MotoNews.pl
  

POLONEZ vs ŁADA - porównanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie

Soyer#554 PTK


[ wiadomość edytowana przez: Soyer dnia 2002-11-10 22:46:49 ]
  
 
Każdy wał podparty na 5 łożyskach będzie inaczej pracował niż na 3! Jeśli zwiększysz ilość punktów podparcia, zmniejszą sie strzałki ugięcia na całej długości wału. Dzięki temu uzyskamy mniejsze bicie promieniowe - mniejsze zużycie panewek. Ponadto wszystkie siłe będą przenoszone w 5 mniejszych zamiast w 3 ogromnych panwiach. daje to bardziej równomierne rozłorzenie nacisków, przez co cichszą prace i mniejsze zużycie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
lepsze materiały i silnik by był lepszy...na tych trzech.....
masz racje z tymi punktami podparcia 5 to nie 3 (kiedysmiałem zastave i nawet ona miała 5 podpór )
  
 
JAK TEN SILNIK MA BYĆ NOWOCZESNY JEŻELI JEGO KONSTRUKCA PAMIETA MUSSOLINIEGO?????? To pochodzi z lat 30 ubiegłego wieku!!! A MPI można założyc do wszystkiego. widziałeś ostatnio żeby jakakolwiek firma robiła do osobówek silniki z wałkiem w kadłubie??? Na 3 podporach??? Które z pojemności 1.6 mają 85 KM i palą przy tym 10litrów?????? Nie rozśmieszaj mnie!!!

fiat 125 (bez p) miał 90KM silnik 1600 dohc - z niego rozwinęły sie 1600, 1800 i 2000 które pół klubu ma w "planowane modyfikacje" 125p nie mógł być lepszy od łady więc dostaliśmy padakowate silniki 1300 i 1500 które ścieżkę rozwoju miały właściewie zamkniętą.


OLOnez IV
  
 
Silnik Poloneza NIE pochodzi z lat 30 tych jak glosza legendy, lecz z lat 50 tych. Konstruktorem byl niejaki Lampredi (o ile dobrze pamietam) i w tamtych czasach silnik ten byl uwazany za calkiem nowoczesny. Premiere mial we Fiacie 1300/1500. Byl takze stosowany w modelu 1500 Cabriolet, ktory byl naprawde piekny.
Jest rzecza oczywista, ze silnik o 50 letniej konstrukcji nie moze mierzyc sie ze wspolczesnymi (patrz np. Polonez z silnikiem Rovera (silnik z lat 80-tych) ). Natomiast nieprawda jest jego przedwojenne pochodzenie.

pozdrowka
Adamus
  
 
i tak umierają legendy z rodzaju jedna baba drugiej babie , brawo Adamus!
  
 
Cytat:
2002-10-31 15:00:36, OLO pisze:
125p nie mógł być lepszy od łady



Olo, weź pod uwagę że łada w miedzyczasie wykombinowała drugi, zupełnie nowy silnik (w połowie lat 80)... kto zabronił tego fso??!!
  
 
Cytat:
2002-10-31 23:59:57, Goral pisze:
Cytat:
2002-10-31 15:00:36, OLO pisze:
125p nie mógł być lepszy od łady



Olo, weź pod uwagę że łada w miedzyczasie wykombinowała drugi, zupełnie nowy silnik (w połowie lat 80)... kto zabronił tego fso??!!



Kto zabronił???

RUSKIE ZABRONIŁY

Psia ich mać!!!
  
 
A niech mi ktos wytlumaczy czemu FSO pare lat temu zaknczylo montowanie silnika 1.4 w poldku. Moze dyrekcja swierdzila ze silnik 1.4 jest za mlody do reszty , albo ruscy zabronili


Polska to jest popiep..... kraj
  
 
Cytat:
2002-11-01 13:10:14, Formula pisze:
A niech mi ktos wytlumaczy czemu FSO pare lat temu zaknczylo montowanie silnika 1.4 w poldku. Moze dyrekcja swierdzila ze silnik 1.4 jest za mlody do reszty , albo ruscy zabronili


Polska to jest popiep..... kraj



To akurat jest proste wytłumaczenie.

Polonez 1.4 stanowiłby zbut duża konkurencję dla nowych modeli Daewoo: głównie dla słabszych wersji Lanosa i Matiza.
Poza tym Daewoo nie po to inwestowało w Polsce, aby kupować silniki od Rovera. Kapitalizm Formula, kapitalizm.
  
 
zwłaszcza po '89 roku mogli sobie zabraniać...
Panowie, więcej zdrowego rozsądku.
Skoro były próby z silnikiem forda, a potem zaczęli seryjnie montować rovera,


Janio, właśnie sobie odpowiedziałeś... nie ruscy, tylko Koreańce...

[ wiadomość edytowana przez: Goral dnia 2002-11-01 13:18:48 ]
  
 
Góral po 89r. to sam wiesz - wszyscy kradli na potęgę i nikt nie myślał o motoryzacji na serio.

A tak nawiasem mówiąc, to FSO wpraowadzając do produkcji Poloneza miała juz gotową dokumentację i projekty silników 1.6/1.8/2.0.
  
 
Ech zmodernizowac tak lekko poldka i wrzucic 2.0
  
 
Mówisz 50-te lata? Ja tam wole sie opierać na informacjach pracowników naukowych z Instytutu Pojazdów wydziału Samochdów i Maszyn Roboczych PW, oraz na opowieściach mojego dziadka który pracował w OBR w Falenicy.

P.S. Wkurwiony? No nie. Lubie jak ktoś mnie robi w ch...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Co do silnika , to najpierw zabronili ruscy , potem nie bylo kasy , potem byl rover a potem DU , zobaczymy co bedzie dalej , a tak btw ciekawe czy od jakiegos nowego samochodu dało by sie spasować silnik do Poldka , np . Z Toyoty taką 1.3 VVTi albo jeszcze lepiej 1.6 VVTI uuuuuuuuuuu , ale by latal a silniczek jest w sumie nieduży - tylko czy dało by się przenieść napęd na tył i co ze skrzynią biegów.

Marzenia te duże i te malutkie ........

Pozdrawiam 3LiTe
  
 
Cytat:
2002-11-01 15:19:46, 3LiTe pisze:
(...) zobaczymy co bedzie dalej (...)




Co będzie? Nic nie będzie. A na pewno nic polskiego
  
 
zawsze można spróbować od nivy 1.7i z napędem AWD...

a tak poważnie to ten silnik jest w tej chwili montowany do łady 2107 która wciąż jest produkowana na rynek rosyjski. może więc jest możliwość zaadaptowania go do poldka.
  
 
Ech wlasnie nawet tacy rosjanie tluka dalej swoje auta a my nie, musimy miec wsparcie jakichs koreancow albo innych
  
 
Kurka wodna. Jeśliby puścić w obieg poldka z innym silnikiem i hamulcami, to wycina większość konkurentów na polskim rynku samochodowym. Uwzględniając wzrost ceny przez to o kilka tysiączków i tak wolałbym Poldka niż kilkuletniego zagraniczniaka
  
 
Cytat:
2002-11-01 20:35:49, MAJCHAL pisze:
Kurka wodna. Jeśliby puścić w obieg poldka z innym silnikiem i hamulcami, to wycina większość konkurentów na polskim rynku samochodowym. Uwzględniając wzrost ceny przez to o kilka tysiączków i tak wolałbym Poldka niż kilkuletniego zagraniczniaka



Żeby tak było Majchal....
Raczej próżne nadzieje