Mechanika, silnik, dziwne objawy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

wszystki auto maniaków, mam nadzieje że jest pośród nas ktoś kto zna się troszke na mechanice i mi pomoze dowiedzieć się co oznaczaja "objawy" z którymi sie spotykam w moim autku. Bo jestem całokwicie zielony a może wy spotkaliści się z czymś podobnym?! A może ktos ma takie same problemy jak tak to zapraszam na forum!

Wczoraj postanowiłem dolać troszke oleju a nie robiłem tego od wymiany oleju, bo nie było potrzeby. Odkręcam wlew a tam widac - oprócz normalnego widoku oleju na ściankach - jakieś dziwne coś przyponające smar tylko koloru żłótego, na wewnętrznej stronie nakrętki to samo. Co to jest? I co to tu robi? Nie wiem... ani oleju mi nie ubywa, może cos się dostaje do miski, woda!? ale wtedy oleju by ubywało!?

Kolejną dziwna rzeczą - może ma związek z tą wyżej- że muszę często uzupełniac płyn do chłodzenia silnika, a z tego co zaobserwowałem to wątpię żeby miał jakiś przewód nieszczelny. Dlaczego... nie wiem... wiem że słabo grzeje dmuchawa w środku!?

Ostatnia rzecz to dziwne stuki od razu po zapaleniu, w miejscu gdzie jest wtrysk, jak rusze i się rozgrzeje to milknie i jest OK, ale chyba to nie jest normalne.

Więc jeżeli spotkaliści się z czymś takim i wiecie jak rozwiązać którys z problemów, proszę o pomoc!

Z góry Dziękuje!
Szerokiej drogi!
  
 
niestety uszczelka pod glowica do wymiany i dokladnie jak piszesz plyn chlodzacy dostaje sie do oleju i robi sie taka piana

pozdr
  
 
Całkowicie popieram thaniela na 100% uszczelka pod głowicą, olej z płynem chłodniczym pod wpływem wysokiej temperatury zamienia się właśnie w taką kremowego koloru maź, nagrzewnica ci słabo grzeje bo prawdopodobnie zrobił się korek w przewodzie właśnie z tej gęstej maźi ciężka sprawa
  
 
Hej!

Dzięki chłopaki za odpowiedź, udałem się do mechanika w celu diagnozy problemu. Niektórzy znajomi potwierdzili wasze przypuszczenia o uszczelce. Natomiast mechanik - uczciwy gość znajomy brata więc myślę, że nie ściemniał -, że to nie są wystarczające objawy. Miał na myśle to że oleju nie przybywa a powinno gdy chłodziwo dostaj się do silnika; ta dziwna żółta maź tworzy się często w okresie zimowym, w jeżdzie po mieście; olek który wyglądał na czysty; sprawa ogrzewania nie tak dokońca przesądzona iż działa ona po przejechaniu paru kilometrów, nie leci gorące, lecz powiedzmy lekko ciepłe i zależy od temperatury na zewnątrz bądź szybkości jazdy, mechanik powiedział, że powinno wogóle nie grzać bo tworzy się poduszka. Powiedział żeby obserwować objawy, bo te co występują teraz nie są podstawą do robierania silnika, bo tonie sztuka samochód ma przejechane 70000 więc jeszcze powinien pojeżdzić.

Czekam na waszą odpowiedź!
Pozdrawiam!
  
 
Ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie

- maź pod korkiem
- ubytki płynu
- klopoty z ogrzewaniem

zdecydowanie podpowiadaja uszczelke ale mam nadzieje ze sie myle

pozdr
  
 
Cytat:
2004-03-11 16:56:44, thaniel pisze:
Ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie

- maź pod korkiem
- ubytki płynu
- klopoty z ogrzewaniem

zdecydowanie podpowiadaja uszczelke ale mam nadzieje ze sie myle

pozdr
Mam mały problem potrzebuje porady. Wracałem z pracy padał deszcz wjechałem w kałuże i silnik zaczął trochę inaczej pracować (dodatkowe buczenie) stracił trochę mocy i nawolnych obrotach gasł i miałem problem go odpalić . Czy dobrze myślę że to przewody wysokiego napięcia zamokły ? Mój samochód to lanos zasilany gazem

  
 
Cytat:
2004-04-09 11:16:32, lidka135 pisze:
Cytat:
2004-03-11 16:56:44, thaniel pisze:
Ja mechanikiem nie jestem ale dla mnie

- maź pod korkiem
- ubytki płynu
- klopoty z ogrzewaniem

zdecydowanie podpowiadaja uszczelke ale mam nadzieje ze sie myle

pozdr



  
 
Pewnie ucieka Ci płyn przez jakąś malutką dziurke podczas jazdy,albo gdzieś przy nagrzewnicy,a co do oleju to może się robić tak żółtawa maź jak silnik jest niedogrzany podczas jazdy tzn.temperatura dochodzi do 80 stopni lub miesz się olej z płynem przez pękniętą uszczelkę,a nie przybywa oleju bo płyn odparowywuje podczas jazdy.
  
 
Dziwne stuki mogą to być hydrauliczne popychacze zaworów.Z tym olejem to żeczywiście jeżeli jeżdzisz tylko na krótkich trasach to maż może się osadzać ale raczej dziwny jest jej kolor.
  
 
W okresie zimowym i przy jezdzie na krótkich trasach na korku wlewu oleju i w jej okolicy tworzy się maż w kolorze kawowym. O ile płyn chłodniczy dostawał się do oleju to cały olej miałby taki kolor. Na twoim miejscu sprawdziłbym dokładnie wszyskie połączenia przewodów układu chłodzenia i podokręcał je. Jesli stan płynu chłodzącego jest niski to może nie dochodzić do nagrzewnicy płyn i to jest powodem słabego grzania.
Pozdrawiam