Crash testy ładzianek na węgierskiej stronie....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na stronie naszych przyjaciół pojwaiły się zdjęcia i wyniki crash test ów wszytkich własciwie modeli ładzianek...pouczającei lekko zatrwazające jaj na obecna czasy wyniki ale myslę,ze dla przestrogi warto zobaczyć.2106

i 2107...
  
 
Kurna a opisów chyba wynika ,że im młodszu model naszycgh ukochanych łądzianek...tym gorzej. W samarze np. do bardzo groźnych obrażeń dochodzi przy zderzeniu szczególnie u kierowcy. A są to obrażenia głownie nóg i głowy.
  
 
Cytat:
2004-03-18 22:10:15, pawel_krakow pisze:
im młodszu model naszycgh ukochanych łądzianek...tym gorzej. W samarze np. do bardzo groźnych obrażeń dochodzi przy zderzeniu szczególnie u kierowcy.



no tak. Zawsze mowilem, NIE MA JAK KLASYK

widzisz Pawel, kupiles sobie BEZPIECZNIEJSZY samochod po prostu.
swietny argument dla drugich polowek
"wiesz kochanie, kupie taka 30-letnia lade... duzo bezpieczniejsza od naszej... wiesz, ze wzgledu na dziecko"
znakomity pomysl. przystapie do ataku, jak tylko mina ciche dni. Powiedzialem przypadkiem zonie, ile ostatnio wsadzilem w auto. Zaczela cos przebakiwac o jakim lekarzu czy cos... dziwne, nie wyglada na chorą....
  
 
No nie wiem, jak tak patrze na te auta - ale weźmy tak może 07 albo samarke i zróbmy czołówke np. ze skodą felicją, fiatem punto, czy oplem astrą, ciekawy jestem które autko lepiej wypadnie
  
 
Cytat:
2004-03-19 11:58:47, Bartek-Lodz pisze:
No nie wiem, jak tak patrze na te auta - ale weźmy tak może 07 albo samarke i zróbmy czołówke np. ze skodą felicją, fiatem punto, czy oplem astrą, ciekawy jestem które autko lepiej wypadnie



Nie jest tak istotne jak wypadnie autko ( bo po poważnej czołówce to zwykle i tak jest kasacja) , ale jak wypadnie kierowca....
Popatrzcie na tym filmie jak głowa kierowcy przelatuje przez wszystkie otaczające go elementy. Uderza w kierownicę potem zalicza przedni wgnieciony już słupek, krawędzie drzwi i martwa już kończy na środkowym słupku.....Koszmar!!!
  
 
Dokladnie Bartek. Im po wypadku auto lepiej wuglada, tym czesto gorzej wyglada kierowca. Punto w zderzeniu z 07 zostanie zmasakrowane, ale prawdpododobnie kierowca bedzie mniej uszkodzony.
ciekawi mnie test oki. jej przedzial pasazerski wyglada duzo lepiej nic seicento po tescie. A przeciez konstrukcje te rozni pare ladnych lat.
inna sprawa sa przeciazenia ciala jadacych, ale skoro przod sie zlozyl, znaczy, ze jakas tam strefa jest...
  
 
Cytat:
2004-03-19 12:25:55, adasco pisze:

ale skoro przod sie zlozyl, znaczy, ze jakas tam strefa jest...




Strefa zgniotu jest, ale nie ma sztywnej kabiny pasażerskiej, która powinna zachować możliwie niezmieniony kształt nawet jak cały przedział silnikowy złoży się w harmonię....W klasyku cały samochód jest stefą zgniotu, co widć po pofalowanym dachu i zdeformowanych drzwiach i progach.
  
 
Widziałem dizisaj rano całkowicie skasowaną 2107...widok naprawdę nie ciekawy. Kierownica niemalże na siedzeniu kierowcy, pedały w pionie, napewno nieźle poraniły nogi kierowcy. Silnik wraz z błotnikami prawie oderwał się od całego nadwozia, dach złamał się wpół...
  
 
...ja nie jestem ekspertem, ale w firmie zajmujacej sie produkcja samochodow powinni takoi być... a chyba ich brak w ładzie...
popatrzcie na te wszystkie crash testy... w kazdej jednej ładzie łamie się próg zaraz na samym początku i dach na "wysokości" słupka pomiędzy drzwiami... i to jest główną przyczyną takich uszkodzeń we wnetzu auta.... i co najgorasz nawet 110 tak samo się łamie.... żadngo postpu....
  
 
Przerazajace widoki... chyba jednak czas przyznac, ze wcale nasze Lady to nie takie czolgi jak sie nam wydaje A pamietajmy, ze do tego wszystkiego dodac trzeba stan blachy - nasze auta nie sa nowe i wiadomo, ze jest juz ona nieco slabsza niz w nowym aucie - to dodatkowo stawia nas w jeszcze bardziej niekorzystnej sytuacji w przypadku zderzen Ale miejmy nadzieje, ze nie bedzie zadnemu z nas dane to przetestowac - oby !
  
 
Faktycznie te (widoczki ) niesą wesole ale taka ich konstrukcja nestety mogli by chociaż wzmocnić kabine ( orurować) wzmocnić . nieciekawe jest uczucie po mocniejszym zdeżeniu w moim przypadku koła sie lakko rozeszły a niebyło czołuwki i wyszła obronnie t.z. ja niegroźne urazy 13 dni szpital
panoni
  
 
widoki straszne ale mysle ze wiecej rozsądku to moze sie nieznajdziemy w takiej sytuacji
  
 
Cytat:
2004-03-19 15:54:37, Qba_Szklarska pisze:
żadngo postpu....



... bo ludzie i tak kupia kazda ilosc.... skad my to znamy???
  
 
Paweł, podaj tylko dokładnego linka do tych filmików. Bo z Twojej wypowiedzi wynika że tam było więcej niż tylko te dwa zdjęcia. Co do 2107 i 2106, to faktycznie nie można się czepiać, bo to są samochody, których projekt sięga dwudziestu kilku lat wstecz. Co do 110 już możnaby mieć zastrzeżenia, bo np. poducha jest tylko w najlepszej opcji.

Ale i tak najlepszy komentarz ma na to sam producent, czyli AvtoVAZ. Na pytanie dlaczego w ładach są tak słabe zabezpieczenia przedwypadkowe, AvtoVAZ odpowiada: "A po co mają być? Przecież samochód jest od jeżdżenia a nie od wypadków. Nikt nie kupuje samochodu z myślą o wypadku" .
I to jest prawda, w pełni się zgadzam
  
 
No własnie - ktoś tu napisał stan blachy- te badania sa robione na nowych autach, a nasze to średnio dziesięcioletnie auta...( nie pisze o swojej. Panowie - myslę,ze nie ma co tu rozpaczać , ale własnie odrobina rozsądku na drodze (choć przecież nie na wszystko co się dzieje mamy wpływ) może nas uratować choć częsciowo od, co tu dużo mówić , kalectwa lub smierci. Ni pociechę można tylko dodać ,że nie zdarza się to wszystko ciodziennie i każdemu
Zresztą - oglądałem tez na stronie zdjęcia z takiego testu np. Nissana almery(poprzedni model) i dach łzama się tak jak w ładziance a rysunki oznaczające możliwośc odniesienia największych obrazeń są gorsze niż np. dal samary czy łady 110

Pozdr
Paweł
  
 
Cytat:
No własnie - ktoś tu napisał stan blachy


Nie "ktos" tylko ja
A co do tematu watku to tak sobie pomyslalem, ze moze mozna byloby cos na to zaradzic Tylko co Moze ktos ma jakies pomysly jak poprawic bezpieczenstwo naszych aut ? Oczywiscie pomiajac bezpieczna jazde
  
 
Witam
Kiedy mówimy o crash testach widzimy tylko najnowsze auta, a reklamuje się tylko te najmocniejsze.
A pamietacie reklamę Citroena Saxo, tę z młotami o spadającymi kowadłami?.. wydawało się że to takie mocne autko, w firmie mojej narzeczonej mieli 4 Saxa, wszystkie zginęły w wypadkach, w jednym zginął człowiek, w drugim inny wyladował na długo w szpitalu, w Saxo mojej pani, Poldek trafił na szczęscie przed kabiną lekko z boku - Polek odjechał lekko utykając Saxo do kasacji, 4te Saxo na moich oczach w Gdańsku, wjechał w nie Cienias, z tyłu pędzel, cienias odjechał o włąsnych siłach
Saxo II dostał nową karoserię duzo mocniejszą a reklama miała zmyć złą słąwę auta.
Testy Ład widziałem kiedyś na rosyjśkiej stronie, ale ostatnio nie mogłem odnalezć linków, przeprowadzone sa wg najostrzejszych kryteriów, 64 km/h, bodaj 50% przesunięcia itd.., oglądałem wiele innych testów, gdzie renomowane auta, przu 50km/h wygladały duzo gorzej niz Łada.
Nie chcę się pocieszac, ale Łady nie są najgorsze pod tym wzgledem, a zyciu obyśmy nie musieli testowac naszych autek
  
 
Cytat:
2004-03-20 00:47:44, misiekns pisze:
Moze ktos ma jakies pomysly jak poprawic bezpieczenstwo naszych aut ?


mysle, ze we wlasnym zakresie to tylko bezpieczenstwo zynne. Glownie w temacie zawiechy i hamulcow, bo ingerenca w ukl. kierowniczy to chyba za duza pierdolencja nawet dla najlepszych "dlubaczy" wsrod nas....

a jesli chodzi o bierne... to klatka
wzglednie ponaprawianie spustoszen dokonanch przez rudą. Tylko ze twedy wracamy do stanu z obrazków

Szeryf, sa gorsze, nawet wsrod nowoczesnych. Ja do znudzenia bede przytaczal przyklad seicento, ktore wypadlo tylko troche lepiej od przodka swego, malucha.
  
 
Moge pocieszyc pewna historią która mi sie niedawno przytrafiła. Uderzyłe we mnie facet jak stalem na czerwonym świetle. Po prostu sie zagapił. Trzymałem nogę na hamulcu wypchneło mnie z metr do przodu nie była to duża praędkość. W każdym bądź razie facet swoim nowym Transitem musial czekac na lawete Poszła mu chłodnica zderzak i o maska. W mojej 2107 nic praktycznie sie nie stało tylko troszkę zderzak nadłamało ale trudno zauważyć. Wszystko się dla mnie szczęśliwie skończyło z tego tylko względu że mam hak

Pozdrawiam
  
 
hak dobrze rzecz
tez mam