MotoNews.pl
  

Jak prawidłowo założyć filtr stożkowy? No i czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam kilka pytań odnoście tematu :
Czytałem już wiele opisów takich instalacji a necie i na różnych forum lub stronach www. Każdy ma swoje teorie.

1. Jak to prawidłowo zamontować wykonać. Od znajomego szuta otrzymałem taką instrukcję montażu:

„Do montażu takiego nie profesjonalnego, aczkolwiek skutecznego będzie Ci potrzebny kawałek rurki plastykowej lub metalowej o średnicy 60mm (polecam rynny Castorama, Obi, itd.) Do standardowej gumowej rury od dolotu musisz doczepić 4-7 cm takiej rurki i do tego przyczepić filtr. I jest taka zasada - im dłuższy dolot tym auto ma większego muła na początku, później dopiero łapie oddech (sprawdzone w także w takim Ave jak twój ) Następnie dobrze by było doprowadzić do stożka nawiew zimnego powietrza gdzieś spod zderzaka.
Do tego radziłbym Tobie najbardziej prosty sposób, a wiec musiałbyś zdjąć zderzak i wywalić taką duża puszkę, od której biegnie powietrze do filtra. Po jej zdemontowaniu, do tego kawałka rury który biegnie w nadkole dołączasz elastyczny (nie wiem jak to nazwać) przewód wentylacyjny (tez do zakupienia w Castoramie, Obi itd.) o średnicy 80 mm (on jest taki srebrny i ma w sobie spirale z drutu dzięki temu jest elastyczny). Drugi koniec mocujesz gdzieś przy zderzaku tak żeby dolatywało do niego powietrze.

Jednak WAZNE! przy gazie nie może lecieć powietrze bezpośrednio w ta rurę, bo przy większych prędkościach jak wrzucisz na luz to może ci silnik zgasnąć! PAMIETAJ O TYM! A u góry przy stożku możesz oddzielić stożek od reszty silnika np. ekranem aluminiowym, aha i tak samo nie zakładaj rury na stożek, musi być ona gdzieś w miarę blisko tak żeby on sobie zasysał tyle powietrza ile będzie chciał, nic na sile . Opisywany przeze mnie montaż stożka jest najlepszy, tzn. najbardziej optymalny w stosunku do całych obrotów... Bo chyba nie interesuje Cię to żeby na początku miała "kopa" a później (przy większych prędkościach) jak żółw.

A różnica w osiągach jest wyczuwalna. Najbardziej tak gdzieś od 3500 obrotów (ten drugi oddech, i poprawiła się elastyczność przy wyprzedzaniu (mając na 3biegu jak depniesz to zanim się obejrzysz to odcina obroty na czerwonym polu - trzeba to kontrolować bo wskazówka szybciej, ze tak powiem się giba )”
Zanim coś takiego wykonam proszę o akceptacje lub uwagi do takiego rozwiązania.

2. Czy cała ta instalacja nie wpłynie negatywnie na współprace silnika z instalacją LPG? W puszce na filtr powietrza jest zawór bezpieczeństwa, a co w przypadku stożka?

  
 
Cześć Przemek
Opis techniczny jest w porzadku ,zrobiłem wszystko tak samo oprócz oddzielenia filtra od silnika ale tym sie zajme jak bede miał czas (o twoich brewkach tez pamiętam)
Z opisem wrażeń to ktoś przesadził różnice są niewielkie a żeby wiedziec dokładnie jakie to trzeba auto zhamowac .

Jeżdze na filtrze już jakieś 5 miesięcy i o to co zauwazyłem :

-po uruchomieniu zimnego silnika słuchać głośniejszy dzwiek zasysania powietrza(jak odkurzacz) ale tylko do momentu zagrzania sie silnika ,jak już sie zagrzeje to pracuje cicho ,jednak głośniej niż na standardowym filtrze(różnica jest niewielka)

-silnik ciepły jade sobie spokojnie zmieniam bieg a tu słusze dzwiek podobny do BLOW OFFa poezja- jednak zdecydowanie cichszy

-w przyspieszeniu nie odczuwam róznicy ale za to jaki warkot z siebie wydobywa mój silniczek uzbrojony w filtr stożkowy KINGDRAGON RACING
cała zabawa zaczyna sie od 3700 obr.

Gdyby jednak wprowadzic wiecej modyfikacji w silniku ,założyc filtr stożkowy i na końcu to wystroić dodatkowym UNICHIPEM bądz urządzeniem tego rodzaju to wtedy da sie odczuc róznice w przyspieszeniu.Sam filtr nie zrobi roboty przy standardowej dawce paliwa.

Filtr stożkowy jest to dodatek który da więcej frajdy z nowych dzwieków niż nieodczywalnego przyspieszenia-ale warto

Pozdrawiam
  
 
zjaedz do Henricha we wrocku. pogadaj popytaj a na pewno Ci doradzi. I będziesz zadowolony
  
 
Jak zakladac to Apexi

test.


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2007-05-27 19:21:40 ]
  
 
Ja mialem cos takiego


Wlot przez maske,nie dokladalem zadnych rur (tylko kawalek zeby wpiac czujnik temperatury).
Filtr odizolowany termicznie dostawal tylko zimne powietrze
Czytalem ze zabawy z dlugoscia,srednica i ksztaltem rury to wyzsza szkola jazdy-latwiej cos zepsuc niz poprawic wiec zdecydowalem pozostawic orginal.
W MICHAELU potwierdzili to co czytalem i powiedzieli ze wszysko jest ok