MotoNews.pl
  

Świece zapłonowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podzielcie sie ze mną swoimi spostrzezeniami jakie wg was sa najlepsze swiece do 2107, dodam ze silnik na gaz.Jest kilka marek produkujacych swiece do lady ale nie mam pojecia jakie kupic, jakiej firmy, no i czy trzyelektrodowe czy jedno, teraz mam "trojki" iskry, ale sie juz powoli konczą wiec bede musial zmienic.Czekam na opinie.
  
 
uzywalem roznych, obecnie mam iskry. I rawde mowiac wiekszej roznicy nie zanotowalem...
no moze na boscha 4-elektrodowych odpalala. Ale to moglobyc to
dlatego, ze swiece nowe, a nie ze boscha....
  
 
Nie wiem jak w 2107, ale w Samarze bardzo dobrze chodzą NGK V - line (55 zł komplet), również na LPG.
Pozdrawiam, Krajnik
  
 
Ja mam NGK (po 9PLN za sztukę) jednoelektrodowe. Spotkałem się z opiniami , ze te skomplikowane świece wieloelektrodowe to przy zapłonie stykowym zupełne nieporozumienie , ewentualnie można mieć przy elektronicznym. Ważniejsze , zeby były dość nowe. Nie używać dłużej niż dwa lata lub 30000 km. Miałem kiedyś "tuningowe" Briski i po założeniu zwykłych Iskier zauważyłem spora poprawę ( Każda świeca się zużywa, nawet najdroższa i markowa i nowa nawet tania daje poprawę osiągów)
Po rozmowie z inż.Świątkiem bydgoskim macherem od tuningu stwierdzam , że jego argumentu, zeby nie stosować żadnych udziwnień przy świecach w moim silniku ( wiele elektrod, platyny) tylko mieć zawsze sprawne z dobrze ustawionym odstępem i co ważniejsze podłączone dobrymi kablami wysokiego napięcia ze sprawnym aparatem zapłonowym. Reszta to bajki tanich tunerów liczących sobie za świece po 25PLN bez żadnego technicznego uzasadnienia ich wyższości.
  
 
Ja używam świec NGK V - line, chodzą bardzo dobrze.
  
 
proponuje zakup swiec ngk PGR 6 B lub BPR 6 EIX daja iskre nawet przy powaznym spadku napiecia a przy tradycyjnych swiecach jest wtedy brak iskry.
  
 
Witam
jak wiekszosc przedpiśców optuję za NGK V-line, BP6E (BP6ES), najlepsze wg mnie świece do Łady, dzisiaj widziałęm na stacji benzynowej za 38 zeta za komplet.
Iskier nie kupuję, smiem twierdzic ze skoro są do Poldka i PF 125 to nie moga być do Łady, wszyscy producenci rozróżniaja te auta, a Iskra nie , owszem chodza , ale bez rewelacji
  
 
NGK to jest to.W każdym aucie staralem sie wstawic NGK i bylem zadowolony przynajmniej ze spalania.Czytałem kiedyś sporo o Briskach , na hamowni guzik różnicy a w jeżdzie po drodze widac i czuć tak co poniektórzy twierdzili.Trudno powiedzieć w seicento miałem przez pewien czas championy i też wywalilem i wstawilem NGK wydawało sie że auto zaczeło fruwać
  
 
Potwierdzam - NGK V-line. U mnie poprawilo sie odpalanie cieplego silnika, a stare Iskry nie byly jeszcze zuzyte, bo chodza teraz dobrze w duzym Fiacie starych


  
 
Po tych kilku postach można chyba już podsumować , że łada DOSKONAŁA ma zamontowane świece NGK. Symbole padały różne:Mkee i Sherrifnt trochę się tu w swoich danych różnią, ale nie wiem czy nie jest to tylko kwestia aktualności niektórych oznaczeń?
  
 
Witam
Cytat:
2004-03-09 00:29:30, Grzegorz2107 pisze:
Po tych kilku postach można chyba już podsumować , że łada DOSKONAŁA ma zamontowane świece NGK. Symbole padały różne:Mkee i Sherrifnt trochę się tu w swoich danych różnią, ale nie wiem czy nie jest to tylko kwestia aktualności niektórych oznaczeń?


nie różnie się w oznaczeniach z tym co napisał Mkee, BP6E V-line, i BP6ES(standard, cokolwiek to oznacza), to oznaczenia wzięte z katalogu NGK dzisiaj, ale katalog 2001 , to najprostsze i najtanśze zarazem NGKi do naszych autek, jednoelektrodowe, elektroda (+) z charakterystycznym V nacieciem, ceny w zaleznosci od sklepu od 8 do 15 zeta za szt..
Te o których pisze Mkee, to odpowiedniki, gwint, ciepłota itd. lecz jakby z wyzszej pólki, a więc droższe, tych nie polecam, bo nigdy nie uzywałem , ale z tego co namalował Mkee, mogą być sporo lepsze, może warto spróbować?.
  
 
Dzieki wszystkim za odpowiedzi, tak wiec nie mam juz rozterki i wiem co kupic, potwierdzily sie dobre rady Mirka. Tylko NGK.
  
 
Od razu sorki za głupie pytanie (ale kto pyta nie błądzi- podobno).
Mianowicie: NGK to jest nazwa firmy czy tylko oznaczenie- symbol świec??
  
 
Jest to nazwa firmy.
  
 
Dzięki .Teraz wiem co mam szukać konkretnie
  
 
Moja też śmiga na NGK
  
 
Ja mam Iskre - wczesniej byly oryginalne rosyjskie z zapasow bazarowych jeszcze z czasow Wspolnoty Niepodleglych Panstw Jedne i drugie w porzadku.
  
 
Ostatnio zakupiłem świece czampiona (nie pamiętam jak to się naprawde pisze). Zapłon się poprawił, silnik równiej cyka! Płaciłem 9m zeta za sztuke. Jak się sie myle chyba właśnie ISKRA, produkuje świece na licęcji czampiona!
Pozdrawiam!!!
  
 
Ja mam od jakiegoś roku Iskry i są OK. Wcześniej jeżdziłem na Bosch'ach i według mnie to jest szajs - strasznie szybko łapią nagar.
  
 
Ja tez szybko pozbyłem się świec bosha - bo samarka jakoś nie była z nich "zadowolona" Potem jeździłem na Iskrach (OK) , ale na sam koniec założyłem NGK V-line i tez uważam ,że to bardzo dobre świece. Niedługo będę wymieniał kable i świece w trójce więc pewnie też się skusze na NGK. Myslę ,że to dobra jakość za niską cenę . A tak swoję droga - czy NGK i Iskra to nie sa już czasem"Połączone" firmy???
Paweł