Zestawienie fiata 125p z 131

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,
Mam troszke dziwne pytanie , a mianowicie , czy jest gdzies opublikowane zestawienie ( porównanie) samochodów f 125 vs f131 ?
chodzi mi o wersje podstawowa mirafiorki , lub czy ktos majacy odrobine czasu mógłby to zrobić pod tym postem ( wystarcztyło by w sumie podanie danych technicznych mirafiorki , oraz wnioski z jej eksploatacji )
Pozdrawiam i z góry dziękuję .
  
 
Podstawowa wersje mirafiorki tzn z jakim silnikiem? z jakiego rocznika? bo to naprawde duzo zmienia....

W mirafiorkach stosowano nastepujace silniki:
1300 OHV
1600OHV
1400ohc (nie jestem pewien)
1400dohc
1600dohc
1800dohc (wersja na USA wiec praktycznie nie do dostania w polsce)
2000DOHC.

Pozatym 131 przeszla w 78 roku bardzo powazna modernizacje zasadniczo zmieniajaca wystroj wnetrza a to tez ma spory wplyw na komfort jazdy (inaczej rozmieszczone wylaczniki, inne fotele, etc). Tak naprawde to porownywanie dwoch mirafiorek- modeli podstawowego z poczatku produkcji z 1300OHV do supermirafiori 2.0 dohc z polowy lat 80 to juz porownanie dwoch zupelnie innych samochodow. Skonkretyzuj wiec nieco pytanie. A co do wnioskow: mirafiorka ma praktycznie takie same wymiary jak 125p. Konstrukcja z polowy lat 70 jest jednak duzo nowoczensiejsza niz konstrukcja nadwozia 125p- wieksza jest sztywnosc nadwozia i bezpieczenswo (lepszej konstrukcji zamki w dzwiach, sztywny pzredzial pasazerski ze szkieletem z duza liczba profili o przekroju zamknietym, wzmocnienia w dzwiach, zbiornik paliwa umieszczony pionowo za oparciem tylnego siedzenia). Zupelnie inne sa zawieszenia- z przodu pojedyncze wahacze, stabilizator i kolumny mc-phersona (w modelach po 78 roku lubia rozwarstwiac sie gorne poduszki mcphersonow). Z tylu sztywny most prowadzony 4 drazkami reakcyjnymi i drazkiem panharda- mamy wiec wszedzie sprezyny co owocuje cichsza praca zawieszenia niz skrzypiace w 125p resory. Auto dobrze trzyma sie drogi. Wszystkie silniki stosowane w 131 mialy wal korbowy podparty na pieciu panewkach glownych, wieksza jest wiec trwalosc jednostki napedowej. Stosunkowo drogie sa czesci blacharskie- mechanika jest dosyc tania. Woz latwiej sie prowadzi dzieki zastosowaniu zebatkowej przekladni kierowniczej- w niektorych modelach ze wspomaganiem). Ja jednak mam wspomaganie chwilowo odlaczone a i tak kreci sie latwo (duzo lzej niz w 125p czy poldku). Mniejsza ilosc drazkow kierowniczych to takze mniejsza liczba iejsc gdzie moga powstac luzy. Ogolnie majac porownanie nie przesiadlbym sie na 125p, nawet z DOHC pod maska.
  
 
ja miałem 131 1600 ohv 1981 i potem fso 1.5 ME 1990
dodoam że aba auta były zadbane
131 + dużo lepszy komfort niz w 125p lepsze prowadzenie ładniejsze wnetrze ,wygodniejsze fotele ,nowoczeniejszy, mniej awaryjny, lepsze osiągi i mniejsze spalanie, cichsza praca silnika
- problem z niektórytmi częściami, podatny na korozje tylny drążek stabilizcyjny, zapiekające sie amortyzatory przód ,
125 + dostęp do wszystkich cześci, prosta konstrukcja łatwa naprawa, mój był bezawaryjny
- hamulce zapiekające się , przestażały silnik jak dla mnie 3 panewki wału korbowego jak i zawieszenie przednie dużo gałek brak maglownicy a wująć spręzyne to ooo... ,duze zużycie paliwa, kiepskie osiągi, głośne mosty, luzy na wale napędowym,wycieki oleju

moje 125p byłocudowne i nigdy mnie nei zawiadło moze dlatego ze maiło 70.000 Km przebiegu potem je unowocześniłem zmieniłem amorki zmieniłem wnetrze i było przyjemnei jednak da długiej trasie lubią sie panewki oddzywać ale te silniki tak mają i to nawięksdzy minus moim zdaniem 131 jezdzi sie duzo lepiej wygodniej ciszej i jak bym mógł kupić zadbane 131 to bym sie niezastanawił tylko bym brał odrazy ale cieżko łądna 131 wypatzreć