Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-03-14 14:12:21 Z tym wysokim ciśnieniem w zbiorniczku to ten typ tak ma i nic na to sie nie poradzi < tak jak hałasujący most> Są dwa sposoby : albo nie dokręcac korka do końca albo przewiercic w korku mały otworek na wylot wiertlem ok 4mm i to pomoze na 100 %. Ja tak mam zrobione i mam św. spokuj . ![]() ![]() |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-03-14 15:25:26 Ciśnienie b.wysokie w układzie chłodzenia miałem od nowości,niedawno przewierciłem w korku zbiorniczka 5 małych dziurek i problem znikł. |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2004-03-14 15:54:45 W zbiorniczkach starego typu w korku fabrycznie byly dziurki |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-03-14 21:46:41 Nic się nie zmieniło ani z chłodzeniem ani z ogrzewaniem,są dziurki nie ma ciśnienia.
Otworki zrobiłem małe i cisnienie schodzi powoli,nieraz po jeździe jak odkręcę korek słychać syknięcie. |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-03-14 21:55:02 Wszystko działa tak jak powinno i nie robi sie juz takie duże ciśnienie, że rozsadza zbiorniczki ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-03-14 21:55:46 Podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia podnosi temperaturę wrzenia płynu (czy raczej wody w nim zawartym) daje to np. możliwosc pracy w temp 120 stopni i w wężach będizemy jeszcze mieli płyn a nie parę. Rozszczelnienie układu spowoduje to że przy wyższych temperaturach silnika (pow. 100) chłodzenie będzie mniej skuteczne.
co do proównywania stary układ/nowy układ. W nowym zbiorniczek jest cały czas pod ciśnieniem. Możliwe ze jego wadliwa konstrukcja bądź materiał powodują zmianę kształtu przy wyższej temperaturze i ciśnieniu. Korek ma 2 zaworki - upustowy - na ciśn 0.1 MPa i wpustowy - jakieś minimalne ciśnienie. W starym typie na chłodnicy też są 2 zaworki - o podobnej charakterystyce jak w nowej chłodnicy. Po pierwsze - nie dokręcać korka na sos - niech sobie coś ucieknie pod uszczelką. Po drugie - sprawdxić korek - czy zaworki dizałają. Po trzecie - doraźnie pomaga wywiercenie dziurki w korku. A pękające zbiorniki to częsta awaria w poldach. Jak sie musi kupić nowy zbiornik to proponuję i nowy korek. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-03-14 22:00:47 Tyle że mój korek nie posiadał żadnego zaworka-jednolita zwarta konstrukcja ![]() Efekt był taki że ciśnienie wypychało płyn na złączkach i przez nagrzewnicę ![]() |
![]() -DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-03-14 22:07:57 Ja tez nie mam zadnego zaworka na korku a zbiorniczek z prostokątnego zrobił mi się okrągły więc musiałem wywiercic otworek żeby to ciśnienie uchodziło ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-03-14 22:24:28 No to trzeba rozebrać korek to sie zaworek zobaczy!!! Jak mówie że są to są! Rozebrałem i widziałem DWA! Nie pisać mi tu głupot! ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-03-14 22:27:47 A którędy puszcza nadmiar ciśnienia jeżeli pokrywka tego korka jest jednolita? |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-03-15 19:09:30
Przepuszcza między uszczelką a korkiem. Resztę Osfald napisał. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |