałem się w poprzednim poście - drobna poprawka...