Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-03-23 15:46:13 Moje pytanie jak zwykle zwyczajne nie jest ![]() Otóż po podłączeniu instalki stwierdziłem co następuje: 1. Centralka (w położeniu LPG) nie otwiera elektrozaworów gazu - w ogóle nie podaje prądu na przewód sterujący zaworami. Przy przełaczeniu na benzyne prąd jest podawany na przewód sterujący elektrozaworem benzyny prawidłowo. Może po prostu się nie znam, ale wydaje mi się że po włączeniu zapłonu (w pozycji LPG) zawory gazu powinny zostać ortwarte i dopiero gdy po pewnym czasie silnik nie zostanie uruchomiony zostają spowrotem zamknięte. Chyba że istnieje taka opcja, że są otwierane dopiero gdy centralka dostaje sygnał o obrotach silnika (impuls z cewki) ![]() Z powyższego wnioskuje, że moja centralka jest uszkodzona. I tu pojawia się moje pytanie - po co ona właściwie jest? Czy ta cała elektronika służy jedynie zamknięciu zaworów gazu w przypadku gdy silnik nie zostanie uruchomiony? Mam taką najprostszą instalke z całkowicie ręcznym sterowaniem. Stwierdziłem, że skoro nie chce ona sterować wszystkim poprawnie to zastąpie ją samym przełacznikiem. Plus będzie podawany po zapłonie przez ten przełacznik do zaworu benzyny, gazu lub żadnego z nich (położenie środkowe) i też powinno działać, mam racje? 2. Do niedawna żyłem z błednym przekonaniem że elektrozawór gazu mam tylko przy filterku gazu, a złacze przy parowniku służy do jego sterowania poprzez centralke na podstawie obrotów. Jakże się myliłem dowiedziałem się gdy zauważyłem że "to" przy parowniku to też jest elektrozawór. Czy to normalna konfiguracja? Wydawało mi się że drugi elektrozawór zwykł bywać przy butli, jednak ja tam go nie mam. Problem z tymi zaworami jest taki, że o ile ten przy reduktorze "cyka" porządnie, to ten przy filterku ledwo pyka, jakby dostawał duzo mniejsze napięcie (a dostaje ofcoz to samo). Czy po takim opisie można coś zdiagnozować? Bo wydaje mi się, że bez ostatecznego odpalenia po podłaczeniu niczego się nie dowiem ![]() ![]() |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-03-23 18:12:51 1. Zawsze tak jest, że elektrozawory gazowe otwierają się po pojawieniu się impulsów zapłonowych. Jakkolwiek po właczeniu zapłonu powinny sie otworzyć i po około sekundzie zamknąć.
2. Konfiguracja jest jak najbardziej normalna. Zaworów gazu stosuje się dwa. Jesli Ci nie otwiera zaworów, sprawdź połaczenia elektryczne, przewód podłączony do cewki zapłonowej i wtyczkę w centralce. I zapraszam do lektury tutaj |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-03-25 17:16:12 Prąd podałem prosto z aku - przy reduktorze "cyka" porządnie, przy filterku ledwo coś tam "pyka". Centralka jak nie bedzie chciala sterować to ją obejde i podłacze sie na sztywno samym przełącznikiem. Prąd po zapłonie + zabezpieczenie małe przy użyciu przekaźnika sie zrealizuje i wsio.
BTW - ile kosztuje najprostszy elektrozawór benzyny - nowy lub używka? Tak orientacyjnie bym chcial poznac cene, zeby wiedziec co mi sie opłaca ![]() |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-03-25 20:40:12 Kilkanaście złotych. |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-10 20:37:00
![]() ![]() Ja za swój zabuliłem 46 zeta: na zdjęciu razem z nową centralką własnej konstrukcji ![]() 2. Właśnie uzupełniłem swoją wiedzę o n/t reduktorów. Dowiedziałem się że każdy ma "urządzenie rozruchowe", sterowane ręcznie (przycisk) lub elektronicznie. Zgadza sie? A skoro mój reduktor jest w pełni NIEelektroniczny ![]() ![]() Teraz jeśli byłoby tak jak wyżej to jeszcze coś wymyśliłem. Oryginalnie przewód "LPG" z centralki sterował na raz (na jednym przewodzie) zaworem przy filterku i tym na parowniku. Czyli (jeśli jest jak myśle) był wyregulowany do jazdy z ciągłym wzbogaceniem więc jeździł właściwie na zabyt ubogiej uzupełnionej tym dodatkowym. To samo było powodem niemożliwości odpalania na gazie chyba. Dobrze kombinuje? Niech ktoś mądry to zweryfikuje plz ![]() |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-13 17:57:50
No dobra, Ty nie masz, ale pewnie elektrozaworu na reduktorze w takim razie też nie masz? A jak to jest ogólnie? Czy jest na tym forum ktoś kto już pare lat "bawi się" w montaż LPG i zna takie archaiczne ![]() ![]() ![]()
No fajno, ale gdzie? Czy nie powinien być jeden przy butli i drugi pod maską, przy filterku? Piszesz "zaworów" - czy te ręcznie zakręcane też się liczą do tego? Bo wtedy miałbym już trzy, co chyba jest zbędne? |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-13 20:25:05
No tylko nie mniejsza bo mnie właśnie o ten element chodzi ![]()
Czyli ten na reduktorze to jest na 100% główny zawór, odcinający całkowicie wypływ gazu?
I ja na pewno tego nie mam? Jak to było sterowane? Ten elektrozawór na moim reduktorze nie może być od tego?
To co "cyka" w bagażnikach aut z nowszą (od mojej, ale też kilkuletnią często) instalacją po włączeniu zapłonu ![]() |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-04-13 20:44:05 sa 3 elektro zawory:
1. na wielozaworze 2. w tym badziewiu z filtrem gazu 3. i na reduktorze a instalacje mam od 2,5 tygodnia dogladalem montazu i wiem dokladnie jak co idzie i do czego jest [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-04-13 21:17:01 ] |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-13 20:50:47 Może w nowszych instalkach zą 3 elektrozawory. |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-15 18:16:33
To może napiszesz o tym krótkiego artykuła? ![]() |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-15 19:05:50 Zgadza się. Widziałem wczoraj instalkę z elektrozaworem również na butli. |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-16 21:51:07 No dobra, ale po co aż tyle? Chyba lekkie przegięcie ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-16 22:58:29 Ten trzeci na wielozaworze jest zamiast zwykłych, ręcznych. A ten na reduktorze, to odcięcie gazu. I tyle. |
![]() toradek LPG User Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2004-04-17 16:33:06 Ja mam wielozawor Tomasetto i oprocz recznego zakrecanie tez mam na nim zawor elektryczny. ![]() |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-17 22:05:54 No i wreszcie kompedialna odpowiedź. |
![]() Race_D LPG User FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-04-20 16:36:27 No to lipa.
W takim razie czym może być spowodowany brak mozliwości odpalania na gazie?? |
![]() WilK Black Magic Prowansja | 2004-04-20 18:19:22 Instalacją do d... |