Przeciek oleju z silnika do sprzęgła

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pewne wątpliwości co do powodów ubytku oleju w moim silniku. Czy może ktoś widział taki przypadek, żeby olej przedostawał się z komory korbowej przez uszczelniacz do obudowy sprzęgła? Nie chce mi się tego rozbierać żeby sprawdzić i dlatego jestem ciekawy, czy sprzęgło powinno od razu się ślizgać? Niech mnie ktoś oświeci
  
 
Jeżeli przez zimerin wydostaje się dużo oleju to może powodować ślizganie się sprzęgła (ale olej w żaden sposób z silnika nie może dostawać się do skrzyni biegów , bo jak).
  
 
No przecież nie mówię, że do skrzyni, tylko własnie do sprzęgła. Chodzi o to, jaka ilość oleju w obudowie sprzęgła powoduje ślizganie tarczy. Bo jeśli odległośc tarczy od dna obudowy wynosi ileś tam, to pojemność takiego "zbiornika" wynosi też ileś tam, biorąc pod uwagę, że szerokość i długość obudowy sprzęgła też wynosi ileś tam.

Teraz zagadka ile wynosi pojemność obudowy sprzęgła do wysokości styku cieczy z dolną krawędzią tarczy sprzęgła? Jak ktoś obliczy, to mu oficjalną pochwałę napiszę.
  
 
Aleś wymyślił.
  
 
Sorki Beny, ale o co ci chodzi? Olej faktycznei moze przedostawac sie do obudowy sprzegla poprzez cieknacy tylny uszczelniacz walu korbowego. Jednak wcale nie musi to powodowac slizgania sie sprzegla, bo w czasie pracy olej ten odsrodkowo moze zostac wyrzucony na zewnatrz, splynac po obudowie sprzegla i na asfalt - dlatego nie jest wazna pojemnosc obudowy sprzegla bo to nie jest hermetyczny zbiornik i olej z niego wycieknie a nie zostanie. Najlepiej mozesz sprawdzic czy ci olej tedy ucieka patrzac od spodu czy obudowa sprzegla jest mokra w oleju czy tez nie. Aha tu z tylu moze tez lac polokragla czesc uszczelki miski olejowej - tzw. polksiezyce.
  
 
Wielkie dzieki. Właśnie o taką rzeczową odpowiedź mi chodziło. dzięki Wyrwi
  
 
Nie kciałbym cie martwić ale to może mieć jeszcze jeden powód: pęknięcie bloku do okoła wału. Nie pamiętam jak to dokładnie jest ale wiem że czasami panewka(bo tak to sie chyba nazywa) wytrzymuje a blok sobie do okoła pęka. Lepiej sprawdz zanim coś sie gorszego zrobi
  
 
Sprawdź jeszcze czy nie cieknie Ci olej z tyłu pokrywy zaworów, bo czasami cieknąć z tyłu bloku przedostawać się przez łączenie silnika ze skrzynią i może Ci kapać na tarczę sprzęgła. Ale to jest małe prawdopodobieństwo.

  
 
moim skromnym zdaniem , to zauwazalny ubytek oleju z winy uszelniacza ,sygnalizowałaby jakaś plama oleju pod samochodem , ale w tym przypadku to raczej po uszczelniaczu byłoby wspomnienie. zdarzało mi się wymieniać puszczające olej zimeringi , ale nigdy z powodu zauważalnych wycieków oleju.nie można określić jaka ilość oleju moze powodowac ślizganie się sprzegła , bo jest to określenie subiektywne.
  
 
Pojemnosć ową można obliczyć przy pomocy całki potrójnej....powodzenia...hehe...
  
 
A natężenie przepływu wprowadzając jeszcze parametr czasu.