ESPERO - gdzie najlepiej i najkorzystniej kupic ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam uprzejmie!

Zbliża się wiosna (ponoć) i sądzę, że przydałoby się zmienić status z "miłośnika Klubu Espero" na posiadacza takiego samochodu Od pewnego czasu obserwuję ceny aut i doszedłem do wniosku, że raczej lecą w dół. Przykładowo 3-4 m-ce temu "przeciętne" Espero stało na Allegro w granicach 15-16 tysięcy. Ostatnio natomiast widziałem kilka aukcji w granicach 11 - 13 tys.
Przejdę jednak do sedna sprawy...

Jak każdy (choć może nie koniecznie ) człowiek - dysponuję ograniczonymi funduszami, więc chciałbym dokonać zakupu w miarę udanego i oczywiście za "przyzwoitą" cenę. (marzenie ściętej głowy ??
Przede wszystkim chciałem prosić Szanownych Klubowiczów o podpowiedź... gdzie kupić samochód. Komisy zawsze dorzucają swoje prowizje i efekt jest taki, że muszę u nich zapłacić przynajmniej DOBRE kilka stówek więcej. Co do Internetu ... no cóż... pocieszający jest fakt, że auta na Allegro stoją coraz niżej, ale ... póki co, traktowałem aukcje I-netowe jedynie jako źródło do porównywania i obserwacji cen. Myślę, że głupią rzeczą by było licytowanie i zakupienie autka -a następnie jazda do faceta, który je sprzedaje w celu dokonania dokładnych oględzin ? Pozostaje jeszcze prasa (ale chyba raczej ta bardziej "samochodowa") - w "zwykłych" gazetach ceny też są strasznie wygórowane.
Tak czy inaczej - liczę się oczywiście z koniecznościa wycieczki na drugi koniec kraju (wielu znajomych kupiło samochód właśnie w ten sposób). Poza tym krąży opinia, że na zachodzie Polski auta są najtańsze.
No i sprawa ostatnia ... czyli ILE ? Przez długi czas zastanawiałem się nad wersją którą chciałbym nabyć... zdecydowałem się na 2,0 + LPG (kwestia finansowa - na student studiów dziennych, bez stałych dochodów nie może sobie pozwolić na zbyt wiele ). Co do rocznika... powiedzmy, że tutaj jakoś specjalnie nie mam szczególnych upodobań (wiadomo, im młodszy, tym lepiej

Podsumowując...
Co Szanowni Państwo doradzacie ? Jak najlepiej kupić samochód (chociażby z własnego doświadczenia) i jakiego rzędu kwota wchodzi przy tej wersji silnikowej ?

Życząc szerokiej drogi, pozdrowienia z Miasta Kraka przesyła Mihty
  
 
Uważaj na lpg - poza nielicznymi przypadkami "dziadków", którzy jeżdżą mało, najczęsciej zagazowane auta mają bardzo duże przebiegi. Do tego dochodzi fakt, że espero jest bardzo popularnym samochodem taksówkarzy... Trzeba dokładnie sprawdzić stan samochodu i wiarygodność poprzedniego właściciela.
Mi udało się kupić espero od wujka kolegi, więc wszystko jest o.k., ale nie każdy miał tyle szcześcia (patrz forum).
Warto się targować, ale nie warto oszczędzać przy zakupie. Kupisz taniej, a potem parę eksploatacyjnych wymian (oliwa, filtry, tarcze + klocki, jakieś gumy w zawieszeniu, rozrząd z napinaczami i pompą wodną, amorki...etc.) i dokładasz przeszło dwa tysie.
Popytaj wśród znajomych - może ktoś sprzedaje akurat espero?
Kupuj z rozwagą i powodzenia!!!
Pozdr. P.
  
 
Ze swojej strony polecam nie nastawiaćsię właśnie na 2,0.
Jest ich bardzo niewiele, a z tej grupy cała masa jest zakatowanych lub bitych.

Lepiej sprawdzić autka ogólnie, kupić takie, które jest w najlepszym stanie, z najmniejszym przebiegiem i możliwie bezwypadkowe, a silnik (tj. pojemność) to w tej chwili najmniejszy problem

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Hm... czyli rozumiem, ze te 95 KM oferowanych przez 1,8-mkę spokojnie wystarczy nawet dla osób mających ciężsą nogę ?
  
 
to zależy jak cieżką nogę
  
 
Jak ktoś ma ciezka noge to czy auto jest 1.8 czy 2.0 nie ma zadnego znaczenia - oba espera mułowate
a moje to ostatnio nawet jeszcze bardziej, otóż przyspieszając np na 4 biegu gdy obrotomierz przekracza 4000 obr. silnik jakby przy pewnej ilosci obrotów zaczynał się dławic, tracił moc a przeciez chyba to jeszcze zbyt małona jego mozliwosci na tym biegu???
  
 
Jak ciężką ?
Hm... no powiedzmy, że od czasu do czasu lubię znaleźć jakiegoś klienta na światłach i go trochę pogonić Wiadmomo, że nie przystawię się do typowo sportowego auta o mocy 200 KM, ale coś przeciętnego, seryjnego ...
Czasami, gdy ludzie nie spodziewali się tego co się za chwile stanie - odpadali przy moim starym dobrym 125p

Tak więc pocieszam się, że 1,8 będzie OK
  
 
Nie będzie ok.

To nie jest auto do ścigania... Gówna typu Polo 1.2 spokojnie objedziesz... Ale imho szkoda wachy na to...


  
 
No cóż...

Tak czy inaczej, myślę, że po przesiadce z gaźnikowego 125p będę zadowolony
  
 
Cytat:
2004-03-28 23:25:34, Mihty pisze:
No cóż...

Tak czy inaczej, myślę, że po przesiadce z gaźnikowego 125p będę zadowolony


Napewno w kwestii wygody i komfortu podróżowania, jednak jeśli myślisz o "zawodach" spod świateł, to tak jak napisał Zoltar - pomyśl nad innym autkiem.

Dodatkowo zagazowane 2,0 (nie mówię tu o instalce z wtryskiem sekwencyjnym) raczej będzie bardziej ekonomiczne niż sportowe
  
 
Cytat:
2004-03-28 23:37:58, SpeedR pisze:
Cytat:
2004-03-28 23:25:34, Mihty pisze:
No cóż...

Tak czy inaczej, myślę, że po przesiadce z gaźnikowego 125p będę zadowolony


Napewno w kwestii wygody i komfortu podróżowania, jednak jeśli myślisz o "zawodach" spod świateł, to tak jak napisał Zoltar - pomyśl nad innym autkiem.

Dodatkowo zagazowane 2,0 (nie mówię tu o instalce z wtryskiem sekwencyjnym) raczej będzie bardziej ekonomiczne niż sportowe



Niestety - jako właściciel zagazowanego 2,0 z przykrością potwierdzam słowa Speedera
  
 
Cytat:
2004-03-28 23:40:10, -JACO- pisze:
Niestety - jako właściciel zagazowanego 2,0 z przykrością potwierdzam słowa Speedera


Nie martw się Jacku, jako właściciel niezagazowanego 1,5 potwierdzam, że moim autkiem tyż raczej się nieposzaleje ... jeszcze nie

P.S Ostatnio, tj. od ok miesiąca tankuję na Statoil-u benzynkę o nazwie Suprema. Powiem Wam, że o ile nadal Ferrari się z mojego bolida nie zrobiło, to subiektywne odczucia mam bardzo pozytywne

Jedynym minusem jest jak zwykle cena, która wynosi prawie 4 zł./ litr

No, ale jak wiadomo nie ma nic za darmo.
  
 
Żadne Espero nie jest samochodem z osiągami, to typowo turystyczne auta.
Ja proponuję Tobie szukać Espero z ogłoszenia, z udokumentowanym przebiegiem i przeglądami.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-03-29 11:45:20, Krzysztof_L pisze:
Żadne Espero nie jest samochodem z osiągami, to typowo turystyczne auta.



No sorki... ale Bartka1112 pomimo, że jest z silnikiem 1,5 ma ponad 110KM , a i prędkość ma wyższą od standardowej.
  
 
Piotr-ek, przepraszam ale nie wiem czy wiesz, że ,,jeździ'' się na momencie a nie na mocy. Z wolnossącego 1.5 nie można dużo zrobić, no chyba, że silnik wankla ale to inny rozdział.
  
 
Nie zrozumiałeś aluzji - trudno
  
 
Cytat:
2004-03-29 11:53:38, Krzysztof_L pisze:
Piotr-ek, przepraszam ale nie wiem czy wiesz, że ,,jeździ'' się na momencie a nie na mocy. Z wolnossącego 1.5 nie można dużo zrobić, no chyba, że silnik wankla ale to inny rozdział.


chyba chciałeś powiedzieć przyspiesza, a jedzie z prędkością maksymalną na km - tak w skrócie
  
 
Cytat:
2004-03-29 12:01:17, piotr-ek pisze:
Nie zrozumiałeś aluzji - trudno



hehehe...
  
 
No no no ...
Widzę, że z mojego skromnego posta z zapytaniem rozwinęła się całkiem pokaźna dyskusja

Myślę, że jednak się zdeycyduję na Espero (pomimo, że nie ma jakichś wielkich osiągów)
Autko to ma wiele cech, które mi się podobają, a co ważniejsze ... podobają się Drugiej Połowie

Dziękuję za wszystkie uwagi i porady !
SZEROKIEJ DROGI !!!
  
 
Nie ma za co.

Powodzenia w poszukiwaniu dobrego egzemplarza