MotoNews.pl
  

Opel Corsa i szarpanie silnikiem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Od jakiegoś czasu mam mam małe problemy ze swoją Corsą, otóż:
Na wolnych obrotach samochód zaczyna wpadać w jakiś dziwny rezonans, trzęsie się i dziwnie pracuje (coś w stylu diesla).
Podczas jazdy przy szybszym naciśnięciu pedału gazu oraz przy puszczeniu tego pedału następuje szarpanie samochodem.
Podczas postoju wolne obroty są raczej ok. - to znaczy nie zauważyłem, aby były nierówne.
Nie dawno miałem wymieniany cały moduł silnika krokowego - poniemaż się popsuł i po około 2 tygodniach od tej wymiany pojawiły się wyżej opisane objawy.

Czy macie jakieś pomysły dotyczące przyczyn takiego a nie innego zachowania auta.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 10:15:10 ]
  
 
Witam
Przy okazji sprawdz przewody WN, czy nie mają przebicia.
Pozdrawiam
  
 
Jeżeli nie pali jeden cylinder a masz wyświetlacz komp. to zauważysz wyższe zużycie na wolnych.
Tak jak poniżej, zacznij od zapłonu: kable, wtyczki, świece itd.
Może sterowanie wtryskami ale to chyba byłoby sygnalizowane blędem.
  
 
Mialem identyczne objawy. Nierowna praca, szarpanie przy przyspieszaniu. Wymienilem przewody WN (jeden mi sie w reku rozszedl) wkrecilem prawidlowo swiece i wszystko gra.
  
 
Chciałbym uściślić swój post.

Pisząc, że na wolnych obrotach samochód zaczyna wpadać w jakiś dziwny rezonans, trzęsie się i dziwnie pracuje (coś w stylu diesla) miałem na mysli sytuację gdy samochód stoi i pracuje na wolnych obrotach. W tej sytuacji przy dodaniu gazu lub po puszczeniu pedału wszystko jest ok - tzn. nie ma żadnych szarpnięć silnikiem, zmiana obrotów odbywa się płynnie. drżenie samochodu ustępuje po zwiększeniu obrotów.

Natomiast podczas jazdy (jest to najbardziej uciążliwe na 1, 2 i 3 biegu) przy naciśnięciu pedału gazu oraz przy puszczeniu tego pedału następuje szarpanie samochodem.

Tak na marginesie świece były wymieniane 5 tys. km temu.

Mój samochód to Opel Corsa 1,0 12 V z 99r. jeżdżący tylko na benzynie.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 10:14:47 ]
  
 
Czesc

Mam identyczna sytuacje w Vectrze B 1.6 16V, na 1 i 2 biegu przy gwaltownym przyspieszanu strasznie szarpie przy puszczeniu nogi z gazu rowniez, caly problem zanika po przekroczeniu 3 tys obrotow jesli "gwaltownie" przyspieszam w zakresie 3tys obr/min do 5tys obr/min nic nie szarpie przy puszczaniu gazu w ty mzakresie obrotow rowniez nie ma zadnych szarpniec, ale ponizej jest tragicznie, jeden fachura powiedzial mi ze przy takim wlasnie zachowaniu samochodu to na bank beda kabelki WN, zamierzam w najblizszym czasie kupic NGK + swiece jak zmienie to podziele sie swoimi spostrzezeniami

pozdro

tomek
  
 
Sprawdz czy pala wszystkie cylindry


Według mnie silnik chodzi na wszystkich cylindrach (jak by wypadł jeden z trzech i silnik pracował na dwóch to pewnie stukot był by większy).
Ruszałem też różnymi złączkami przy silniku i nie było żadnej różnicy, a co do tego, aby zdejmować kolejno kable ze świeć, to powiem szczerze, że nie wpadł mi żaden pomysł jak to zrobić.

Jack
  
 
Sprawdz czy pala wszystkie cylindry


Według mnie silnik chodzi na wszystkich cylindrach (jak by wypadł jeden z trzech i silnik pracował na dwóch to pewnie stukot był by większy).
Ruszałem też różnymi złączkami przy silniku i nie było żadnej różnicy, a co do tego, aby zdejmować kolejno kable ze świeć, to powiem szczerze, że nie wpadł mi żaden pomysł jak to zrobić.

Jack
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 10:13:00 ]