Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Soyer FSO POLONEZ 1.6 GLE ... Opole | 2002-10-31 14:42:37 jak w temacie
Soyer#554 PTK [ wiadomość edytowana przez: Soyer dnia 2002-11-10 22:46:49 ] |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-10-31 14:48:28 Każdy wał podparty na 5 łożyskach będzie inaczej pracował niż na 3! Jeśli zwiększysz ilość punktów podparcia, zmniejszą sie strzałki ugięcia na całej długości wału. Dzięki temu uzyskamy mniejsze bicie promieniowe - mniejsze zużycie panewek. Ponadto wszystkie siłe będą przenoszone w 5 mniejszych zamiast w 3 ogromnych panwiach. daje to bardziej równomierne rozłorzenie nacisków, przez co cichszą prace i mniejsze zużycie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-10-31 14:56:09 JAK TEN SILNIK MA BYĆ NOWOCZESNY JEŻELI JEGO KONSTRUKCA PAMIETA MUSSOLINIEGO?????? To pochodzi z lat 30 ubiegłego wieku!!! A MPI można założyc do wszystkiego. widziałeś ostatnio żeby jakakolwiek firma robiła do osobówek silniki z wałkiem w kadłubie??? Na 3 podporach??? Które z pojemności 1.6 mają 85 KM i palą przy tym 10litrów?????? Nie rozśmieszaj mnie!!!
fiat 125 (bez p) miał 90KM silnik 1600 dohc - z niego rozwinęły sie 1600, 1800 i 2000 które pół klubu ma w "planowane modyfikacje" 125p nie mógł być lepszy od łady więc dostaliśmy padakowate silniki 1300 i 1500 które ścieżkę rozwoju miały właściewie zamkniętą. OLOnez IV |
![]() adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2002-10-31 17:10:37 Silnik Poloneza NIE pochodzi z lat 30 tych jak glosza legendy, lecz z lat 50 tych. Konstruktorem byl niejaki Lampredi (o ile dobrze pamietam) i w tamtych czasach silnik ten byl uwazany za calkiem nowoczesny. Premiere mial we Fiacie 1300/1500. Byl takze stosowany w modelu 1500 Cabriolet, ktory byl naprawde piekny.
Jest rzecza oczywista, ze silnik o 50 letniej konstrukcji nie moze mierzyc sie ze wspolczesnymi (patrz np. Polonez z silnikiem Rovera (silnik z lat 80-tych) ). Natomiast nieprawda jest jego przedwojenne pochodzenie. pozdrowka Adamus |
![]() wit atu plus gdynia | 2002-10-31 17:59:39 i tak umierają legendy z rodzaju jedna baba drugiej babie , brawo Adamus! |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-01 12:59:23
Kto zabronił??? RUSKIE ZABRONIŁY Psia ich mać!!! ![]() |
![]() Formula Kiedys 1.4GLI; teraz ... Poznań | 2002-11-01 13:10:14 A niech mi ktos wytlumaczy czemu FSO pare lat temu zaknczylo montowanie silnika 1.4 w poldku. Moze dyrekcja swierdzila ze silnik 1.4 jest za mlody do reszty , albo ruscy zabronili
![]() ![]() ![]() Polska to jest popiep..... kraj |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-01 13:15:30
To akurat jest proste wytłumaczenie. Polonez 1.4 stanowiłby zbut duża konkurencję dla nowych modeli Daewoo: głównie dla słabszych wersji Lanosa i Matiza. Poza tym Daewoo nie po to inwestowało w Polsce, aby kupować silniki od Rovera. Kapitalizm Formula, kapitalizm. |
![]() Góral (M) Opel Meriva A Helmond | 2002-11-01 13:16:29 zwłaszcza po '89 roku mogli sobie zabraniać...
Panowie, więcej zdrowego rozsądku. Skoro były próby z silnikiem forda, a potem zaczęli seryjnie montować rovera, Janio, właśnie sobie odpowiedziałeś... nie ruscy, tylko Koreańce... ![]() ![]() ![]() [ wiadomość edytowana przez: Goral dnia 2002-11-01 13:18:48 ] |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-01 13:27:45 Góral po 89r. to sam wiesz - wszyscy kradli na potęgę i nikt nie myślał o motoryzacji na serio.
A tak nawiasem mówiąc, to FSO wpraowadzając do produkcji Poloneza miała juz gotową dokumentację i projekty silników 1.6/1.8/2.0. |
![]() Wyrwizab (M) x | 2002-11-01 13:39:12 Ech zmodernizowac tak lekko poldka i wrzucic 2.0 ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2002-11-01 14:19:44 Mówisz 50-te lata? Ja tam wole sie opierać na informacjach pracowników naukowych z Instytutu Pojazdów wydziału Samochdów i Maszyn Roboczych PW, oraz na opowieściach mojego dziadka który pracował w OBR w Falenicy.
P.S. Wkurwiony? No nie. Lubie jak ktoś mnie robi w ch... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() 3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2002-11-01 15:19:46 Co do silnika , to najpierw zabronili ruscy , potem nie bylo kasy , potem byl rover a potem DU , zobaczymy co bedzie dalej , a tak btw ciekawe czy od jakiegos nowego samochodu dało by sie spasować silnik do Poldka , np . Z Toyoty taką 1.3 VVTi albo jeszcze lepiej 1.6 VVTI uuuuuuuuuuu , ale by latal a silniczek jest w sumie nieduży - tylko czy dało by się przenieść napęd na tył i co ze skrzynią biegów.
Marzenia te duże i te malutkie ........ Pozdrawiam 3LiTe |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-01 16:29:12
Co będzie? Nic nie będzie. A na pewno nic polskiego ![]() |
![]() Góral (M) Opel Meriva A Helmond | 2002-11-01 17:37:22 zawsze można spróbować od nivy 1.7i z napędem AWD... ![]() a tak poważnie to ten silnik jest w tej chwili montowany do łady 2107 która wciąż jest produkowana na rynek rosyjski. może więc jest możliwość zaadaptowania go do poldka. |
![]() Wyrwizab (M) x | 2002-11-01 19:28:49 Ech wlasnie nawet tacy rosjanie tluka dalej swoje auta a my nie, musimy miec wsparcie jakichs koreancow albo innych ![]() |
![]() MAJCHAL Miłośnik FSO Polonez Caro Poznań | 2002-11-01 20:35:49 Kurka wodna. Jeśliby puścić w obieg poldka z innym silnikiem i hamulcami, to wycina większość konkurentów na polskim rynku samochodowym. Uwzględniając wzrost ceny przez to o kilka tysiączków i tak wolałbym Poldka niż kilkuletniego zagraniczniaka |
![]() Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-11-01 20:40:34
Żeby tak było Majchal.... Raczej próżne nadzieje ![]() |