192 tys. przebiegu. Moze lepiej full syntetyk?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, może naiwne... Mam corollę '93, 192 000 przebiegu. W ciągu miesiąca albo 2-ch czeka mnie zmiana oleju. Teraz leję pólsyntetyka Mobila. Nie ukrywam, że jak mam "tydzień cięzkiej nogi", to mi troszkę oleju już wciąga. I teraz tak sobie myślę... Może już pora na full syntetyk? Tam , gdzie mnie serwisują, leją Castrola... Co myślicie? I nie denerwujcie się na mnie za banalność pytania. I nie odsyłajcie, błagam, do archiwum... Pozdro for all.
  
 
Crit powiedział:
Cytat:
Już widzę 4AGZE albo hondowy B16 kręcący się np. 8500 obr. i nagle odrobina nagaru na chwilę zatyka dyszę olejową albo kanał wałka w głowicy i mamy GAME OVER.
Jak widzę slogan po co przepłacać to przypomina mi się taki obrazek lumpa pod sklepem z butelką denaturatu nie jest to dobra szkocka ale co tam i tak sponiewiera. Bez urazy oczywiście



Więcej ciekawych wypowiedzi znajdziesz w technicznym.
Moim skromnym zdaniem to zupełnie pomyliłeś sprawę. Olej jeżdzony na półsyntetyku nie powinien być zalewany pełnym syntetykiem. Powypłukuje Ci z silnika wszystkie syfy pozatyka wszystko i KONIEC ZABAWY.

Ale może się nie znam
  
 
oczywiscie ze nie mozna zmieniac z polsyntetyka na syntetyk. to bedzie koniec tego silnika... jezdzij dalej na polsyntetyku... chyba ze ci ubywa naprawde duzo to zmien na jakis organiczny.

ja w vectrze do konca (do sprzedania) jezdzilem na syntetyku mobil1 a samochod mial przebieg 240k - z tego przykladu widac, ze nie przebieg determinuje rodzaj oleju a stan silnika.

pozdroo
  
 
Mineralny - tylko i wylacznie syntateyk jak zalejesz to pozegnaj sie z silnikiem
  
 
Cytat:
2004-03-07 22:21:41, El_Chueco pisze:
Mineralny - tylko i wylacznie syntateyk jak zalejesz to pozegnaj sie z silnikiem



Dlaczego ma pozegnac sie z silnikiem??
Przy 192tys km zgodze sie zeby uzyc mineralny poniewaz jest on gesciejszy i lepiej uszczelni...
Natomiast normalnie tylko stosowalbym syntetyczny, poniewaz jest zadszy i przy rozruchu lepiej na oliwia... i wszystkie toytki jezdza na syntetykach,
Mineralke stosuje sie do silnikow wykonczonych...
  
 
Panowie, za przeproszeniem, nie pitolcie takich rzeczy i nie wydawajcie z góry wyroku na silnik, którego nie znacie. Przejść na syntetyk owszem, można i wcale to nie musi oznaczać końca tego silnika. Wszystko zależy od kondycji ogólnej danego egzemplarza. Jakie ma zużycie, którędy, ile nagaru w środku, kompresja, ciśnienie oleju itd. Ale nie wolno z góry skazywać delikwenta na remont/złom
Pozdro.
  
 
No ale lepiej zeby nie ryzykowal - chyba nie chce zamulic silnika nieprawdaz?
  
 
Dzieki za wszystkie odpowiedzi, czekam na więcej, bo niewiele mi się w sumie wyjasniło... Podpytam jeszcze w tym warsztacie. Pozdro.
  
 
Wiecie co czasem to załaka totalna jak sie to czyta !!!
1) oleje mineralne nie zostawiają obecnie zadnych osadów, zawierają czasem wiecej środków myjących niż nie jeden olej systetyczny.
2) można zmienić z pół na syntetyk bez ryzyka rozwalenia silnika, wszysto zależy od tego w jakim stanie jest silnik. Sam zmieniałem z mineralki na sysntetyk przy 170 tyś i co nadal jeżdze a silnik ma sie całkiem dobrze.
3) jeżeli zaczyna brać pół syntetyka to wymina na sysntetyk jest mało opłacalna bo może zacząć brać go jeszcze wiecej. Może lepiej zostać przy półsyntetyku, ale np zmienić firme albo gatunek oleju.

Wszystko zależy od tego jak jeżdzisz i ile tego oleju ci ubywa, jeżeli nie wiele to mozna potestować na Racing Valvolina, jeżeli wiecej to zainteresuj sie Maxlife -m z tej samej firmy.
  
 
Dzięki Iceman. Ciężko mi naprawdę powiedzieć ile bierze tego oleju... Nie są to jakieś straszne ilości, aczkolwiek po ostrzejszym miesiącu zauważalne na bagnecie. W serwisie proponują mi Castrola, nie wiem czy to dobry pomysł? W ogóle z tymi olejami to panuje jakiś kompletny chaos, zdaje się, że ilu użytkowników, tyle opinii. Dzięki. pozdr.
  
 
Weź pod uwagę wszystkie rady ale dodatkowo proponuję zwrócić uwagę nie tylko na firmę ale przede wszystkim na typ (jakość) oleju.
W określonych kategoriach oleje poszczególnych firm są do siebie bardzo zbliżone, reszta to sprawa reklamy i przyzwyczajenia użytkowników i masz racje że tyle opinii ilu użytkowników
  
 
Wydaje mi sie matyr iż powinieneś zwrócic sie z tym pytaniem do kogoś kto może obejrzeć ten silnik i stwierdzić w jaki on jest stanie
Z moich doświadczeń jeżdziłem Audi 80 B3 1.8 i po przejechaniu 180 tysięcy i konsultacji z mechanikami przeszedłem na mineralny Mobil i najważniesza rzecz jaka sie stało ot to że silnik stał sie bardziej kulturalny i cichszy. Na mój poziom wiedzy zawdzieczałem to temu iż oleje mineralne sa bardziej geste. Wiec ciezko powiedziec ale na twoim miejscu przeszedłbym nie na syntetyka tylko został na pół lub przeszedł na mineralny.
Podsumowując najwiecej do powiedzenia w tej sprawie moze mieć mechanik który mógłby sie przyjrzeć temu silnikowi posłuchać jak on pracuje itd.