| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2004-03-15 00:30:12 Mam takie pytanie.
Czy może, ktoś zmieniał profil opony na większy. Chodzi o carinę standard ma 185/65/14 co w przeliczeniu daje 205 lub 215 /40/17. Profile te nie są za wysokie i dlatego rozważam 205/45/17 ale nie wiem jak to zmieni np przyśpieszenie auta. Napewno się zmieści. Czy ktoś robił takie próby i może podzielić się ze mną uwagami? |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-03-15 11:48:17 uważaj bo opony o 4 centymetrowej wysokości dają efekt że często je kupujesz....
Polskie drogi.... jeżeli zalezy ci na każdej sekundzie przyspieszenia, to nie warto takich szerokich kapci... (nawet 2-3 sekundy moze być wolniej) jeśli z dużymi predkosciami wchodzisz w zakręty - wtedy sie przydają szerokie opony róznice w spalaniu nie będą odczuwalne.... na szczęscie. chyba ze liczysz każdy grosz i wciąż jeździsz na rezerwie (jak ja |
Iceman Toyota Corolla Warszawa | 2004-03-15 12:59:41 Krótko mówiąc niski profil to czestrze naprawy zawieszenia, mniejszy konfort, trzeba uważać na felgi, wolniejszy sprint, gorzej na koleinach, łatwiej sie poślizgnąć na wodzie ale są tez plusy lepiej w zakretach, an suchym lepsze chamulce, w razie strzału łatwiej uprowadzić samochód no i nie powtarzalny wygląd.
Przy tej szerokości i profilu powinno być jeszcze w miare ok. Tylko felge do tego dobierz i zoabacz czy nie bedzie obcierać. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-15 13:21:26
Mam nadzieję, że klubowiczów to nie dotyczy. |
KrzysioVW [H] W-wa | 2004-03-15 15:27:41 Zawsze trwierdziłem że profil opony to procetny z jej szerokokości, ale jak ostatnio wchodziłem na jedną stronkę z oponami to tam było podane że np profil 40 - to 40 mm - i zacząłem się zastanawiać jak to w końcu jest...
Muszę wziąść centymetr i sprawdzić Wciąż obstaje przy tym że 40 to za mało... Co do Icemana - fakt - wszystko co napisałes - to prawda, ale jak to napisałeś: "w razie strzału łatwiej uprowadzić samochód" - to ja dodam, ze przy takich oponach strzały najczęściej się trafiają niestety (wiec nie wiem czy warto tak poświęcać się dla wyglądu...) Pozdro dla ALL |
Lwiecz01 TOYOTA DRIVER Lexus LS400 '99 VVTi Kielce/Warszawa | 2004-03-15 16:21:30 Krzysiu - i masz rację indeks 40 to wyrażenie procentowe jej szerokości, czyli opona 215/40 będzie wyższa niż 185/40 Może oglądałeś stronę na której podali wysokość dla oponki 250/40 ? Wtedy to jest 40 mm |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-15 16:46:58
A niby jakim cudem ??? Skoro to jest stosunek szerokości do wysokości, to przy indeksie 40 wysokość 40 mm będzie osiągana dla opony o szerokości 100 mm czyli 10 cm. Dlatego 250/40 ma wysokość ... 10 cm, a nie 4 cm. Czy coś źle policzyłem? |
Crit | 2004-03-15 17:03:04
opona o podanym rozmiarku ma taki rozmiar właśnie |
Kryspin TOYOTA DRIVER Carina Płock | 2004-03-15 18:13:46 Jeszcze mały szczegół taki że opony teraz takie muszę znaleść.
A nie jest to łatwe. Powiedziałem A co brzmiało jak ZENDER 17x7,5 cala teraz B co brzmi jak 215/40/17 Pozdrawiam dzięki za info |
Lwiecz01 TOYOTA DRIVER Lexus LS400 '99 VVTi Kielce/Warszawa | 2004-03-16 09:06:53 O matko, rzeczywiście. Coś mi się porąbało Wysokość 4 cm będzie miała opona o szerokości 10 cm |