| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Anonymous Niezarejestrowany | 2002-11-04 18:33:57 Witam
Nie jestem członkiem Klubu, ale z przyjemnością od czasu do czasu zaglądam na forum w poszukiwaniu czegoś co mogłoby mnie zainteresować. Od 97 roku jeżdżę Espero 1500 DOHC. W sumie jestem z niego bardzo zadowolony ale czasami zdarzają się ciekawe wpadki. Oto jedna z nich. W przeddzień 1 listopada (jechałem właśnie na cmentarz) nagle moje autko straciło moc a z pod maski zaczął się dobywać dźwięk charakterystyczny dla urządzeń jeżdżących powszechnie po wsiach i zwanych tam traktorami. Pobieżne oględziny nic nie dały dźwięk sugerował mi, że po prostu wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy silnika (miałem już coś takiego przed laty w maluchu). Była 18 wieczór, ale pomimo to zajechałem na czynną jeszcze stację obsługi. Krótka diagnoza i okazało się, że przyczyną było uszkodzenie świecy (zdziwiony mechanik jeszcze czegoś takiego nie widział pomimo 18 lat praktyki zawodowej). po porostu pękła metalowa kryza otaczająca izolator świecy. Nic się nie stało wymiana świec i w drogę. No nie tak do końca. Parę dni wcześniej czytałem w Klubie o możliwości lekkiego podrasowania silnika poprzez zmianę kąta zamocowania rozdzielacza. Spytałem o to. Wtedy dowiedziałem się, że jest to możliwe ale lepsze efekty można osiągnąć poprzez zmianę liczby oktanowej paliwa w komputerze bo przeważnie jest ustawione 91 oktanów a większość i tak jeździ na 95 lub 98. Podłączył komputer i pokazał jak byk - u mnie było ustawione 91. Poprosiłem o zmianę i teraz mam 95. Samochód jest jakby bardziej elastyczny ale bez pomiarów trudno coś konkretnego powiedzieć. Słyszeliście coś o wpływie tych ustawień komputera na moc i moment silników ? Pozdrawiam Rycho grzeg@sci.pam.szczecin.pl |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-11-04 19:37:13
Z tego co wiem, to do tej pory w naszym Klubie tylko "Maciek GT" podjął się tego przestawienia oktanów, jednak on w swoim samochodzie (a dokładnie silniku) ma też wiele innych żeczy "poprzestawianych, podkręconych i podszlifowanych" i jego sprzęt jest najszybszym samochodem Klubowym (zajrzyj sobie do zakładki "Członkowie" a następnie pliknij na "Maciek GT" - tam będziesz miał wszystkie informacje na temat jego przeróbek) Ewentualnie zapraszam Cię na jego stronę gdzie będziesz miał wszystko bardzo dokładnie wytłumaczone: www.MaciekGT.prv.pl Czy zapłaciłeś coś za ten zabieg przestawienia na 95 ? |
Lasombra Nehedar Abir Warszawa | 2002-11-04 22:22:45 a gdzie dokonales tego przestawienia ?
jestem bardzo ciekaw bo mimo usilnych staran nie zrobilem tego jeszcze a bardzo bym chail bo od roku nie leje PB 95 wogole |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-11-04 22:49:06 To ja tradycyjnie doloze zestaw fotek mojego kompa od 1.5 bo nie widze tu tej zworki...
![]() |
major Leganza 2.0 CDX Ostrów Maz. | 2002-11-06 08:32:26 Witam!
Ja przestawiłem w swoim aucie selektor wg opisu ze starego forum. Robi się to nie w komputerze. Nad komputerem obok złącza diagnostycznego jest mała złączkaz trzema przewodami. Kolory przewodów to: biały, biało-czarny i czarny. Trzeba poprostu połączyć przewody 2 i 3, czyli biało-czarny z czarnym. Moje odczucia:L efekt mało zauważalny, nigdy nie mierzyłem czasu na setkę, bo jestem za leniwy Zworę zakładałem przy odłączonym akumulatorze. Pozdrawiam major |
ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-11-06 16:42:24 To Jadźwin, jak w końcu bo zgłupiałem totalnie ?
Pozostawić przestawiony zapłon tak jak mam teraz, czy do tego jeszcze zmienić liczbę oktanów paliwa w komputerze? (przypominam że jeżdżę na gazie) |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2002-11-07 15:15:09 No właśnie ja też mam przyśpieszony zapłon i co dalej, co z tym, komputerem?????? Czy na gazie ma sens ruszania tej zworki ????? Niby gazzz ma wiecej oktanów.... |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2002-11-07 15:32:29 Myśle, że można jeszcze zmienić wartość oktanową. |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-11-07 16:06:35 A ja sie po cichu zastanawiam, jaki wplyw ma przyspieszanie zaplonu przy gazie - skoro juz i tak panuje wyzsza temperatura przez jego gorsze wlasciwowsci chlodzace - na zawory i ich gniazda. |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-11-07 16:25:16 |
DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2002-11-07 16:38:00 Co do działania czynników powstałych w czasie spalania mieszanki LPG to możemy być spokojni.
Jesli już temat tak zaniepokoił Ptaszynę to myślę, żę sam fakt przestawienia zapłonu, a co za tym idzie w sensie rezultatu końcowego to czynnik wzostu ciśnienia w komorze spalania przez przyspieszenie zapłonu może być prędzej do dyskusji niż sama temperatura wypadkowa ze spalania LPG. Zresztą cieplejszy silnik to i szczątkowy przyrost momentu obrotowego silnika. Co do selektora to nie jestem w stanie wyprowadzić schemat działania, ale z pewnością silnik u mnie lepiej się zbiera po przeróbce selektora głównie w dolnym zakresie. Z pewnością ma coś wspólnego z zapłonem bo silnik pracuje głośniej. Takie moje wrażenia z doświadczenia kilkumiesięcznego z tą zmianką. [ wiadomość edytowana przez: Veteran dnia 2002-11-07 17:00:25 ] |
Pycel Passat 2.0TDI CR Xenon Warszawa | 2002-11-07 18:45:03 przestawilem sie z 91 na 95 2 lata temu. Efekt chyba troszke elastyczniejszy silnik (moze mi sie wydaje --- szczerze mowiac to nie pamietam jak bylo przed przestawieniem).
Super efekt w moim despero przy tym ustawieniu daje wlanie wipałera99 na szelu Wtedy w moim despero maleje przeswit, poszerzaja sie oponki i dalej jaaaazdaaaaa.... przez wawke. Budzi sie we mnie rajdowiec ...................... Niestety do pierwszego patrolu |