131 2.5D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie prosze o wszelkie dane techniczne silnika (podobno taki sam jak w dukato?) bo może sie skusze na takie autko. stoi niedaleko za około 600zł podobno silnik jest ok.
i wogóle jak sie jeździ mirką ropniakiem??
co do budy to z zewnątrz wygląda lepiej niż mój dawca DOHC.
a dól będe oglądał już niedługo...
dzięki
  
 
narazie znalazlem tyle:
-poj 2445ccm -st.spr.22:1 -prędk. max 150 -śred. zurz. pal.6.0l
produkowane od 79r
źrudło : podbielski "pojazdy włoskie"
ale chodzi mi o odczucia kierowcy...
piszcie co i jak
  
 
ja osobiście bałbym się starego diesla, cholera wie czy będzie w zimę zapalał. Włoski diesel ma bardzo nieprzyjemny dzwięk silnika, strasznie metaliczny i głośny, ale na pewno nie jest mułowaty i wydaje mi się, że lepiej przyśpieszać będzie od zwykłego benzynowego Poloneza za sprawą dużego momentu obrotowego.
  
 
Pewnie wypatrzyłeś tą samą mirke co ja stoi na działce tyłem do ulicy , jadąc z pogoni do czeladzi Lukałem czy jest tam może 2.0 , ale też wypatrzyłem że to diesel , Faktycznie z zewnątrz wygląda naprawde nieźle
Sam bym ją kupił gdyby była benzynoaw ...ale diesel ...
Niby ekonomiczny , i wygodny , ale ten klekot . jak za 600 zł i na chodzie to nawet ciekawa oferta , podpicujesz i można się bujać
Zależy jaki ma przebieg ... Diesel jak ma mocną baterie i nie za gęnsty olej to pali bez problemów , wiadomo , im większy przebieg tym więcej problemów .
  
 
a tak poza tematem , to znalazłem na jednym ze szrotów mirke 1.6DOHC ze skrzynią i silnikiem - na wszystko jest papier , tylko chcą za wyjęty motor 700zł ze skrzynią około 1000 !!!! zdziercy
Jest tam też Argenta diesel , , niby nic ale ma z przody kompletne i ładnie utrzymane chromowane ramki wokół świateł .
Wypatrzyłem też 132 2,0 , ale właściciel nie chce sprzedać ...gdzie stoi to tajemnica będe pracowałnad tematem .
  
 
tak ten diesel to ten co o nim piszesz tyle że koleś chce sobie silnik zostawić ale silnik już mam (tzn skrzynia już leży w garażu) a motorek jest do wzięcia.
ale i tak właśnie sie zastanawiam bo wolałbym benzyne.
widziałem w częstochowie 131 (2d) to chyba sport -tego dokładnie niewiem bo sie nieznam,
może mi powiesz gdzie ta 132 2.0 stoi??
  
 
He HE jak mi załatwisz mirke 2 drzwiową na chodzie z silnikiem i papierami to Ci za nią oddam moje 132 ,
Co do tej 2.0 ... na razie sam prubue ją kupić
  
 
he,he jak będe miał mirke 2 drzwiową to Cie nią przewioze
z tym 1.6 to drag-on szuka właśnie czegoś takiego był nawet u nas w s-cu po silnik i koleś go oszukł
  
 
jak nie checie brac tego 2.5 ropniaczka to ja go chetnie lykne ...
do pojezdzenia
a co do silnika - nie byl to najlepszy wyrob Fiata, oceny bardzo przecietne, to nie taki cudzik jak obecne ropniaczki

ale warto brac bo to cos czego juz duzo nie ma ...
jedyny problem to podejrzewam czesci zamienne ...
  
 
niestety chyba go niewezmę. a sytuacja ma sie tak:
koleś chce wyjąć silnik z auta bo podobno pasuje do dukato które też posiada. więc jest sama buda stan zewnętrzny db.brak np. tapicerki na drwiach(jednych), ale już upolowałem taki sam silnik w db+ stanie ze skrzynia(która już jest moja) z papierami chyba na całe auto tyle że gość chce za niego coś około 600-700pln co daje razem około 900-1000pln(bo buda ma być za około 300pln) mnie niestać.
może mi ktoś powiedzieć czy te silniki są żeczywiście takie jak w Dukato?? jak tak to w jakich modelach , bo sąsiad ma ducato i ma silnik poprzecznie!! a do tego 2.5TD-czyli turbo...
  
 
ten 2,5 to nie tylko w ducato ale i w iveco jeździ - a że poprzecznie - to kwestia skrzyni
a jakby co to mam namiary (kumpel) na resztki ducato z silnikiem 2,5D - silnik był 80 km (słownie - osiemdziesiąt!) po remoncie i stanął... chyba za ciasno złożony..
ale troche rupieci jeszcze w nim zostało (brak chyba pompy wtryskowej)
  
 
nie wiem jak Ty, ale za 300zł to wziąłbym samą budę jak zdrowa.
silnik i skrzynię możesz włożyć benzynowy, najwyżej most zmienisz sobie póżniej. A jak tak lubisz dieselki to rozejrzyj się za silnikiem od Iveco, one mają silnik wzdłużnie i dobrze ciągną (dużo jeżdziłem turbo daily 3.2 ciągnął jak wściekły z ładunkiem 2T). Interesuje mnie czy karoseria od fabrycznego diesla 131 jest jakoś wzmocniona, bo jak wiadomo diesel "dobrze" trzęsie, jak jakieś różnice między wersjami benzynowymi zauważysz to daj znać
  
 
byłem i oglądałem w/w autko, niestety stan blach jest baardzo kiepski gorszy (dużo) niz w dawcy silnika do mojego DF'a(blady widział to może coś powiedzieć). jeżeli chodzi o jakieś wzmocnienia specjalne w dieslu nic nie zaobserwowałem.
to jeśli jest ktoś jest zainteresowany wzasadzie samymi papierami na mirke (bez silnika) to gość coś mówił o 200pln.
jak coś to piszcie
  
 
i jeszcze jedno, może ktoś mi powiedzieć czy przełożenia skrzyni od 2.5D są takie same jak w skrzyni od DOHC 1.6 . ile rodzajów(z jakimi przełożeniami)były skrzynie do 131.
ponieważ z całego tego zamieszania mam taką skrzynie i "na oko" wygląda tak jak od 1.6DOHC
  
 
panowie nikt niema danych techn. skrzyń ??
będe wdzięczny za wszelkie inf.
dzięki
  
 
kompletnych przelozen skrzyn nie znam ale:
131 2.5d mial na 5 biegu 0.87:1 a argenta dohc 1600 0.83:1

i odpowiednio diesel 2.5 mial przelozenie przekladni 3.73:1 a argenta 1600 4.10:1 czyli ciut krocej niz diesel
  
 
Wielkie dzięki....
to mi wystarczy.