Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-03-26 14:09:59 Dzis wpadlem na nowy pomysł - sprytnego zagazowania Łady 2107
Ogolnie mam tam stary gaznik. Wiadomo ze stare auta i stare gazniki to nic dobrego - ani mocy nie ma zaraz po uruchomieniu, a i na obrotach slabo. Myslalem o zagazowaniu truchła gdyz mam dobre doswiadczenia z LPG w samochodzie z gaznikiem. Przeróbka polegałaby na wyrzuceniu fabrycznego gaznika, zainstalowaniu kolektora z 4 ma przepustnicami (4x1) Tylko aby nie stłumić łady to trzeba by było wprost do bloku silnika zapiąć 4 rury - i zamiast gażnika umiescic na nich miksery oraz przepustnice. Oczywiscie samochod nie jedzilby wtedy na benzynie - gdyz nie byloby mechanizmu do jej rozpylania. Byłyby tylko 4 trąby, 4 przepustnice i 4 miksery. Każdy mikser na cylinder o srednicy okolo 26mm dalby sumarycznie dobry przekrój i spokojnie zapewniloby to dobrą wydajność. NIe znam sie jeszcze na tyle dobrze na instalacjach LPG, ale zdaje mi sie ze sama rura + przepustnica + mixer to by nawet mogło działac. Oczywiscie jak juz przeczytalem mozna wstawic gazniki doloretto czy tam weber ale to jest duzy koszt + kolektor. Sam gaznik to okolo 1000PLN a kolektor tez moze podobnie kosztowac Ciekawe jak zareagowałby silnik, gdyby nie miał kolektora dolotowego, tylko od razu trąby Mam na mysli takie trąby http://arbiter.pl/zdjecie/2701 Oczywiscie to co jest na fotce to jest jakies profi rozwiazanie na wtrysku Z tego co słyszalem to japońskie wózki widłowe na LPG własnie maja tak prymitywnie rozwiązane zasilanie Ewentualnie możnaby wpakować 4 takie karburatory http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=23044285 Jesli ktos ma jakieś przemyślenie, to proszę o uwagi -- Adam Kondrat http://forum.drifting.waw.pl - ślizganie samochodem ; http://adam.kondrat.pl p.m.s. Mazda-626-2.0, Łada, gruz 2107 |
Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-03-27 23:56:37
Ale tam miałes standardowy kolektor tak? Bo ja niestety musiałbym zrezygnować z kolektora. I zamontowac rury do niego. Ale z tego co rozmawialem z kumplem to wyszło ze 4 rury i 4 miksery a za nimi musialaby byc komora - cos w rodzaju jak kolektor do diesli, czy aut wtryskowych gdzie kompenosowalby sie cisnienia i dopiero tam wchodziloby doprowadzenie LPG. Tylko ze wowczas byloby ryzyko wybuchu. A jak sadzisz przy takim układzie czy silnik bedzie miał dół? Bo jak u siebie przerobiłem na lekki dolot, wyrzucilem filtr i ppuszke (gaznik) to silnik nie mial mocy na LPG EDIT: Nieudana przeróbka [ wiadomość edytowana przez: Adam626 dnia 2004-03-28 00:01:32 ] |
Adam626 Mazda626/Lada2107 Warszawa | 2004-03-28 14:24:38
Dobra, a powiedz jak to jezdzilo - czy porównywalnie do benzyny czy lepiej. W moim przypadku musiałbym dorobić te rury i przepustnice. A to sredni łatwe by było. chyba, ze są jakieś takie fabryczne rury z zaworem klapowym i je jakos domontować |