MotoNews.pl
  

Wymiana linki prędkościomierza w MK6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pierwszą podstawową żeczą jest odpowiednia linka nie polecam podróbek bo są do du..... (wypadają z licznika)

Demontaż.

Należy odkręcić linke ze skrzynibiegów następnie wyjąć ją z blachy gdzie jest wciśnięta uszczelką gumową i od strony silnika tyle.
Wsiadamy do środka, w dłoń srubokręcik krzyżak i do dzieła. Odkręcamy obudowe zegarów, która jest na 2 śrubach , po zdjęciu obudowy ukazują nam się następne 4 śrubki trzymające zegary ( lepiej mieć śrubokręt dobrze namagnesowany, bo potem znaleźć śrubki to jest wielki kłopot). Jak odkręcimy wszystkie śrubki wyciągamy delikatnie zegary do siebie. Linka w regarach jest na zatrzask więc aby ją odpiąć naciskamy jej końcówką i wyciągamy. jak ją wypniemy udajemy się do komory silnika i wyciągamy całą linkę. UFFFFF wyjęta.

Montarz nowej linki.

Tutaj zaczynamy od przełożenia linki od strony silnika do kabiny.
Wpinamy linke w licznik tak aby zatrzask zadziałał i linka nie wysuneła się z licznika. Następnie przykręcamy zegary 4 śrubkami i tu znowu ( namagnesowany śrubokręcik sie przyda),jak już licznik zamontowany to czas na obudowe ta jest jak wcześniej już pisałem w cz.1 na 2 śrubkach. Jak już zamontowaliśmy zegarki i obudowy udajemy sie dokomory silnika. na lince jest znaczek w postaci 3 luib 4 zielonych kresek , ten punkt należy ułożyć na blache gdzie jest przumocowana linka gumową nakładką.
Dopiero w ostatnim momencie montażu wkręcamy linke w skrzynie biegów.
Prosze pamiętać o znaku na lince w postaci 3 lub 4 zielonech kresek (tak jest na oryginalnej lince), ma to istotny wpływ na działanie linki.

Ps.: Mam nadzieję , że dość jasno opisałem tą operację.

  
 
A może wiesz co może być przyczyną kiedy prędkościomierz pokazuje prędkość zaniżoną o 10-20 km/h od faktycznej? Sprawdzałem linkę, zaczyna kręcić po ruszaniu, wiec to nie to. Poprzedni własciciel grzebał w zegarach (wiadomo po co), a mi nieprawidłowo działa prędkościomierz, a liczniki kilometrów w ogóle nie kręcą. Chodzi o MKV. Pozdrawiam
  
 
Oczywiście są dwie możliwości :
Pierwsza to wejście linki w zegar się wyrobiło i nie działa jak trzeba.

Druga to fakt grzebania w licznikach, możliwe , iż cosik sie spitoloło na rolce w którą wchodzi linka
  
 
skoro grzebal w zegarach i sciagal wskazowki to mogl je zle zalozyc, a druga mozliwosc to masz zly rozmiar opon
  
 
Nie wiem, jakie powinny być opony. Mam założone 175 70 R13 (mam escorta z 1993 roku). Optycznie pasowały by 14". Rozkręciłem kiedyś zegary i zauważyłem że brakuje końcówek lub blokady zębatek (dlatego nie kręcą się liczniki km). Po odpaleniu samochodu wskazówka obrotów ustawia sie na 1000 obr, a wskazówka prędkości podnosi sie jak trochę rozpędzę się. Nie wiem w jakiej pozycji pasowałoby ustawić wskazówki.
  
 
wskazówka od obrotów silnika powinna wskazywać około 1000, natomiast wskazówka od prędkościomierza przy odpalaniu silnika może na moment podskoczyć już widziałem takie cosik w kilku modelach ||Esiego , a szczególnie w tych gdzie jest wsopomaganie kierownicy( terz tak mam) A co ma wspólnego opona do wskazówki prędkościomierza przecież linka jest montowana do skrzyni, a nie do koła.


[ wiadomość edytowana przez: Maciek1 dnia 2004-03-25 12:55:57 ]
  
 
Właściwie rozmiar (średnica) kół nie powinien wpływać na wskazania prędkościomierza. Inaczej nie można by bylo zalozyc większych opon. Znalazłem na Allegro kilka zegarów, ale do benzyniaków, ponoć nie pasują do diesli. Różnią sie ponoć obrotościomierzem i czymś tam.
  
 
Cytat:
2004-03-25 12:54:32, Maciek1 pisze:
A co ma wspólnego opona do wskazówki prędkościomierza przecież linka jest montowana do skrzyni, a nie do koła.


Ma to wspolnego ze jak masz zalozone opony nie takie jak powinny byc to kolo ma inna srednice, a co za tym idzie jeden obrot kola to inne przesuniecie auta, wiec licznik przeklamuje.
Jak masz za duze opony to pokazuje mniejsza predkosc niz rzeczywista, a jak za male to wieksza.

do juwisza: 175/70 R13 to dobry rozmiar dla essiego, a dla wiekszych felg sa odpowiednie opony o mniejszym profilu np. dla 14'' 185/60 R14 lub 175/65 R14
  
 
Ogólnie przyjęty typoszereg jest taki: 175/70/13, 185/60/14, 195/50/15, 205/40/16 itp.
  
 
Wątek spada z podwieszenia ... wszystko jest w poradach